• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Paincake: Tack för rolig och bra läsning. {#lang_emotions_laughing}

Idag har jag fakttiskt haft lite förvärkar. Inte speciellt starka eller regelbundna, men eftersom jag inte kännt något innan så är det skönt att det faktiskt händer nåt.  Jo, jag var ju inne på förlossningen för 3 veckor sedan, men efter det NADA.  Fick ju genast upp hoppet dock, men det la sig igen i takt med att "värkarna" avtog. Hoppas att detta betyder att det är på g i alla fall.
  • Liian
    Angelica 87: Härligt att få komma hem =)

Hade förvärkar mellan 18- 02 igår typ. Gick till slut upp och tog alvedon så att jag fick sova. Då slutade dom och sedan har det inte varit något idag =(.
    Kan typ inte äta längre. Orkar verkligen ingenting och mår illa HELA tiden. Tror att bebisen har lagt sig på tarmarna på något sätt. Lite segt nu i slutet när man behöver ladda. 

Nu blir det fika på stan och sedan några varv i trappan =)
  • Liian
    Silje84: My god!!! Jag lider med dig. JAg har 7 dagar kvar och jag är såååå redo att föda. Inga 50 kläder för er alltså =). Min BM sa iofs sist vi var inne att det är en stor bebis i magen här oxå.  Hur gör du för att inte bli galen där hemma? Har du provat många av knepen för att sätta igång det??  Skönt att allt var bra i alla fall. {#lang_emotions_smile}

Många säger ju att bebisen rör sig mindre i slutet men det känner inte jag av alls. Tycker att det är ett väldans liv där inne.  Är det bara vi 3 kvar nu eller är ni fler som går där hemma och längtar och väntar???

Swiitii: Kände samma sak idag. Det var väldigt vad dött här blivit. Antar att de flesta ligger hemma och gullar med sina knoddar. JAG VILL MED!!

Min sambo är hemma från jobbet idag. Är förkyld, men ingen feber.  Ifall det skulle sätta igång nu (önsketänkande) får han följa med in då??? Hur känsligt är det? Någon som vet/hört? Han har tagit svininflu. vacc. så det är ju inte nåt sånt.
  • Liian
    Lindai: Åhhhh, vad fin han är. Hur orkade du med förlossningen? Fick du något så att du kunde få sova en stund??

SIlje84: Förstår att du är knäckt. Men vad ska man göra, kan ju inte tvinga ut dom. Du får se det som att din kropp är ett sånt underbart hem att den inte vill flytta =)
    Tror inte att några knep hjälper. Tror mer att det en slump att det sätter igång.

längtan80: Har oxå fått lite förvärkar (äntligen) men inte alls så att det känns som om det skulle vara på G.

Antar att vi får försöka vara tålmodiga (inte min starka sida).
    Stora kramar till oss som är kvar!
  • Liian

Swiitii: Vad roligt! (konstigt att man tycker så nu när någon säger att dom har ont).  Hoppas att bebisen är på g =)

Själv var jag på MVC idag. sf-mått 39 cm. Bebisens puls var dock hög, 180 slag/minut så vi tog ctg. Lugnade sig, men efter 1 timma ringde dom från FL och ville att jag skulle ta en kurva till, så det var bara att åka till MVC igen. Denna gången var det bättre så nu är vi hemma igen. Man får verkligen upp förhoppningen att det ska vara förloss. på g. Känner ju inga värkar dock, tyvärr =(

Tillbaka till att vänta och vänta och vänta....

• Liian
    Swiitii: YEAH, vad roligt!! Kan du fatta att du kommer ha en bebis snart?

Min bebis hade oxå fixerat sig när jag var där idag. Känns väldigt bra, då mamma snittade för att vi (syster och jag) inte fixerade oss och syrran snittade pga säte, så jag kan bli första i familjen att föda vanligt . {#lang_emotions_laughing}
  • Liian
    Souvenir: Det där med chocklad låter oroväckande. Måste kolla upp det. Tänk om man amar ett halv år, ska jag inte få chocklad då? Nej, blir inget med det {#lang_emotions_wink}
  • Liian

Oj, oj....  Nu händer det grejer för er =).

Längtan80: Jag har oxå haft mkt flytningar i 1 vecka typ. Nästan så att man funderar på om man håller tätt ibland. =/. Det var ändå ingen tvekan om att det var vattnet eller?? Har din slempropp släppt??

Har haft ett ordentligt tryck neråt idag. Känns verkligen som att den håller på att borra ner sig. Kommer inte vara bekvämt ifall jag går över med detta trycket.

Undra hur det går för Silje?  Hon skulle väl in i dag och prata om igångsättnig??

• Liian
    längtan80: Tack för info =). SKönt att kunna åka hem och vila lite. Kan tänka mig att man blir så mkt lugnare av att veta att det är igång.

Paincake: Folk måste ju fatta att man kanske vill vara ensam med sin nya familj i början. Stå på er och skit i vad dom tycker. Tror att det är jätteviktigt att få bestämma hur och när man vill ha besök.  Skönt att det finns så mkt hjälp att få. Hur ska allt magiskt bara funka i början? Man har ju aldrig gjort det här innan.

Smulisson: Grattis! Härligt att allt gick bra.  Grattis igen till sonen =)
  • Liian

Idag kan bebisen få komma. JAg har tråkigt!
    Här var det inte mkt mer liv.  Har ni fått åka in allihopa?

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3