• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Nu har vi börjat greja på riktigt i barnrummet. Målat färgprov och satt upp ihop med bården {#lang_emotions_laughing}. Känns som att det är massor kvar att göra. Ska köpa ny bil, hämta vagn, köpa skötbord... Allt inom 5 veckor. Tur att man är hemma med havandeskap nu (första dagen idag =). Inte för att jag orkar göra så mkt nu ändå när jag är sjuk =(.

Bananflugan: Hur går det för er och killarna? Funkar amning och sånt bra???

Tycker att det är ett jäkla tjat om amning. Jag förstår att de vill att man ska vara förbered men det känns nästan som att man bara får höra att det kommer krångla hela tiden. Finns det inte dom som det faktiskt bara funkar för??

• Liian

Goseplutt: Förstår vad du menar med att bli rastlös. Fattar inte vad jag ska göra i 5 veckor. Bäst för bebben att den oxå är rastlös och vill komma ut tidigare =).

Längtan80: Det är ju jäkligt kul att höra sånt när man är höggravid. "det är inte konstigt ifall ni skiljer er". {#lang_emotions_frown}

Det känns som att dom förr var dåliga på att informera om att amningen kan vara jobbig och att det fanns mammor som klagade på att de inte blivit förbereda, så nu drar dom på utav bara ... istället.  Nån balansgång kanske??

Har lagt in lite bilder nu ....äntligen... på hur det går med barnrummet. {#lang_emotions_dreamer}

• Liian

längtan80: JA, det blir nog bra där inne. Väldigt roligt att pyssla när det är till bebisen =). Ja, man tror att man ska orka så mkt men det är nog bra att gå hem ett tag innan bebben kommer. Tror att man behöver lite tid på sig för att ställa om sig och komma in i rätt lunk.

• Liian

HelenaOlivia: JAg hade inte ont, men jag jobbar som Kassaledare på MAxi, vilket i praktiken innebär att jag är driftansvarig. Detta gör att jag måste kunna hjälpa till i tex förbutiken ifall det krävs. Pga att vi har post som kan väga upp till 20kg så fick jag havandeskap. Sedan så står eller går jag ca 80% av en arbetsdag. Fick kämpa lite för det dock då jag fick avslag 100% först. Överklagade och fick då 100% godkänt =)

Smulison: Hoppas att du slipper vändnigsförsök. Verkar inte vara så superkul. Vissa verkar dock vara lättvända och i så fall är det ju helt ok. =)

Vi har flicknamn klart och håller på att bestämma oss för pojknamn. Svårare att komma överens där dock. JAg vill ha James, men där har min sambo lagt in veto =(

• Liian

Fick min skötväska igår {#lang_emotions_smile}, har beställt från USA så det har tagit ett tag. (har lagt in bild i fotoalbumet)
    Vi köpte en som vi båda tycker är snygg. Det känns som om de flesta skötväskorna är så "tjejiga" och det är ju inte jättekul på Ante han ska ju oxå gå med vagnen.
    Tänkte att jag skulle börja packa i den snart. Inte för att jag vet vad jag ska ha i men jag är så galet rastlös att jag måste pyssla med något.

Tredje dagen med HP och jag klättrar redan på väggarna. {#lang_emotions_yell} Kommer ju vara smått galen om 5 veckor.

• Liian

Galet svårt att försöka hålla sig rakad och "fräsch". Har lyckats rätt bra ändå. Har väldigt lite hårväxt vilket är en klar fördel =).

Idag har min mamma och min sabo tapetserat vårt sovrum medans jag suttit vid datorn. Life is good!

• Liian

Ska bli jätteskönt att få tillbaka sin kropp igen. Som det är nu så delar man ju inte ens utan det är bebisens kropp som du får bära runt på om du är snäll.

Akuten i ALingsås (mamma jobbar där) har fått beredskap att ta emot förlossningar nu ifall man inte kan ta sig till bb. SÅ hon sa till mig att knipa tills snön försvinner =)

• Liian

Ja det ska bli skönt att sova på magen, men det lär ju dröja tills efter man slutar amma.

Upptäckte igår att det kom en liten droppe ur ena bröstet. Har inte haft något innan och det var nog bara för att jag hade badat väldigt varmt innan, för nu finns inget. Lite konstigt kändes det måste jag säga.

Hur är det med er? Har ni fått mjölk ännu?

Köpte en jättesöt amningsbh idag. Bara för att man är en läckande mjölk-ko behöver man ju inte se ut som en slashas.{#lang_emotions_wink}

• Liian
    Nillan: Så gjorde dom med min syster oxå. Sa till henne från typ v.27 av bebben var fixerad och att hon inte kände huvudet för att det låg så långt ner. Jonna hade dock jätteont i revbenen så hon stod på sig med att få ett extra UL i v 37 typ. Då låg ju VIlda i säte. BM sa typ ni får åka in på vändningsförsök om 2 dagar -"nu ska vi gå och fika".
    Jonna fick inte prata med henne alls. Jättedåligt!
    Hoppas att allt går bra för dig =)

längtan80: Lite avis. Hade gärna haft James, men min sambo går inte med på det =( Superfint!!!

Paincake: "Fixerad vid vad?" Jätteroligt. Skrattade högt =D
  • Liian

Igår hade vi en intressant dag. Fick ont i magen,uppe vid revbenen, vid 10. Började må lite illa oxå. Sedan så vägrade det att släppa. Kändes typ som när man gör en sittup och man är i det jobbigaste läge. Det var som om jag var fast där och inte kunde slappna av. VId 1 börajde det kännas jobbigt så jag ringde MVC. Hämtade min sambo på jobbet. Då var jag väldigt könslig och började gråta så fort jag såg honom. Stackarn blev ju jätteorolig. Lite känslig när det kommer till bebben {#lang_emotions_undecided}.

PÅ mvc tog de BT och kollade hjärtljud. Allt lät bra men läkaren tyckte vi skulle åka till förlossningen, så det gjorde vi.

Väl där var det CTG,UL och VUL. Hade nu sammandragningar var 10:e minut och nu hade de flyttat ner till unde naveln. Visade sig att det inte var mer än förvärkar =) Kände mig lite fånig{#lang_emotions_embarassed}, men jag har inte haft förvärkar innan och de brukar tydligen inte sätta sig så högt upp. Fick se bebben igen dock {#lang_emotions_laughing} och nu vet vi ju att allt är bra och att den ligger som den ska.

Lite sjukt är att jag har sedan igår blivit sjukt orörlig. Har nog varit lite bortskämd under graviditeten innan. Har kunnat göra i princip allt själv. Nu kan jag knappt ställa mig upp själv =(

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3