• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

längtan: Skönt att det är bättre. Man får klaga precis hur mk man vill. Det är det forum är till för. Att få skriva av sig lite. Att man emellan klagandet är glad och lycklig är givet  med såna godingar som vi har

Jag har inte hunnit anpassa mig till Lo's nyfunna rörlighet. Helt plötsligt ligger hon under soffbordet. Hur kom hon dit?? Håller med paincake - är som att hon har legat och funderat på hur det hela ska gå till och nu känner hon sig redo lixom. Sneaky!!!

Inatt sov hon jättebra. Fick ge lite vatten vid 2 men sedan så sov hon och vaknade inte förens kl 8. Ingen mat på hela natten Var ju på BCV i går och då sa vår bvc sköterska att man inte ska äta på natten när man är 8 månader. Lovis vill väl inte vara sämre än alla andra. Nje, nu har jag säkert jixat det igen.Förvånad Slutar prata nu.

Over and out!
  • Liian

Svar JA! Kan bli lätt irriterad emellanåt. Skrikandes

Det bästa är ju att man väntar så på alla framsteg och det är helt underbart i några dagar sedan början man helt plötsligt längta bakåt *hehe'. Lovis har ju börjat prata lite och säger "titta" hela tiden. Är ju jättestolt att hon pratar, men min sambo berättade (kommer inte ihåg det själv) att härom natten låg hon vaken och superlycklig (typ vid 3) och sa titta om och om. Var av jag väldigt irriterat sa till henne "titta på vad??"

Speaking of needing space - Ante kom och la sig jättenära mig häromnatten och skulle värma sig lite. Hade precis lagt Lovis i egen säng efter att hon sovit hos mig i flera timmar. HUr mysig han än ville vara så var jag tvungen att säga till honom att flytta på sig. Behövde verkligen få ligga lite själv. Inte lätt att vara sambo ibland.

Imorgon ska jag ut !!! *yeah* Ska blir så skönt. Ska ut och käka med jobbet och sedan ut och shake:a med tjejerna. Shit vad härligt det ska blir.

• Liian
    längtan: Härligt med så mkt julgodis =) Skulle ju vara slut på en vecka här dock *hehe*

banan: Gött avis! Sicken lyx med englandstrip. Hoppas att du får det superbra.

Är så trött. Var ute igår och så har vi haft glöggafton här idag. Massor med barn och mys. Nu blir det sova,
  • Liian
    Goseplutt skrev 2010-12-06 10:29:24 följande:
    Har alla börjat med välling och gröt från 8 månader? Det är ju fullkorn i alla gröt och välling från 8 månader (?) och Livia verkar inte alls klara fullkorn, behöver de äta fullkorn? När jag läst runt om det så verkar det som att fullkorn inte alls är nödvändigt men varför är det då det i all gröt och välling för äldre åldrar än 6 månader? Finns det annat man missar om man helt enkelt bara fortsätter med 6-månaders välling och gröt tror ni?
    Tycker oxå det är störande att det är fullkorn i ALLT när dom blir lite större. Lovis får fullkornsgrött på kvällen. Brukar blanda med havregröt dock. Hon är så hård i magen ändå och det känns som att fullkorn gör det värre
  • Liian

Trött? ohh,ja!
    Har varit så nöjd med att jag typ inte varit trött sedan hon kom. Visst att man varit det vissa dagar men överlag så har jag varit pigg.....men NU.... shit vad trött jag är. 

Lovis har varit grymt intensiv idag. Hon lite sjuk så hon hostar och snorar och sover inte alls bra på natten, vilket resulterar i att hon inte vill äta. Trots detta har hon varit på mig HELA dagen. Ska äta på mig, dra i min, slemma på mig..... Vägrar sova, blir övertrött -ergo jättearg/ledsen.  *aggghhh *. Började nästan gråta av lycka när Ante kom hem.  Funderar på att fly fältet en stund. Lite avkopplande snöskottning heller nåt kanske :-P

• Liian
    Lindai:  Hur mkt mer blöder du?? Har läst att man kan blöda jättemkt av spiral. Är lite inne på det oxå nämligen.

Skönt att höra att det inte bara är vi som inte kommit igång med liggandes nåt vidare. Tror att det är typ 2-3 gånger sedan Lovis kom.  Shit, tänk att bli gravid så fort. Hoppas att det blir bra hur det är blir, Silje.

Måste få skriva av mig lite. Lovis driver mig till vansinne. Skrikandes Hon är så jäkla intensiv just nu. Blir ju inte bättre av att hon är hostig så jag får sitta upp med henne på nätterna. Utgångsläget är trött och så lägger vi på att hon är gör svår att somna nu och blir övertrött på det. Allvarigt talat...ibland så blir det bara för mkt.... och till råga på allt så frågade Andreas ifall det går bra att han går ut på fredag. Seriöst...!!! JAg har typ inte sovit ok på en vecka!! Det är skottpengar på honom idag vill jag lova

Tror att jag måste införa fasta sovtider på Lovis för som det är nu så håller hon igång som en duracelkanin tills hon är övertrött och då tar det typ 30-60 minuter att somna henne. Måste säga att jag känner mig som värsta surkärringen, men detta har verkligen tagit mig på sängen. Det vände på en dag typ. Hon har varit så himla smidig innan.

Så, nu känns det bättre.
  • Liian

Här bajsas det dåligt måste jag säga. 4 ggr/veckan kanske. Hon är hård i magen trots linfrö, katrinplommon och massor med vatten =(

Banan: Ursöta. Ser väldigt koncentrerade ut båda två. Kul med 1års kalas snart. Ser fram emot det. Ska bli kul att få pyssla och baka. Är väldigt pysslig just nu

Lovis har fått sin första tand Helt plötsligt var den bara där. Sylvass!! Hon bet mig i näsan häromdagen och satan vad ont det gjorde.  Hon har inte varit sjuk, febrig eller lös i magen, Sneakytooth!!

Goseplutt: Hoppas att ni får ordning på det snart. Inte kul när dom inte är helt bra

• Liian
    paincake: Låter härligt!

Vi har innedag ergo pyjamas hela dagen. Har precis sovit ihop i 2 timmar och nu ska vi äta lite. 
    Sedan blir det vänner i soffan för mig och bus för henne
  • Liian

Lovis strular jättemkt på natten nu. Hon äter inte, men hon vaknar hela tiden och kastar sig fram och tillbaka. Honvägrar även sova i egen säng. På dagen går det jättebra och det går ju på natten men då vaknar hon typ var 10:e minut. Om hon sover hos oss så sover hon iaf även att hon rör sig.  Skitjobbigt! Skrikandes
    Antar att det är separationsfasen som spökar. Är rätt så mammig oxå så det är bra att Ante går på julledighet nu.Skrattande

Banan: Shit vad gött att komma iväg lite. Saknade du dom inte massor dock eller var du i shoppingkoma mesta delen av tiden

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3