Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

tack Tjorven, Marwin & Myran{#emotions_dlg.flower}!
    ja nu börjar vi bli en liten liga som ruvar igen, roligt! Har lovat mig själv att försöka leva lite mer som vanligt denna gång - och inte analysera tecknen för mycket... bra mål, vi får väl se hur jag lyckasFlört
    Imorgon är det din tur på CVL Poussin - det kommer gå toppen bra!

Tjorven hur ligger du till nu? Väntar på att börja spraya eller?

• CurlyRed

tack för alla grattis önskningar! Idag var första dagen på jobbet! Har försökt stenhårt att jobba lugnt, ta många pauser, gå ut en stund på lunchen etc etc. Det här är verkligen det jag behöver jobba på.... ligger i soffan vid brasan nu m lugn musik o varvar ner.

Embla - kul att höra ifrån dig! Grattis grattis!

Poussin - hur har det gått idag? Har du känt mina lycka-till tankar i luften...Flört? Tänker på dig!Hjärta

• CurlyRed

Myran - hihihi, hej kompis!!
    Dito

Poussin - usch o fy på mig, jag såg ju inte ditt inlägg! slarvigt!
    STOR KRAM vännen!!! Jag hoppas m hela min kropp att det är ett extra fint ägg som nu ligger o gosar sig lite m makens simmare!!! Flört
    Förstår att du är besviken, men försök skingra dom tankarna & våga tro att det kommer gå bra & att du nu välkomnar nästa steg. Du kommer klara det här, jag tror på dig vännen!!Hjärta

• CurlyRed

Poussin - NeeeeejjjjGråter, sitter här m tårar i ögonen!!! 
    Här kommer massor m kramar!!!Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Livet är inte rättvist, f-n f-n f-n f-n... ursäkta språket, men blir så besviken för din skull!
    Hittar inga ord vännen, kan bara ana vad du går igenom idag. Känner m dig!Hjärta

Förstår helt att du kanske ej är inne på FL på ett tag, jag kände samma sak efter vår första IVF, var borta 2 mån helt.  Men så började jag läsa lite men ej kommentera och så efter kanske 4 månader hade jag kraft o ork igen.
    Så låt det ta den tid det tar & bara fokusera på något annat ett tag! Pyssla om dig själv riktigt ordentligt & gör bara saker som får dig att må bra!!
    KRAM!!

• CurlyRed

Hej Poussin min vän - KUL att ha dig tillbakaHjärta!! Strongt & klokt av dig att återkomma så snart o sätta positiva mål för 2011 - Go girl !Flört

Myran, hej min ruvar-kompis- inte deppa nu tjejen!!! Det här kommer gå galant ska du se! Och du har ju dubbla chanser om man säger såFlört.  Har för mig att symptom känner man inte förrän bara några dagar innan test - allt innan är pga vaggisar o dyl. Så slappna av, gör roliga saker & försök tänk på annat.
    Ja, jag  vet, lätt att säga åt andra men jag vill verkligen verkligen även själv försöka hålla det mindset´et den här gången. Njuta av den här fasen o lugnt vänta på nästa. Fokusera på att själv må bra, istället för att lägga fokus på embryot.

pp08 - grattis till fint VUL resultat! Låter ju mycket förhoppningsfullt!

Någon av er som vet vad man bör träna och inte bör träna när man ruvar??? Är styreträning ok, om man inte kör på max? Och undviker magövningar kanske?
    Hur är det m yoga?
    Hade ju precis kommit igång m träningen o hade så gärna fortsatt nu, men vill ju samtidigt inte riskera ngt - isåfall får jag hoppa 2v framåt, är ju inte hela världen heller...

• CurlyRed

Hej Myran! Jag känner något liknande, som något som molar & likson "drar" och sträcker... kan ej förklara så bra. Kanske dock är vaggisarna som börjat verka ordentligt. Jag är ju bara på RD5, så borde väl inte ha några symptom alls ha ha ha faller jag dit redan... jag som inte skulle analysera denna gång!

Skämt åsido så gick jag iallafall o tränade idag, körde på gymet på lunchen. Tog lite lägre vikter  o undvek situps. Kändes ok, men som sagt sträcker i magen, så det blev kortare pass i lugn takt.

pp08 var det idag du var på ÄP? Håller tummarna!!

• CurlyRed

Hej Susie - instämmer tyvärr m Myran, har heller inte känt så mycket idag...Obestämd Det är ju bara RD6 bara för mig (för vissst räknar man ET som dag 1?) så antar att det är tidigt. Det var nog bara Vaggis-symptom tidigare gissar jag.

Men har fortsatt att försöka ta det lugnt - även om vi har "the week from hell" på jobbet m tusen möten... Men jag tar en sak i taget och sitter inte kvar på kvällen utan går hem i tid som en duktig flicka Lyssnar på min Mindfullness Talbok på Ipod'en på tåget - den är sååå bra! Men däremot har jag lätt för att somna till den, hahaha kanske blir lite för avslappnad...Flört

pp08 - grattis, vilket toppenresultat! Vad häftigt att du känner din kropp så väl så du lärt dig hur det funkar bäst!! Stort lycka till på torsdag, jag kommer läsa flitigt tors kväll då
    Är det CVL som nu är ok m att sätta tillbaka 2? Är det ngn speciell anledning för er? När vi gick där förra året, så fick vi inte det, men låter ju bra om det nu uppdaterats, så läkarna tar det mer "case för case".

Suise - låter UNDERBART m din lilla tjej och är sååå mysigt att höra om er lilla vardag!!! Toppen m alla positiva berättelser om allla IVFs som faktiskt funkar! Hoppas såååå att det är vår tur nu! Kram!{#emotions_dlg.flower}

• CurlyRed

Hej alla godingar!!
    var aldrig inne igår - så har saknat er alla enormt ! Och här har hänt massor! Dock lite blandat när jag läst tillbaka...

Tjorven - London testerna låter väldigt spännande! Direkt undrar man ju om det är det som inte klickar för oss heller...? När det inte finns något synbart fel & flera embryon planerats in, men inget fäster... Ska läsa m spänning om hur det går för er!!

Poussin - sötaste du snart är du med i Ruvarskaran ska du se!! Toppen m Yoga o skringrade tankar!!!

Myran - inga symptom här heller... (men bra att din magvärk försvunnit --- dock kanske det enbart var ett positivt symptom ?

pp08 - stort LYCKA till på ÄP imorgon!! Många kramar!!{#emotions_dlg.flower}

• CurlyRed

Myran - vad tycker du om vaggisarna, tar du också dom som progesterone 3 ggr per dag?
    Sist hade jag Crinone gel, vilka jag inte gillade alls, fastnade som "klumpar" inne i kroppen... kom ut 2 månader efter IVF'en lite i sänder.... bläää
    Men vaggisarna, vet inte riktigt vad jag tycker om dom heller... antingen rinner de ut eller om man "väljer att stoppa där bak" så blir man lös i magen...
    sorry, ledsen för detaljerna...
    men men vad står man inte ut för en liten gosig baby någon gång i framtiden...

kram o gonatt!

• CurlyRed

Myran - finaste vänHjärta! vad är det jag läser här just nu.... Gråter
    .....      .....     .....    Blev sittande så efter den meningen ett tag, för jag finner inga ord för hur jag ska uttrycka mig!  Jag som bara är inne på 2a IVF o "bara" är 36 kan nog inte förstå än hur mycket du gått igenom (& då har vi "bara" varit barnlösa i 3,5 år). Men som ni har kämpat - och så ytterligare ett bakslag... och din sista på CVL vad jag förstod.

Myran, jag vill verkligen inte inge dig falskt hopp som senare kanske bara gör allt värre - men jag läste i en annan tråd här om en tjej som fått 2 ägg på ET &  började blöda precis som du - och senare ändå var gravid! Det visade sig att blodet kom pga att det ena ägget hade lossnat, som ett litet mini-missfall. Den tjejen födde sen en välartad liten baby. Så i mitt inre, önskar jag av HELA mitt hjärta att detta även är det som du går igenom nu! Stora stora varma kramar från mig till dig!!Hjärta{#emotions_dlg.flower}Hjärta

pp08 - grattis till ditt fina ÄP resultat!! Stackare du kommer ju helt i skymundan idag - på din stora glada dag!

Tjorven - låter sååå spännande!! ser fram emot att följa er "nya" resa här i tråden !

Själv så har dagarna gått väldigt långsamt denna veckan... Är ju en "workweek from hell" med huuur mycket jobb o möten o besök som helst... Men jag biter ihop, kör mina djup-andningar o försöker att inte stressa upp mig! Det har inte gått toppen, men helt ok. Är helt klart mindre stressad än vid liknande veckor tidigare.
    Avslappnigsmusik & mindfullness tapes varje dag på tåg/buss o försökt sova lite då med.
    Idag tycker jag att jag har känt liiite i magen, runt äggstockar o mer mot mitten (kanske livmoder -- eller är det önsketänkande...)? Inga spottings än, vilka brukar komma typ 3 dagar innan mens för mig... så hoppet finns kvar än!! Men Ackis vill att man ska testa på dag 18 (!!!) så det är inte förrän mån 7e Feb... en evighet kvar...

Helena & Axel - kul att ni är igång nu!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen