Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

MYRAN - neeeej! jag sitter oxå här m tårar i ögonen!!! Gumman, vad jobbigt!
    Men en liten strimma av ljus är väl som du skrev att du faktiskt VAR gravid - så ni kAN ju bli gravida (vilken oproffsig läkare du träffat på Sophia hemmet förresten!!) Så vill ge dig samma LYCKA TILL kram tillbaka!!

• CurlyRed

En FET fråga till alla rutinerade IVF-vänner:
    har ni någon gång tagit hjälp på vägen för att styra datumen för ÄL när ni ska göra FET? Skulle så gärna vilja  hinna en FET innan sommaren, men som jag kanske nämnt reser vi bort en del.
    Kan man "försena" ÄL med tabletter/spruta - eller är det bara att slappna av och inse att det får bli augusti/september... ?

• CurlyRed

Dahlia - varmt välkommen tillbaka i gänget!! Vi har saknat dig!
    Hoppas av hela mitt hjärta att det ska "gå vägen" den här gången för dig!
    Vet inte om du följt tråden - men tyvärr misslyckades min första IVF... så jag samlar kraft nu och ska ge mig på ett FET - men troligtvis blir inte det förrän efter sommar uppehållet pga resor o dyl. VI får hoppas att våra små eskimåer klarar tining och kan bli ett litet levande pyre!!

Djurgårdsrutan - men vännen, vilken dramatik!!! Började läsa ditt inlägg m andan i halsen och tänkte NEEEJ... men vilken tur att det slutade lyckligt !
    Är det vanligt att man får en sån blödning så sent i grav?? Vad sa de på gynakuten?
    kramar till dig!

• CurlyRed

Hej alla! Ja det känns lite segt nu... har ju kommit över neg. beskedet - det var 8e maj.
    Jag var ledsen till en början - men har en vän som gjort 4 IVF och lyckats på 4e och har en underbar liten dotter nu. Så jag försökte tänka på hennes kloka ord att "det bara är att ta nya tag - och förr eller senare lyckas det".
    Men att gå och vänta på ÄL som nu... och antagligen inte ens vara hemma då = dvs då har CVL redan stängt vid nästa cykel.

Men det är inte sååå synd om mig vi ska nämligen till Italien på en långhelg, åker nu på fredag... och blir ÄL utslag ca dag 13 som jag brukar få med CB så är det nu på lördag - dvs CVL borde varit nu på tisdag --- men jag landar onsdag hemma igen...
    så om ÄL är 1-2 dgr sent så kanske kanske kanske vi kan pressa in det - om jag bokar FET tid från Italien då förstås...

Dahlia - grattis till skörden!! Underbart!! Och långtidsodling ska bli sååå spännande att få följa m dig!! Trodde inte heller CVL gjorde det.

• CurlyRed

Myran - vi har inte sagt ngn tid än - utan är det i en "vanlig cykel" så var det enligt CVL bara att höra av sig när det närmar sig - och ringa på ÄL dagen enl stickan. Och då bokar dom in en 3 dagar efter utslaget.
    Räknade snabbt i kalendern - och skulle kunna bli ca v32-33 om kroppen ställer in sig på "normala mens cykler"... så vi kanske får ruva ihop igen !

• CurlyRed

Susie - GRATTIS KRAMAR I MÄNGDER !!!

Marvin - låter som trevliga tecken tycker jag - du ska se att du "plussar" i helgen, vad kul isåfall!!

• CurlyRed

Marvin - lycka till på lördag!! på stora dagen...
    och du med Susie -men det är klart att du har plus vännen !!

Själv packar jag just nu för Italien resan!! ska bli uuuunderbart skönt att vara ledig! Allt har bara gått i ett sen vår IVF, först all psykiskt press då och sen masssor m jobb efter det... Håll tummarna för mig nu att jag inte får ÄL förrän tidigst sön/mån så vi hinner med en "eskimå" nästa vecka !

kramar alla!

• CurlyRed

GRATTIS Susie & Marwin!! Hade på känn att det skulle gå vägen för er m alla symptom, men man vet ju aldrig. Njuuut nu tjejer!!

Själv har jag också njutit i stora drag - av semester i Italien!! Massor m god mat, vin och trevligt sällskap! Varit i både Rom, Umbrien och Toscana! Man blir ju helt klart sugen på att resa tillbaka....
    Men ingen ÄL tyvär... är på dag 15 nu... tänkte test imorgon med, men sen börjar det kännas kört... Brukar ha utslag på dag 11-13. Men CVL sa ju att det kunde hoppa över en ÄL cykel efter alla hormoner, så jag gissar att det är det som hänt.
    Lite surt dock, då vi då måste vänta m FET tills efter sommaren... men men

Lycka till på FET Märtalina!!
    Och du på TD Embla!

• CurlyRed

GRATTIS EMBLA!!! Jag hade det på känn !! Såååå roligt!!! Och en extra bonus om det är 2 pyren kanske!

Hade ingen ÄL imorse heller
    Imorn är sista chansen --- för man ska ju dit 3 dgr efter och jag reser till Asien m jobbet på onsdag...
    Och tänkte att det kanske ändå inte hade varit bra att göra FET och sen ta en lång-flygning dagen efter. Eller vad tror ni alla?? Någon som rest iväg under sina tidigare ruvningar?

Är glad ändå idag iallafall, klarade precis av "Grönt kort" för vår golfkurs!! Så nu får vi fira ikväll!
    Ha en skön helg alla!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen