Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Marvin - Ja, jag tänkte precis det när jag postat mitt inlägg - att det lät lite väl kaxigt att säga att man gärna vill ha 2 barn... men det är ju så naivt man har tänkt ända sen man var i tonåren... men nu känns det ju som en enorm välsignelse om man får ett friskt barn!!
    Och just idag, surfandes på nätet, så känns det som en omöjlighet att bli gravid med nummer 1...

På oss hittade de inga fel - vilket förstås är bra - men ändå otroligt frustrerande, det betyder ju att vi inte vet vad som går snett, snart 3 års försökande...
    kanske att de har svårt att fästa osv. för min mans spermier verkar vara "normala" till mängd o simförmåga - och nu blev ju faktist 3 befruktade, så det "går" ju faktiskt...   och då tänker man ju ännu mer på varför det då inte funkar hela vägen ut... Dvs är ju ngt knas hos mig då antar jag...
    usch, nu känner jag att jag "neggade" ner totalt här... sorry
    jag ska rycka upp mig och försöka tänka positiva tankar!

kramar till er alla!

• CurlyRed

Instämmer m Embla - LYCKA TILL Marvin på ET!!

Det var jättehäftigt att se på skärmen när lilla 4celliga embryot låg där och sen blev "uppsugen" av injiceringssprutan...
    som min sambo fnissande frågade efteråt - hur vet de att lilla embryot åkte med ut i livmodern och inte sitter kvar i sprutan det är bara 0,1 mm stort berättade Doktor T!

• CurlyRed
    anlo24 skrev 2010-05-05 21:21:16 följande:
    CurlyRed:Jag får ett leende på mina läppar när jag läser ditt inlägg. Det känns som att du skrivit av mina tankar o känslor. Känner så igen mig.Jag fick också 3 befruktade av 9 ägg. Vissa stunder tänker jag att det är klart att vi kommer att bli föräldrar. Att det bara är en tidsfråga. Och i mina mörkare stunder blir jag livrädd att IVF inte kommer att funka. Och adoption tar ju flera år. Men orkar inte riktigt stanna i den känslan. Men samtidigt är det skönt att vi har varandra här på FL. Kram
    tack anlo, det värmer!
    Ja visst är det skönt att man inte är en "ensam idiot" med alla dessa funderingar och känslor -  som desperat söker info på FL kvällarna långa...

men det är nu NI kära vänner som gör den här cirkusen hanterbar - och denna långa väntan och psykiska stress uthärdlig!
    För att inte säga lite kul - vissa dagar och vissa inlägg - så sitter man där o garvar för sig själv och känner igen sig sååå väl! Både i med & motgångar!

kramar till er alla där ute i FL världen!
  • CurlyRed

Susie - tack gulliga du, det värmer!! Ja, jag väntar snällt på lördag morgons TD. Idag RD14 och ingen mens en iallafall. Bara 2 dagar kvar!!!

Marvin - stort lycka till idag!! och ha så kul m ditt lilla embryo, dom är otroligt fina!!

• CurlyRed

Hej alla,
    ingen mens än.... kväll på RD14. har fått liiite ont i brösten igen också... eller inbillar jag mig ?? Brukar jag iallafall inte ha en dag innan mens (snarare en vecka innan - och det har jag redan haft)... ja man är ju för rolig - griper i minsta halmsstrå satt precis o log för mig själv i tv-soffan för att brösten gör lite ont... ha ha ha ha
    TD på lördag... så bara en morgon till som jag inte ska testa....

- Märtalina - det är säkert ingen fara!! Du har ju klarat dig så här långt!! Blir nog ett starkt + på TD känner jag på mig!!
    - Myran - vad roligt att ni fortfarande har +!!!
    - Kristina - hoppas du mår bättre! Och fortfarande +ar till TD!
    - Susie - vilket super resultat!!! 6 befruktade, låter som ett rekord! Håller tummarna på ET!
    - Marvin - grattis till toppembryo!! Visst var dom otroligt fina att se på skärmen!!

• CurlyRed

Embla - lycka till nu på måndag!! Hörde något om Granatäppel-juice här på FL, som ska vara bra för ägg-tillväxt Kanske en skröna, men kanske det stämmer - du får dricka lite i helgen kanske...

Märtalina - nu håller vi varandras tummar för stora + i helgen för oss båda !!

Anlo - lycka till i sänghalmen i helgen !

• CurlyRed

Susie - jag vet så j-kla spännande!! Brukar ha mens ca 14 dgr efter ÄL, så om ÄP är runt ÄL, så borde jag fått mensen på RD12 då... dvs i tisdags... sen kan den väl förstås vara försenad m alla hormoner man proppat i sig...?
    Tog sista Crinone gel imorse, så kanske är det den också som gör att den är "sen" ... eller så kanske.... nej jag vågar inte ens tänka tanken ... för då blir jag så besviken igen imorgon bitti!

Men fy sjutton vad spännande det är, jag kommer nog vakna tidigt imorgon{#lang_emotions_laughing}

• CurlyRed

kl 06.00 kunde jag inte sova längre - stora TD!
    Använde klinikens test och fick tyvärr ett stort fett MINUS igen.... men fortfarande ingen mens... fattar ingenting!

• CurlyRed

Hela dagen har gått o ingen mens i sikte...
    tänkte ta mitt sista CB test på måndag morgon om ingen kommit då heller.

Stort lycka till till er alla!! Susie, Marvin, Embla!

• CurlyRed

Så kom mensen o mensverken på den... RD 17 eller 19 dagar efter ÄP.{#lang_emotions_cry}
    Så väntan är över för denna gång.
    Har satt upp mig på listan över väntan på FET (listtråden).

Gissar att vi missar FET på nästa ÄL, då vi är i Italien.
    Om vi har tur lyckas vi få in en FET precis innan de stänger i slutet Juni.

lycka till alla som fortfarande ruvar!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen