• Liian

Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3

Idag har vi varit på babysim, men det var ingen hit alls idag Var helt hysterisk i duschrummet. Shit vad trött man blir efter då. Tycker inte att man som mamma anstränger sig så mkt, men jag är helt slut nu.

SKruttan ligger på sin lekplats på golvet på mage. Tycker verkligen inte om att ligga på mage. Ändå så vänder hon dit hela tiden. Vänder ju inte tillbaka dock. Funderar på att låta henne ligga så en stund trots protester för att hon ska få lite inspiration att vända tillbaka. Funkar det så?? Obestämd Så svårt att låta henne ligga och gnälla dock

• Liian
    Paincake: Hade nog bränt den sängen I'm not a fan of the spiders *hujaa*

Btw så är vi tandlösa här oxå fortfarande. Trodde att det var tänder på g nu eftersom stumpan fick diarré häromdagen, men det visade sig att det är vinterkräksjukan. Så nu är jag gôrdålig. Skruttan bajsar konstant men verkar annars rätt så oberörd. Lite lätt retlig, men det känns rätt så överkommligt
    Shit vad trött jag är. Får inte behålla nåt speciellt länge. (tiden det tar att färdas genom kroppen if u know what i mean Obestämd). Så nu har jag slutat äta istället. Behöver ju inte mata den jä*^ln.
  • Liian

Nu verkar det som att det är över för denna gången. Tack och lov
    Satt i nästan i 3 dygn. Skruttan har fortfarande diarré. Hoppas att det är borta i morgon.
    Var och köpte vätskeersättning till både mig och henne men fy bubblan vad äckligt det är Kräks.
    Fick knappt i henne något alls. Hade själv svårt att få ner det. Fick hålla för näsan och klunka.
    Nu väntar sängen och förhoppningsvis mindre blöjbyten i natt.

• Liian

Lovis är fortfarande sjuk. 3:e dagen nu . Pigg som en mört ändå. Måste få i henne vätskeersättning men det är ju skitäckligt. Hon vägrar, trots att jag blandat med apelsinjuice och socker. :-/
    Väntar på samtal från BVC för att se vad dom tycker. Hon har blod i blöjan nu nämligen - Inte mkt och ljust men är nog ändå inte bra.  Lillskruttan då! Rynkar på näsan

• Liian

Hej flickor!
    Har inte suttit alls vid datorn på 1 vecka typ (det är faktiskt inte sant..har blivit galet besatt av Minecraft Skäms).

Lovis är fortfarande inte bra. Vi har varit inne på sjukhuset och lämnat prover och ska nu avvakta tills på onsdag och höra av oss då. DÅ ha hon haft diarré i 11 dagar. Idag var det faktiskt bättre dock (kors i taket) . Har bara bajsat 2 gånger idag, till skillnad från typ 7 dom andra dagarna. Det är fortfarande blod i bajset, men dom tror att det är tarmen som spruckit lite grann. Det vi ska kolla efter är feber. Det kan lätt bli infektion i tarmen ifall det är sår där Rynkar på näsan Lovis mår dock jättebra. Är inte påverkad alls. VÄLDIGT skönt

Lindai: Jag har kommit i gång riktigt bra tycker jag. Träningen är i gång och allt. Det jag kan känna är ryggen. Min rygg var kass innan och det blir ju inte bättre av att man bär på henne hela dagarna. Magen är även lösare än innan, men mindre. Väger 6 kilo mindre nu än när jag blev gravid

På tal om att festa, så ska jag på tjejkväll och dricka vin på lördag. Ska bli riktigt najs. Sjukt sugen på att gå ut och dansa också

• Liian

Seriöst gulligt, Bananan

Bebisskratt är den nya innedrogen, visste ni inte det

Idag var det borås med skruttan igen Blir tokig på att aldrig går över. Mkt bättre nu dock . Hon har gått
    ner lite i vikt, vilket inte är så konstigt när man bajsar 7-9 ggr/dygn. Nu är det "bara" 4 typ Tog nya prover, dels för att utesluta mjölkallergi (vilket verkar väldigt långsökt) och så även för att leta efter virus (vilket dom tror att det är). Så nu är det bara att vänta till nästa vecka och provsvaren.

Skruttan har blivit galet mammig just nu. Pappa funkar men han måste hela tiden roa henne och då är hon ändå gnällig och "letar" efter mig. Ifall jag är hemma och han har henne är det inga problem och då föredrar hon nästan honom. Men ifall jag är i väg är hon inte kul att tas med Obestämd
    Hur har ni det?

• Liian
    Goseplutt: Grattis, verkar som om Livia har förstått att hon har valmöjligheter i vad hon ska äta. Nu börjar vägen mot tonårstrotsen .

Lovis tycker att det mesta är urkul just nu. Galet lättroad. Särskilt när hon vaknar på morgen. Tänk om man själc kunde vakna upp och gurgla förnöjt varje dag.

Magen är inte bättre Tänkte prova att inte ge gröt i några dagaar och se ifall det blir någon skillnad. Kan ju vara gluten hon är känslig mot. Läkaren sa att det finns en viss chans att det är komjölk, men hon har ju ätit ersättning med komjölk i flera månader. Gröt hade hon bara ätit några veckor innan det började. Vore konstigt ifall det är någon överkänslighet då det började i samband med att jag hade magsjukan. *ahhhggg* Är så trött på det här nu.

Imorgon ska vi iväg på hästmässa hela dagen. Ska bli väligt mysigt. Sedan är det tjejmiddag på kvällen. Bordet är bokat till 21. Så efter att skruttan sover så är det bara att korka upp vinet Mama needs to get her drink onSkål
  • Liian
    Paincake: Mamma (ssk på akuten) säger att man ska ge alvedon när de får över 38,5 och att det är vanligt med feberkramper på så små. Kan vara bra att veta så att man inte får panik ifall det händer. Ifall det skulle göra det så ta ungen och gå ut så att bebisen blir nerkyld. Inte för att jag tror att det kommer hända (här kommer domedagsprofeten lixom Demon) men det kan vara bra att veta.

Lovid är ÄNTLIGEN bättre. Första diarréfria dygnet på 2½ vecka. Vågar knappt säga det ifall jag jinxar det . Obestämd Verkar som att det är mjölk. Är nu 2 dagar mjölkfritt.  Hoppas att hon börjar sova bättre. Är rätt så trött.
  • Liian

Hej hopp!! Idag har vi varit på 6 månaderskontroll. Skruttan är nu 6½ månad. Vikt 9300g och längd 71 cm. Verkar inte som att hon gått upp dåligt trots 2½ vecka med diarré. Vi ska få tid till dietis så att vi kan snacka mjölkfritt. Är fortfarande inte övertygad om att det är det, men man vill ju inte göra något förhastat.

Paincake: Du får rapportera om Glee. Har tänkt se den flera gånger, men jag tror verkligen intea tt jag kommer gilla den. Men den får ju massor med beröm så what the hell.

Lindai: Hoppas hoppas! Skrattande

Maten här funkar sådär. Hon är gôr intresserad av mat, men bara i små mängder. Äter jättebra några teskedar sedan är det tvärstopp. Koncentrationsspannen är inte stor. ADHD kanske Flört
    Funderar på att börja med kött ändå snart. Verkar som att hon blir uttråkad av smaken. Blandade i massor med basilika i moroten igår och det gick ner lite mer då.

Svar på tråden Vi som väntar vårt första barn Mars 2010 - Del 3