Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

oups kollade kalendern och jag är redan på dag 19, så gissar ÄL är helt kört... brukar ju ha 27-28 dgr mens cykel, så det är väl bara en vecka kvar till den.
    Är väl bara att inse att kroppen sagt "nej tack" till FET på en gång efter IVF. Så blir till att vila o njuta av sommaren och ta nya tag igen efteråt.

Någon som vet när CVL öppnar igen?

Nu ska vi hem till vänner o grilla, mums!

• CurlyRed

Wow vad mycket som hänt i tråden kära CVL vänner!!!
    Och vad många ++++ !
    Själv har jag varit på Asien jobbresa och precis kommit hem och nu suttit o "läst ikapp". trevlig läsning när det var så positiva nyheter!!

Anlo & tjenarehejsan - håller tummarna stenhårt!!
    Susie & Marwin - kul m VUL o att äntligen få se era blivande raringar!!
    Märtalina - grattis!!Skål Äntligen - blir så glad för er skull!!

Myran - i höst är det din o min tur!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Har ni bestämt ngt datum? Ska ni göra FET eller ET? Vi lyckades inte få ngn ÄL nu efter första IVF, så får vänta tills efter sommaren för ett FET m våra 2 små eskimå-embryos (som förshoppningsvis överlever upptiningen)

Tills dess ska jag njuta av sommaren, komma igång m träning igen o bara fokusera på att må bra, stressa mindre... Satsa lite på mig själv helt enkelt! Kan ju inte skada heller att vara utvilad o avstressad när allt drar igång igen i höst Kanske är det som behövs!

• CurlyRed

Smassk - grattis till dig med!! Wow vad många ++++ när jag varit borta, så roligt!!Glad

• CurlyRed

Myran - hmmm funderar också på om jag ska köra en akupunktur sväng till.
    Har du ngn rekommendation på ställe nära stockholm? Har läst en del positivt om en tjej som heter Sophie ´Lagercrantz på Söder, någon som känner till henne?
    Och så den kinesiska kvinnan på Stora Essingen (som många säger är lite "knepig" men som verkar kunna sin sak )

wow vad det blåser ute - halv storm och vi bor högst upp på ett berg... träden nästan viker sig utanför.... skulle det inte bli sommar nu... ?

• CurlyRed

Hej Myran, Embla, Marwin,Anlo  & alla "gamla" forum kompisar,
    vet inte om ni minns mig,var inne här en hel del i april-maj & i somras då vi försökte m FET på CVL. Sm tyvärr blev negativt. Hej igen alla ! Först måste jag säga att det verkar vara många goda nyheter här i tråden, måste läsa igen lite ikväll!
    Stort grattis till er alla!!

Tyvär har inte jag/vi haft samma lycka ännu...
    Vi fick i våras 2 ägg till frysen och gjorde ett ET nu i oktober på CVL, sorgligt nog klarade det ena inte upptiningen och det andra (som blev ET) ledde inte till någon graviditet (fick beskedet förra veckan = mens igen j..kla skiiit)
    Har känt mig lite i obalans sen dess... humöret pendlar upp o ner - och känner mig sjukt frustrerad över hela min omgivning - privat, jobb, livet i helhet....
    antar att det känns lite som att stå på ruta ett igen...

Hur har ni andra som försökt flera gånger hållt orken uppe???
    och mitt i allt känns det som att ALLA runt en blir gravida m baby 1, 2 eller 3 stup i kvarten... och jag får bara gråten i halsen så fort jag får höra om ytterligare en vän/kollega/granne som är gravid... vad är det med mig... brukar inte vara så känslig (vi har ju ändå försökt i drygt 3 år nu)...
    Hmmm detta blev kanske inte den roligaste "hej här är jag igen" inlägget...  kram på er alla - gamla som nya!
    /Curly

• CurlyRed

Hej på er allihop!
    Vet inte om ni minns mig, gjorde IVF i april på CVL som blev negativ tyvärr. Men då var jag inne ofta i den här tråden!
    Har läst tillbaka litegrann. vad roligt att allt går så bra för er!!! Nästan alla jag "hängde" här då med verkar ha fått sin dröm i uppfyllelseGravid

Myran, då är det du o jag kvar !  Den här gången bara måste det gå, eller hur!!!

Själv gjorde jag ett FET försök i oktober, som också blev negativt. Det var vårt enda ägg i frysen.

Nu har vi äntligen kommit fram i landstingskön - så har precis börjat 1 av våra 3 gratis försök på Reproduktionscentrum, Akademiska, Uppsala (stockholms-kön har tydligen flyttats över dit för att hinna klara vårdgarantin på 1 års kö).
    Började spraya slutet förra veckan. Fick ngn ny sort denna gång, tyvärr lite mer huvudvärk, men vad gör man inte...

kramis på er alla!

• CurlyRed

Hej Embla, pp08, Myran, Cah och Susie & Marvin,

Myran och Cah och Isa83 - då är det våran tur nu då alltså! kul att det är några gamlingar kvar

pp08 gillar din statisik där m 3e gången gillt - blir isåfall också 1FET och 2IVF för mig med, samma som du! Måste vara ett bra tecken, eller hur!Skrattande

Marvin - GRATTIS till huset!! Vi flyttade också till hus för ett år sen. Bästa beslutet vi gjort! Känns som semester varje helg! Men ta det lugnt m att komma i ordning (jag vet, man vill så gärna fixa fint o mysigt tills alla kommer o hälsar på men inget är värt att du får ont i ryggen, blir stressad o påverkar bebben!

KRAM!

• CurlyRed

glömde säga att den här sprayen ger mig mer ont i huvudet...Rynkar på näsan
    3 gånger om dan måste man ta med - och 20 min o upp tlll en timme efter får jag huvudvärk. blää

Fazer hade tydligen "slut" på central lagret sen i oktober på den jag hade förra gången... min läkare på RPC ringde t o m dit o klagade när vi var där...hihihi han verkade också sur på deras service.
    så en jul o nyår m huvudvärk det här året... hoppas allt blir värt det 2011...

• CurlyRed

Hej Cah,
    Vi träffade överläkaren som heter Johannes. Han var trevlig o avslappnad, hade 20 års erfarenhet. hoppas vi får träffa honom vid ÄP och ET också.
    träffade du honom någon gång?

• CurlyRed

ja, jag har hört det från fler här på FL. Men vi sa ändå, "vi ses" till nästa besök & han kollade att han jobbade osv. Så vore ju bra om man då fick fortsätta m J.
    anyhow, blir nog bra ändå.
    Ditt X skriver du, dvs förstår att du har en ny man i ditt liv nu & då testar CVL eller ?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen