Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Hej,
    sitter i samma båt som er... Jag slutade m p-piller på min 33-årsdag och tyckte att det var "gott om tid"... många av våra vänner hade då precis blivit gravida eller precis fött barn nummer 1.

Men nu 3,5 år senare så undrar man lite var tiden tog vägen... ??? samma vänner har nu 2 eller 3 barn...
    vilket ibland kan göra mig gråtfärdig (särskilt när någon berättar glädjestrålande att de är "gravida igen" --- och man skulle bara vilja skrika rakt ut...) men självklart biter man ihop o ler glatt o grattar

Har nog aldrig insett att det skulle kunna bli ett problem och att vi började sent... men nu är jag 36 och min man 37...  hade ju alltid velat ha 2 eller kanske 3 barn... men nu skulle jag vara sååå glad bara för ett friskt barn!

Tänk att jag ätit p-piller sen jag vart 17 år och varit livrädd om man missat ett piller någon dag... och så
    hahaha, nu när man tänker tillbaka känns ju det rätt skrattretande!

Kram på er alla kära kämpare!!! Cah & Myran, vi får hålla ihop här på FL och ge varandra god energi och styrka!Flört

• CurlyRed

Hej på er Susie & Myran - o alla andra!
    Vill bara önska God fortsättning, hoppas ni haft sköna julhelger allihop!!

Myran - har vi ungefär samma dagar för VUL O ÄP då kanske ? Jag kör sprutor fr den 6e jan, vul 13e jan och så ÄP ngn gång v3 (dock på Ackis denna gång som du vet).

Susie - låter helt underbart m ert VUL!!! Tänk att få sån närkontakt innan hon ens är född - helt fantastiskt!

Njuter hemma idag, tog en semesterdag, haft sovmorgon, eldar nu i braskaminen o njuter av snöflingorna uteFlört.

hej svejs!

• CurlyRed

Hej alla,

här har det hänt grejer, när man inte läser !
    Ny medlem i tråden - vad trevligt, välkommen Poussin!
    Kul att vi har samma datum nästan, då får vi stötta varnn extra mycket! Jag kör långa metoden o Puregon (även förra försöket). Så känns som att jag har sprayat i evigheter redan (suprecur 3g per dag)....

Spännande m DHEA! Jag måste in o läsa på era länkar!
    Har ju första försöket av 3 gratis nu, så om det går bra för dig Tjorven, så kanske man ska testa på försök 2...
    Vilken läkare var det du hade, Holte är han på CVL? Eller en sambands-läkare?
    Embryo placering lät också intressat Har ju testat 2 olika läkare på CVL, tyvärr båda negativa, så något krux är det m fästningen... Blir mycket nyfiken vilken du hade när du lyckades..?

GOTT NYTT ÅR alla!!! Och vi som inte är gravida - vi får iallafall dricka skumpa, hi hi hi!

• CurlyRed

oj vad många glada gubbar det blev... måste vara för att man är ledig nu i 3,5 dagar....

Tjorve - läste din länk om DHEA  --- attans att man inte bor i NY! Dit kunde man söka nu om man var under 38 och ville vara med i en gratis test-studie på DHEA m medicin o alla läkare betalda.
    ska bli mycket intressant att följa dig här på FL!!

• CurlyRed

God fortsättning alla!!! 2011 here we come - eller hur GravidPlus!!!

Vi har haft övernattande gäster hela helgen, som inte vet ngt om vår IVF karusell... så har inte varit inne här! Men ni har varit aktiva alla härliga tjejer ser jag!!
    Susie, stor kram till dig som ligger inne och bara "väntar"!!! Tur att FL och FB finns !

Och Myran, lycka till nu m alla sprutorna!! På torsdag gör jag dig sällskap m sprutan i högsta huggFlört!

Fick lite ångest igår morse... upptäckte att jag fått urinvägsinfektion igen... sabla jäkla skit att komma just nuuuuu.... Drack typ 1,5 liter tranbärsdricka o 1L citronvatten men inget hjälpte...
    läste massor på nätet imorse - ska man gå till läkaren o be o få antibiotika eller inte... och skadar det då äggen när jag ska börja m sprutor på torsdag??? Hittade som vanligt helt olika info på olika ställen...
    Så ringde in till min IVF läkare idag och det var tydligen ok, så länge man inte skulle göra ÄP och ET under tiden som antibiotika kuren varade... puuuh. Så nu blir det tabletter må-fre denna veckan... och så Puregon sprutor fr torsdag.

någon av er som haft UVI i samband m en IVF?

