• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

zweetieh skrev 2010-08-07 15:20:58 följande:
    sa har vara familjer gjort i aratal, och ingen av oss har nagonsin tyckt att det var hemskt att vara foraldrar gjorde det pa oss. sen om man inte vill ha orhangen pa sig nar man e vuxen sa e det val bara att lata bli att ta pa dom.
    va snallt av er att inte "doma" mig lol
    Även attbebisen inte lider av det så kan jag inte förstå varför man har behovet av att smycka sin bebis. L är ju det finaste som finns, precis som hon är.  Tycker att det ser jättekonstigt ut med hål i öronen på så små.  Jag tycker att bara för att det är ditt barn så har man inte rätt att bestämma visa saker åt dom. Ifall hon själv vill ha hål i öronen när hon är gamal nog att förstå vad det är och hur det görs så visst. Men att ta hål på ett barn som inte alls har någon uppfattning av vad det ens är bara för att man tycker att det är gulligt tycker jag är fel.

By the way så kommentera både jag och swiitii bara ditt inlägg (eftersom du skrev om det så måste du ju räkna med att det kan kommenteras) ochförsökte  påpeka att vi inte ville stöta anstöt, men du kunder tydligen inte ta det. "va snallt av er att inte "doma" mig lol" Tråkigt!
  • Liian
    Souvenir:  HAhaha...Skulle verkligen velat se minen på dom runt omkring. Görbra ju =)

Paincake: JA, dom är inte alltid så smarta våra små. 

Lovis är ännu inget fan av mat. Fått morot i 4 dagar nu, men det är inte så jättegott. Hon öppnar munnen väldigt lite och ser rätt så skeptisk ut, men så flinar hon ändå och verkar tycka, om inget annat, att det är lite spännande iaf. Tar nog en liten paus innan nästa smak så att hon får fundera lite på det. Glad
    Har börjat ge lite ersättning nu. Hon är såpass stor att det verkar inte räcka det jag har. Dagarna är inga problem men ibland behöver hon ersättning efter amning inför natten.  Skönt att veta att det funkar med ersättning. Då behöver man inte ha den där paniken ifall man pumpat ut tillräckligt när man ska iväg.

swiitii: Härligt att han går upp så bra nu. Börjar ju bli en riktigt stor kille Glad
  • Liian
    Friid4: Stackarn, hoppas att det blir bättre snart. Om det är någon tröst så har jag läst att det inte är någon fara ifall dom äter dåligt i några dagar för som tar igen det sen.

swiitii: Lustigt att det är precis tvärtom med amningen. Jag kämpar på jag med. Vill inte sluta amma ännu. Tänkte hålla på i 6 månader ju.
  • Liian
    Friid4: Vad skönt!! Hoppas att det vänder nu då.

Paincake: Det var det värsta. Förvånad Skäll på honom. Vet han inte att man som mamma måste veta varje lite detalj om hela dygnet Flört

Goseplutt: Låter ju som att det kan vara så att mjölken tryter. Testa att hota brösten. Det gjode jag och nu fyller det på igen. Flört Trots att det blivit mer igen så verkar det som att mjölken är tunnare nu. Jag ger ersättning varannan gång så att mjölken hinner rinna till och det verkar funka.
  • Liian
    Paincake: Fy vad hemskt! Det är ju det värsta man kan tänka sig. Hur tar man sig igenom det? NI får försöka se glädjen med lilla Casper. Underlättar verkligen att ha sin lilla solstråle att koncentrera sig på när jobbiga saker händer.

Jag skulle inte våga ha Lovis på mage än. Är jättenojjig med sånt. Har en kompis vars dotter rullade över till mage på nätterna i sängen så dom gick och vände tillbaka henne flera gånger per natt. Dom frågade till slut BVC ifall det var ok att hon sov på mage, men dom tyckte att det var bättre att vända tillbaka. Så väldigt mkt mindre risk att något händer på rygg och då var hon ändå typ 6-7 månader.
  • Liian
    Lindai: Det enda att trösta sig med är väl att bebisar inte verkar tycka att det är jobbigt att kräkas. Dom kämpar ju inte emot som vi gör.

Kännssom att hela samhället håller på att vakna upp ur en dvala efter alla semestrar nu. I veckan är det föräldragrupp och nästa vecka börjar babysim. Tänkte att jag ska gå på det. Dock går vi nog på den utan instruktör, så kan man gå lite dom veckorna man inte. =)
  • Liian
    Paincake: Hur gick det på dopet? Hoppas att ni kunde uppskatta dagen trots omständigheterna.
  • Liian
    Adnil76 skrev 2010-08-16 16:32:34 följande:
    På tal om att vända barn i sängen så fick jag vända Kalle till magläge i sömnen inatt efter att han två gånger legat på rygg då han kräkts varvid kräket sprutat rakt upp som ur en fontän och sedan landat *plask* mitt i fejan på honom stackarn... Han såg så himla förvånad ut - typ "vad var det som hände och varför är jag så blöt?" Lilla skrutten...
    Nämen lillskrutten då. Förvånad Tur att dom inte är äckelmagade som vi är.
  • Liian
    Goseplutt: Låter dom att det är starten på en utvecklingsstart. Finns en lista man kan "checka av"  Här är några tecken:
    Skriker mer: grinig, kinkig, dåligt humör vill att du underhåller henne vill ha mer fysisk kontakt sover dåligt dålig aptit vill inte byta blöja blygare för främlingar  Känns det bekant? Lovis är oxå sån nu =( Kan hålla på några veckor om man har otur, men det verkar som att det för det mesta går över rätt så snabbt.

Lovis har oxå blivit rätt så mammig. Det är bara jag som duger ifall hon är ledsen. Vi ska oxå på bröllop om 2 veckor. Då ska hon vara hos min syster. Känns lite såsär, men dom har ju en 1 åring så dom är ju inne i hela bebis svängen. Jag och min syster är väldigt lika i sättet och hur vi låter vilket verkar underlätta. Lovis "pratar" mest och gosa mest med henne och det var likadant med hennes Vilda och jag.

Hur gör ni när dom är mammiga? Låter ni dom vaa hos pappan ändå men vara ledsna (ifall dom nu är det) eller tar ni över??
  • Liian
    Gosepluttt: Ja, nästan mamma är nog ett bra sätt att förklarar det på. Skrattande

Souvenir: Stor kille. Glad Ska göra det med Lovis 30/8. Får se vad hon väger då. Tycker att hon är fasligt tung nu.

Visst är det lät att ta över när man VET att det kommer att lugna dom. Ante har henne mkt och jag åker ju iväg till gymmet och så, men han har även en tendens att lägga ner henne rätt så fort och själv så går man ju och konkar och bär hela dagarna känns det som. Vet inte vem som gör rätt dock. Han tycker att jag är lite mesig med att greja med henne då, som han säger, faktiskt inte gnäller när hon ligger själv. Känns som att de flesta "bgråk" man kommer ha dom närmst 10-15 åren kommer handla om barnuppfostran Obestämd
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3