• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

smulison:  helt ok med uppsats =) Kul att höra hur andra har det.

Lovis har stenkoll på vart jag är. Började bli väldigt mammig men precis då gick Andreas på sem så det blev bättre rätt så snabbt. Får väl se hur det blir nu då.
  • Liian

Jag helammar/ersättning fortfarande då mat inte var så kul tyckte Lovis. Hon är nu 4½ månad och vi väntar nog med mat i 1 månad till tror jag. Varför ha bråttom när hon är nöjd?
    Hon får ersättning flera gånger på dagen men på natten är det fortfarande bröstet som gäller. Jag tar alltså maten själv. Hon ligger dock, precis som Jamie, i en säng som sitter ihop med våran (3 sidor) så jag behöver inte ens ställa mig upp.

Idag har hennes farmor och farfar varit barnvakter för fösta gången. Hon har haft så kul (underhållning hela tiden) att hon verkar ha glömt vissa att hon är hungrig, så nu i kväll har hon varit jättekinkig Gråteroch vägrat att ligga själv. Såklart så är min sambo iväg på svensexa ikväll så jag har fått känka och bära utan avlösning i typ 3 timmar. Obestämd Hon har även ätit MASSOR. Stor anledning till att hon varit ledsen är hunger, men jag fattade verkligen inte att hon fortfarande var hungrig då hon redan hade ätit mer än vanligt.  Nu sover  hon i alla fall och jag slappnar av mer ett glas rött. Skål

• Liian

Lovis har varit svår att lägga i en vecka typ. Gnäller och spänner sig så fort vi försöker. Även när hon är med uppe så är hon inte riktigt nöjd. Har upptäckt nu att hon nog är hungrig. Har ju börjat ge ersättning och hon äter typ 135 ml vid en måltid, men det verkar inte som att det räcker på kvällen. Nu åt hon nästan 160 ml och då somnade hon som en stock. Även när hon får amma innnan så verkar det inte som att det är så mkt kvar eller inte tillräckligt näringsrikt länge.

Känner att jag både är trött och dålig med att äta så det är säkert det .SÅ imorgon blir det att gå och köpa amningste och trycka i mig. (hoppas att det inte är jätteäckligt Kräks) och tänka på att äta bättre. Hoppas att det kan få igång mjölken igen.

• Liian

Tycker att det är en djungel med alla metoder som finns. Det är såklart jättebra ifall man hittar en metod som passar till dig och ditt barn, men det känns som om det kan bli dumt under tiden man ska hitta rätt. Jag har även läst att man inte ska tillämpa någon form av metod innan barnet är 6 månader då det är först då som dom har stabiliterat sin dygnsrytm. Innan dess kan man störa den processen ifall man börjar "krångla" med sömnen.

• Liian
    Paincake: Ni känner ju eran killer bäst och vet vad han behöver. Tycker att man får ta bvc med en nypa salt ibland. Det är ju som sagt: individer vi har att göra med. Lätt för dom att säga att "så här är det".  Jag tror verkligen inte på att låta dom ska gråta sig till sömns. Särskilt inte ifall ni har ett sätt som funkar.

Kan gladerligen rapportera att min amning börjar komma igång igen (yeah for me!!!). Skrattande Tänker på att dricka minst 3 liter om dagen, äta oftare och så har jag köpt amningste - (inte nyponte som någon frågade) Weleda stillte. Tycker faktiskt att det är riktigt gott (smakar lite lakrits) så det sörplar jag 2 gånger om dagen. Brukar inte tro för mkt på naturläkemedel, men något är det ju som fått igång produktionen igen. Teet är dyrt dock. Obestämd Från att varit svårt att få ut något alls typ till att pumpa ut 125 ml på en gång (och då slutade jag ändå innan det var slut) på bara 2 dagar. Glad
  • Liian

Idag kommer min älskling hem efter att ha varit i Solvenien i 4 dagar och lekt krig. (softair gun event) Måste verkligen ge en eloge till alla ensamstående föräldrar. *puh* Helt slut efter dessa dagar. Så j''''a typiskt att jag pajade ryggen dagen innan han åkte oxå.  Skrikandes Så jag har varit väldigt mkt ute hos mamma och syster i helgen och levt på värktabletter.  Så stolt och ska vara så "självständig" (läs duktig Flört) jämt så jag ber ju inte om hjälp heller.  Tur att min familj känner mig såpass att dom tar över ändå. Glad

• Liian
    Linnéa 777: Väldigt gullig. Särskilt skorna måste jag säga. Adore...

Paincake: Fin friss nu, men rufset var ju vääääldigt charmigt.

Lovis fick 5 månaders spruta igår. Gick bra att ta sprutorna men hon var jätteledsen på kvällen. Gråter Ringde mamma (ssk) och frågade ifall det är ok att ge alvedon trots att hon inte hade feber. Mamma är inte så pjoskig som jag så hon tyckte vi skulle ge. Blev sååå mkt bättre. Hon sov massor igår och i natt dock. 13 timmar i natt (med matstunder 3 gånger). Inte helt 100 idag heller men mkt bättre.

Förövrigt så var hon 67,5 cm och väger 8765 gram.  Skrattande (5 månader på fredag)
  • Liian

Många katter och människor inom barnomsorg. Hänger det ihop tro Flört

Bryter trenden då...
    JAg är 28 år och bor i Alingsås (4 mil från Gbg) med min sambo Andreas och så lilla Lo. (nya smeknamnet från kusinen). Jag jobbar som kassaledare på maxi men är egentligen utbildad filmvetare (väldigt ovärd utbildning måste jag säga). HAr haft katt Flört men blev allergisk för några år sedan Gråter.
    Min familj (mamma och syster) har en hel drös med hästar och jag har oxå ridit hela mitt liv, men nu är jag mest på marken.
    Jag älskar tv-serier (riktigt serienörd), film och så har jag ett stort  intresse för trädgård och odling.
    Ska tillbaka till jobbet 15 okt (varannan helg) ,men funderar på att utbilda mig till florist istället eller polis *hehe, sug på den*.Flört

längtan80: Nice med en rex. Skrattande Svärmor har maincoon's så jag har hängt med på en del utställningar. Har oxå fastnat för rexen. Hur är dom i sinnet?

• Liian
    Paincake: Håller med om serierna. Skrattande Att Alexander Skarsgård är naken rätt så ofta i True blood gör den ju inte sämre Flört
  • Liian
    Paincake skrev 2010-09-04 23:29:12 följande:
    Casper var också värsta mönsterbarnet som sov till 9-10-snåret men så blev det vanligare att han vaknade åtta, sen sex-sjutiden och sen någon gång mellan fem och sex. Nu är det alltså mellan fyra och fem som gäller. 

Ska bli skitskoj om några veckor när vi ställer om klockan till vintertid. Ska han vakna klockan tre då? Då blir det fan spetsad välling.

Imorgon är det babysim igen! Woligt, woligt som man säger här i Linköping. 
    Så du säger!! Jag som sitter och läser och är så glad att Lovis vaknar vid 8:30-9 på dagarna. Menar du att detta kan ändra sig.  Lies! It's all lies I tell you
    Friid4 skrev 2010-09-05 18:03:37 följande:
    Hej !
    Jag har en kompis som ska ha barn om en månad typ, BF den 6 oktober, en liten pojke =)
    Och jag o en annan kompis tänkte inte göra som dem flesta andra o köpa kläder, utan istället köpa lite "bra och ha " saker..

Några små saker, men som underlättar vardagen. Har ni några förslag? =)
    Första jag tänkte på var vattenflaska. Växte praktiskt taget ihop med min vattenflaska när jag ammade. en hel läda med powerbars (när man inte hinner fixa mat), ett psykadeliskt duschdraperi - vi har ett med massor av färg och stora blommor och massa annat. Har varit guld värt att sätta Lovis i babysittern utanför duschen. Har kunnat duscha i lugn och ro och bara skakat lite på draperiet när hon börjat gnälla
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3