• CurlyRed

tack alla för medkänsla och tipsen! Ska definitivt fundera över Membrasin!

Jag får också det ofta, kanske 4 gånger per år. ( och haft det i säkert 10-15 år).
    Har många gånger funderat på om alla dessa antibiotika kurer har sänkt min fertilitet. Men vad gör man...
    verkar vara alldeles för lite forskat i området om uppkomst och åtgärder.
    ni har väl hört den förr "drick tranbärsdricka" "drick citronvatten", men för mig brukar det aldrig hjälpa...
    Sist så tog de även en odling efter antibiotika kuren o såg att det fortfarande fanns vita blodkroppar kvar - men enligt sköterskan så "är det inget vi behandlar här i Sverige"... undrade om det är därför jag får det så lätt igen. 

Har även fått tips om att testa probiotika en längre tid, för att troligtvis mjölksyrabalansen är uppåt väggarna nu efter alla antibiotika-kurer - och då kan man bli mer mottaglig mot nya infektioner... får tesa det och även Membrasin efter denna IVF sväng.

Att dom går in via urinröret vid ÄP var nytt för mig, är det verkligen sant? Trodde de gick in den den "vanliga vägen"...Flört?

• CurlyRed

Hej alla!

Härligt m halvdag idag och sen 4 dagar ledigt !!

Marvin - jag har ej fått vid IVF tidigare - men ca 4ggr per år under ca 14-15 års tid. Just ja, finns ju i kapslar med, kanske ska testa dom då.
    Embla - Dvs kanske är precis som för dig,  dvs när jag träffade min man som ju var för 14 år sen...Oskyldig aldrig tänkt så tidigare...

Ja, mår bättre idag men känner fortfarande av det litegrann. Brukar tyvärr göra det hela kuren också, brukar ge med sig typ sista dagen eller någon dag efteråt.

Susie - LYCKA TILL idag!! Kommer få finfint ska du seHjärta

Djurgårdsrutan - long time no see !! Kul att höra ifrån dig igen och att du får åka hem nu!!

kram!

• CurlyRed

Hej Märtalina - kul att höra från dig igen!! Hur mår du? Hur är det m magen ? När är det dax?

Till alla som är nyfikna - har sent om sider lagt in en presentation på min profil... bättre sent än aldrig, har ju bara varit medlem 1 år nu...Flört  Måste fixa en bild oxå - kanske tar 1 år till, hahaha
    Välkommen in!

• CurlyRed

Hej alla,
    precis tagit första Puregon sprutan Nu är vi igång!
    Men hjälp har helt glömt sen förra i april - tar man en på morgon och en på kväll eller bara en om dagen......???
    Har för mig att det är 2 per dag - men man vill ju inte oups ta dubbel dos av misstag. Vem vet i tråden...Flört?

Myran - det kommer gå bra, klart du får en extra! Spännande att se om nya metoden funkar för dig! Om inte denna går vägen för oss, vill jag också testa den nästa gång på våra 3 fri-försök.

kram!

• CurlyRed

Hej alla!

Tjorven o Poussin - tack för tipsen! Då svänger jag o tar kl 19 fr o m imorgon tänk om jag kört 2g per dag fram till mitt VUL den 13e jan - hur många ägg hade det inte blivit då... hade väl sett ut som en ballong runt magen!

Imorse letade jag febrilt bland alla papper & recept och allt bara stod "enligt läkarens ordination" - och på pappret från läkaren stod det bara 150 och dagarna fram till den 13e.
    Min man tyckte jag skulle ringa sjukhuset, men jag sa bara att jag slänger ut frågan på FL där finns det massor m gulliga tjejer/kvinnor i samma situation som kommer svara inom någon timme, hahaha!
    Tur att vi har varann, jag är så glad för det Hjärta!

Susie - hur gick det igår??? ska du hålla oss på sträckbänkenFlört?  Vi är ju så nyyyfikna!

Myran - intressant att höra vad läkaren säger om medicin i förebyggande mot UVI! Till mig sa det att ingen antibiotika runt ÄP och FET/ET. Då får man tyvärr avbryta behandlingen och börja om igen nästa månad...
    Så på det sättet kanske det var lika bra att ha det nu, så förhoppningsvis får man det inte igen under denna behandling iallafall.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen