• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

NiklaasKaroliine skrev 2010-03-07 23:09:05 följande:
    jaa jag sitter hela tiden och hoppas, så fort jag känner mensvärken komma.. då hoppas jag att den ska sitta i ett tag, och komma tillbaka igen.. men nää de tar för lång tid innan den dyker upp igen! gaah så tråkigt de e o vänta :p hehe va gullig han e :) min sambo e nog mer nervös.. nu nyss när jag duscha så hörde jag.. "älskling, märker du om vattnet går när du står där inne" haha :) dom e för goa..
    haha.... Gulligt (det med vattnet).

Måste säga att min sambo är väldigt lugn. Är jag iofs oxå. Har nog inte riktigt kopplat exakt VAD det är jag ska göra ännu. Håller med om att man kanske inte hade haft så bråttom då. Nu är kl halv 5 och jag kan inte sova. GÅr verkligen inte att ligga bekvämt i natt. =(

Jag har inte känt att något som kan liknas vid mensvärk. Var ju inne med förvärkar, men dom kändes som sammandragningar, alltså bara på framsidan. Inget i rygg eller ljumskar. Känns som om bebisen aldrig vill komma ut. Har iofs 16 dagar kvar till BF =(
  • Liian
    Niklaaskaroliine: Jag lyckades somna till slut =) Så idag är jag pig goch kry (hmmm,typ i alla fall). Vad jag gör för att få dagarna att gå - ingenting känns det som =(
    Blir en del fika, mkt serier och så äter jag rätt så ofta *hehe*. Fårgan är om man äter för att man behöver maten eller för att fördriva tiden. Lär väl synas efteråt när bebisen är utr och magen fortfarande är rund och fin {#lang_emotions_tongue_out}.

Lindai: Tänk hur superförsiktig man är med små nyfödd, som att dom ska gå sönder bara man tittar på dom fel. Känns inte så hjälplös och ömtålig när den sparkar så att det känns som att den ska komma ut ur naveln alien-style.

Nu har vi gjort färdigt i barnrummet (minus lite gardiner och sånt). Lagt upp lite bilder =)
  • Liian
    Paincake skrev 2010-03-08 14:45:34 följande:
    Hoho, idag har min slempropp också släppt! Inget blod i, dock. Bara slem... (uäk, att man verkligen delar med sig av sån info in public! Vi är ju skitäckliga! ) Ska till barnmorskan idag, förhoppningsvis för sista gången denna graviditet. 
    hahahaha..... Tänkte precis samma sak!
    Man släpper verkligen på hämningarna är man är prego.
  • Liian
    Paincake: Wow, hur känns det att veta att det är en sån bamsing där inne?? Kan förstå att du inte vill gå över. JAg ska till BM på torsdag. Då är det 38+0, undra om de kan uppskatta viken då??

Lindai: I know the feeling. Så fort jag känner nåt som kan liknas vid smärta, obehaga, whatever så hoppas jag att det är på g. Undra hur man kommer känna när det FAKTISKT kommer igång. Skräckblandad förtjusning??
  • Liian
    Angelica 87 skrev 2010-03-09 18:59:13 följande:
    hej, en uppdatering.. är på förlossningen, är helt öppen nu.. så nu väntar vi bara på krystvärkarna... kommer inte härifrån utan bebis
    Åhhh, vad spännande!!! Galet avis men så glad för er.

Helenaoliva: Grattis till er! Härligt men en killes point-of-view.  Hoppas att hela familjen mår strålande och att du inte har allt för ont efter snittet.

Linnéa 777: Antar att de uppdaterar genom mobilen.

Själv så är jag helt galet trött på det här nu. Riktigt uppgiven idag =( Jag som varit väldigt stabil i humöret under graviditeten pendlar rätt så mkt mellan arg, irriterad och ledsen just nu. Min sambo har det inte lätt för tillfället.  Tur att han är så snäll och underbar =)
  • Liian

Jag vill oxå att min slempropp ska lossna (hmm, konstig mening att skriva {#lang_emotions_wink}) eller iaf att nåt ska hända.  Jag har fått som express mensvärk i två dagar nu. Gôr ont längst ner i livmodern, men bara i några sekunder sedan försvinner det. Funderar på ifall det kan vara att bebisen är på väg att fixera sig??? Mamma fick akutsnitta för att syrran inte fixerade sig och min bebis hade inte gjort det vid förra besöket. Ska till BMpå torsdag (38+0) hoppas att den sjunkt ner då.

Niklaaskaroliine: Hoppas nu då. Segt med falskalarm hela tiden {#lang_emotions_frown}

• Liian
    Angelica 87 skrev 2010-03-10 00:00:27 följande:
    KL: 19:56 så tittade vår lilla prinsessa Lea ut. 3.355 gram och 51 cm lång.. Förlossningsberättelse kommer så fort vi kommer hem..
    Grattis!!{#lang_emotions_sunny} Hoppas att hela familjen mår bra. Ser fram emot redogörelse. =)

Linnéa 777: Lycka till! Så spännande det måste kännas att det faktiskt är dags.

Paincake: Får se hur mkt jobb han får gjort. =) Är på min sambo som en hök när han kommer hem. Han vill gärna slappa framför datorn en stund men jag har ju haft tråkigt och har 1000 saker att prata om, berätta, visa....*hehe*
  • Liian

Om jag har räknat rätt så är det 7 st som har fått sina bebisar.
    Av dom så verkar 6 st fått för tidigt. Kan det stämma?? Ska man inte gå över första gången? Det är ju det man alltid får höra. Kanske är vi som är kvar som får bära den bördan =(

{#lang_emotions_flower}GRATTIS ALLA NI SOM BLIVIT FÖRÄLDRAR {#lang_emotions_flower}

• Liian
    Goseplutt: vilken sötis =). Inte fått sova mkt alltså? Kan tänka mig att det inte gör så mkt när man har en sån goding att få vara med.
  • Liian
    Paincake: hehe... Du tänkte att ni lika gärna kunde tjäna en hacka på eländet =)

Dom är inte jättevilliga att ta sig ut må jag säga. Jag är till och med så inställd på att föda nu att jag tvingade min sambo att testa färdknäppen igår. (Han tycker att det är lite läskigt nu i slutet). Ingen bebis ändå dock =(. Kan säga att det inte var någon hit när man känner sig ungefär lika porrig som en knubbsäl.

Har sovit jättedåligt två nätter i rad. Är grymt dålig på att få till det där med tupplur på dagen, vilket gör att jag somnar redan vid 10 på kvällen. Då jag inte gör slut på så mkt energi på dagarna så blir jag rastlös när jag bara sovit några timmar. =(
Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3