• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

längtan80: Skriva ner vad man äter tycker iaf jag är väldigt bra. Mkt lättare att hitta ett samband. Hoppas att hon blir bra. JObbigt när dom är ledsna =-(

Paincake: Syskon, redan ??? Hujeda mig. Har blir det minst 3 år mellan dom. Min systerdotter är 13 månader och hon är ett riktigt yrväder. Hur ska man orka med en liten när man har en större att springa efter??

Det är 20 månader mellan mig och syrran och det har varit jättekul för oss (inte under tonåren dock =/) men mamma var ju helt lut när vi var asmå. Ammade bara mig i 2 veckor sedan sinade hennes mjölk pga utmattning. (fick inte så jättemkt hjälp av pappa heller). Nej, jag vill att vara en egen person ett tag innan jag lånar ut kroppen igen.
  • Liian
    Paincake:  Seriöst, han är ju helt bedårande söt. Ser ut som att han kan bli en riktigt liten buse dock. Han får du nog springa efter i framtiden. {#lang_emotions_wink}
  • Liian

Lovis har blivit stora tjejen denna veckan. ♥ Ler åt oss "på riktigt". ♥ Blev 6 veckor igår och även att hon legat och lett längre så är det först denna veckan som det går att lirka fram ett leende. Innan har det bara kommit rätt som det är, men nu så ler hon när vi "busar" med henne och så. Såååå underbart!!!! {#lang_emotions_heart}

Det är även först denna veckan som hon har börjat tycka att babygymmet är roligt. Ligger och tittar förnöjt på figurerna och jollrar - något som hon oxå börjat med denna veckan. Man kan ligga och "prata" med henne så att hon svarar. {#lang_emotions_laughing}
    Kan man älska ihjäl någon??

• Liian

Hej Tjejer! Var på Bvc i tisdags och då vägde Lovis 5640 g och var 59 cm. Så svälter gör hon inte =) Hon är 7 veckor imorgon, helt galet!!
    Hon är så himla "med" nu. Tittar på oss och "pratar". Nya grejen är att vrida på huvudet fram och tillbaka när man håller henne i famnen. Hon är jättestark i nacken vilket är skönt. Känns inte lika ömtålig nu. Håller nog med om att vi har väldigt fina bebisar

• Liian

Hej hopp!
    Tror inte bara att det är flaskmaten som gör dom stora. Jag helammar och min Plutta väger 6 kg nu vid 7 veckor och är 60 cm. Tycker det är härligt Hon känns så stabil och bra. BLir mer och mer "människa" för varje dag. Såååå fiiinnn!

• Liian

Hur lägger ni in bilder i forumet??  Har lagt in nya bilder i albumet men jag kan inte lägga in dom här i texten. Please help =)

• Liian
    swiitii: Visst är det underbart att vara mamma. =)

Lindai: vår bvc-tant sa att dom helst ska ha så effektivt sugande att dom bara behöver suga 5-10 minuter för att få i sig det dom behöver. Han kanske har optimerat sitt sugande ännu mer , men eftersom han väger såpass "mkt" så är det nog väldigt bra =)

Imorgon är det 2 månaderskontroll på lillan. Får se ifall hon "håller måttet" .{#lang_emotions_wink} Hon är väldigt prickig i ansiktet antagligen bara hormonplitor men jag tycker att det har blivit så himla mkt. Hoppas att det inte är någon matallergi. Nu ligger hon på sin pappa och suckar förnöjt. Världens mysigaste ljud {#lang_emotions_heart}
  • Liian

Hej!
    I torsdags var det 2 månaders kontroll här oxå. {#lang_emotions_laughing} Lovis väger 5970 g och är 60,5 cm.
    Vi  har nu fått lägga bort alla 56 kläder. 62 funkar kanon både till body och byxor. Sån väldans skillnad på strl från olika märken. Vissa 62 är redan lite små medans andra är stora. Kan dom inte ha en universal standar lixom????

Tror att skruttan är inne i någon tillväxtperiod nu för hon äter 1 gång i timman. Sover fortfarande bra på natten, men har vaknat varannan timma och velat äta då oxå.

Ni som har problem med liggdelen vad har ni för vagn?? Vi har emmaljunga citycross med quadrolift och jag har svårt att tänka mig att den kommer vara liten än på många månader.

Hur ska ni göra med föräldraledigheten?? Ska era killar vara hemma nåt??

• Liian

Vi hade tänkt att jag skulle vara hemma till okt och att Ante då skulle gå hem några dagar i veckan. Jag jobbar i butik så jag jobbar helg och kväll oxå så jag är ju ledig vissa dagar.Men nu känns det väldigt snart med oktober så det blir nog efter nyår i stället. Jag går tillbaka halvtid och så är Ante hemma dom dagarna jag jobbar dag. Blir nog att han är hemma typ 3 dagar eller så varannan vecka. Vill helst inte ha in Lovis på dagis innan hon är 2. 
    Helst skulle jag bli hemmafru {#lang_emotions_wink}, men ekonomin tillåter inte det + att jag skulle nog bli rastlös efter ett tag

• Liian

Vi har oxå börjat med mammagrupp. Hinner dock bara med 2 gånger innan sommar uppehållet. Väldigt trevligt dock. Alla (utom en) är förstfödeskor och de flesta är i min ålder (mellan 25-30).

Idag var jag korkad nog att byta blöja i vår säng. Hon raketbajsade precis när jag tagit av blöjan så att det kom bajs på hela mig, täcket och madrassen. Så går det när man är för lat för att gå till skötbordet =(

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3