Goseplutt skrev 2010-11-19 09:33:26 följande:
Liian: Lyckat till i helgen, jag tror det handlar mycket om att ladda upp och verkligen vara bestämd på att man ska klara det. Vi gick och gick med Livia då vi avvänjde nattamningen men efter 2 timmar första natten och 1 timma andra så sov hon hela natten utan uppvak den tredje. Inte så farligt mycket skrik som vi befarade heller även om en hel del skrik förekom =) Jag tror det är väldigt svårt att förändra vanor för bebisar helt utan skrik men bara man finns där tycker jag det känns ok men som sagt vi bar mycket de nätterna. För oss kände det bäst att sluta med nattamningen tvärt för att inte förvirra men det gör man ju som man känner bäst. Vi trodde aldrig att det skulle gå så fort men det gjorde det faktiskt.
Låter ju lite betryggande ändå. Använde ni er av vatten (typ gav det istället) eller helt utan. Jag är ju så kass att jag kommer ju cave:a efter en timma typ. Laddar upp med ett glas vin nu,
Lustigt att ni måste låta henne sova mindre. Här var det tvärt om. Lo sov 2 gånger istället för 3 i två dagar och sömnen blev helt bananas. I natt sov hon apdåligt. Hade ju bytt säng till en vanlig spjälsäng. Jag var ju rätt så irriterad i natt när hon inte sov och det vill jag ju inte ta ut över henne så sängen fick ta all skit. Fick tokryck
på den vid ett och byte tillbaka till hennes gamla igen. Kånkade och bar dom där jä*la sängarna. Min sambo tyckte inte jag var klok. Well, kontrollfreak här...ifall jag inte kan kontrollera en sak så hittar jag nåt annat.
Sitter här nu. Skruttan sover, Ante är ute, snön faller, Van Morrison i högtalarna och vin i glaset.