• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Hej!
    Jag är inte alls nervös inför förlossningen. Kan tänka mig att jag blir lite panikslagen när det väl sätter i gång. Min sambo längtar jättemkt efter bebisen och funderar mkt på hur hon/han kommer se ut och så vidare. Jag tänker inte alls så. Känns nästan som att graviditeten är hela poängen. Har nog fortfarande inte fattat att jag inte alltid kommer vara gavid utan snart kommer ha en underbar liten bebis =)

Det där med sex verkar vara annorlunda för alla. Jag tror att det viktigaste är att man låter det vara på det sättet som känns bäst just nu. Ifall man inte är sugen är det ok och i fall man är det så är det oxå ok.  Man ska nog bara låta det vara och komma ihåg att graviditeten inte dikterar hur det kommer vara sen =)

• Liian

Bananflugan82: GRATTIS!!! Tänk vilken tur att allt gick så bra. Måste varit riktigt läskigt ett  tag, men nu är de här och snart får ni komma hem allihopa och bli en familj {#lang_emotions_smile}

Lindai: Jag har helt galet ont över hjärtat. Iaf där hjärtat borde vara. Antar att det är för att det flyttar lite på sig. Har varit tvungen att ta värktabletter några nätter bara för att få sova. Börjar bli lite bättre nu igen dock.

Magen växer jättemkt nu. Gick från att känna mig ungefär som vanligt till att vara höggravid över natt.{#lang_emotions_gravid} Tänk att man ska bli så mkt större. Har ju 8 veckor kvar. 

• Liian

Lindai: Värktabletter har hjälp så att jag har fått sova. Håller med om att det är lite läskigt ibland.  Särskilt då det inte känns som något som man är van vid.

Sedorika: moderskapsintyg måste man skicka in till havandeskapspenningen, även vad man tjänar. Men man måste även anmäla sig till FK att man kommer vilja ha föräldrapenning. Det är två olika adresser man skickar till.

Jag har slängt ut min sambo ur sovrummet. Klarar inte av att dela säng med någon nu. Känns inte som att jag får plats eller att jag får någon luft när han ligger där. Han har alltid legat väldigt still på sin kant innan och velat vara i fred när han sover. Nu helt plötsligt vaknar jag av att han ligger 5 cm ifrån mig. Tur att han är världens bästa och går med på att bo på en madrass på golvet. Stackarn!

• Liian

Lindai: *hahahaha* Vad sa besiktningsmannen???  Galet roligt.

Det här med att snarka har jag tydligen oxå blivit en mästare på.  Har dock provat dom där plåsterna som finns på apoteket ock dom hjälper. Man sover ju inte så bra när man snarkar har jag märkt.  I och för sig så sover jag inte så bra ändå eftersom bebben börjar sparka som en galning så fort jag ligger bekvämt {#lang_emotions_undecided}

• Liian

Han borde ju få ut pengar från FK fast att han är arbetslös. Det är väl lägsta ersättningen som gäller så (beroende på hur länge han varit hemma). Som mamma får man ju föräldrapenning ändå, måste ju vara samma som gäller för pappan, eller??

Andreas anmälde sig på Fks hemsida igår så nu behöver han bara skicka ett sms samma dag som bebisen kommer.

Vilken djungel det är!

• Liian

Hej! Igår var vi på föräldragrupp för första gången. Trevligt och så, men vi tittade på förlossingsfilm {#lang_emotions_undecided}. Jag har inte varit nåt nervös för förlossningen innan, men hjälp vad stor bebisen som kom ut var. Förstår inte riktigt hur det ska gå till....

Har även hunnit med ett besök tillBM som konstaterade att allt var bra. Bra hb (139) och sf-mått 31 cm (v 32). Bebisen har oxå vänt på sig från att ligga tvärs över magen till att ligga med huvudet neråt.... Duktig bebis {#lang_emotions_laughing}

Nu väntar 1 veckas ledigt innan slutspurten på jobbet. Så skönt!

• Liian

Hej hopp! Var på Ullared igår och hanslade barngrejer. Inte mitt favis ställe, men det gick att hitta mkt bra saker till bebisen. Köpt madrass, täcke, termometer etc ....{#lang_emotions_laughing}
    Nu är det (förhoppningsvis) bara 6 veckor kvar. Får gärna komma lite tidigare dock.

Vilken skillnad det blir hela tiden nu. Känner mig grymt osmidig och då säger mig BM att jag är väldigt rörlig för att vara så långt (!). Hur är det möjligt????

Bananflugan82: Vilka sötisar. Så skönt att ni får var hemma och att dom mår så bra. Hoppas att ni får bli utskrivna snart och bara njuta =)

• Liian

Hej!
    Skulle jobbat sista två dagarna lör-sön, men så går jag och blir sjuk. Har inte varit sjuk alls under hela graviditeten så kommer det nu {#lang_emotions_frown}. Känns jättekonstigt att jag inte ska tillbaka till jobbet mer.  Särskilt då jag inte kommer göra mina sista dagar.

Var hos BM idag. Allt ser bra ut. Huvudet ligger neråt men inte fixerat (är i v.35). Det enda som är lite jobbigt är väl att jag får rejäla sammandragningar emellanåt. Antar att det är bra att livmodern tränar sig eller whatever. Kan ni fatta att det snart är över?? Snart har vi våra bebisar här och förlossningen är gjord. Galet, men härligt {#lang_emotions_laughing}

• Liian
    Niklaaskaroliine: Jag är förkyld och har feber. BM sa att det kan vara svårt att bli av med förkylningar man får så här sent. En förkylning på 5 veckor hade suttit fint nu {#lang_emotions_frown}.
    Jag har bara haft sammandragningar än så länge inga förvärkar. Vad är det för skillnad? Hur känns förvärkarna??

Nu när huvudet ligger neråt är det inte jättekul hos BM. Jäklar vad ont det gör när hon känner ifall huvudet har fixerat sig.

Nu ska jag till hemmakväll och köpa massor med godis!
  • Liian

Trött på att vara sjuk {#lang_emotions_yell}.

Någon annan som sover helt galet dåligt nu för tiden?? Sover högst 2 timmar i sträck sedan så vaknar jag. Man är inte utvilade direkt. Har hört att det finns forskning som tror att det är för att man förbereder sig på hur det kommer vara sen när man ska amma, men är det inte bättre att vara utvilad när bebisen kommer istället för att starta med sömnbrist??

Bananflugan: Ammar du båda två eller får ni special mat till dom?? Amning med två måste ju ta hela dagen eller går det att göra det samtidigt ?

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3