Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Hej Märtalina - jag känner precis som du vi har ju testdag samtidigt - så går också o hoppas undvika ett negativt besked på torsdag (=mens)... och vi tänkte också ta en av våra "eskimåer" i frysen innan sommaren om det här inte går vägen denna gången.
    men tänkter inte ge upp hoppet än - 2 vänner blev gravida m CVL o samma läkare som oss - och ingen av dom kände några symptom tills typ dagen innan TD!
    Så vi vår se det som positivt att vi inte märker så mycket än alltså{#lang_emotions_flower}

• CurlyRed

wow Myran - vilken emotionell bergodalbane-vecka!!! och så går vi andra här o små-gnäller lite om hur segt det är att vänta... håller tummar o tår att "plusset" består efter VUL!

• CurlyRed

Embla - välkommen in "i matchen igen" - du ska se att detta är "tur-gången"!!

Myran - lycka till - styrkekramar till dig!!

Marvin - stort lycka till på ÄP! Det var ingen fara alls (du har väl läst hur nervig jag var innan...) men de tog så bra hand om en! Man fick smärtstillande och morfin påfyllnad hela tiden (min man som kollade sköterskan på 1 extra dos var 10e sekund hela tiden ) Man kände sig lite små-lullig helt enkelt!
    Och var superkul att få se på skärmen när de plockade blåsa/ägg ett efter ett. Han var grymt träffsäker (vi hade doktor T).

Själv är jag på RD11 idag och tycker tiden STÅR STILLA!!! Är det bara jag ??
    Ska man våga tjuvtesta imorgon tycker ni?? Räknade ut att jag är på dag 32 idag efter förra mensen (& brukar ha 28-29 dgr) men kanske hormoner o Crinonet spökar också....

/// en lite velig Curly idag....

• CurlyRed

Cookie- ja banne mig - varför inte! Du har helt rätt!! Då ska jag ta mig i kragen imornbitti o testa !! IIIIhhh vad spännande!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• CurlyRed

RD12 - och testade precis {#lang_emotions_minus}  blev så ledsen...
    men inga spottings o ingen mens i sikte. men antar att den är på gång då...
    är det någon som testat negativt så här sent men sen ändå fått + på TD?
    snälla, skriv & ge mig lite hopp isåfall....

• CurlyRed

hoppas ní har rätt kära vänner - och att nivån är för låg så  här tidigt bara. "tyvärr" var det dock ett pålitligt Clearblue test... dock inte digitalt men ändå.
    men håller mig i skinnet o väntar tills på söndag...
    annars blir det att vänta in mensen och boka in CVL igen för FET.

Enda lilla trösten om det blev {#lang_emotions_minus} denna gång, är väl att jag kan testa vinerna på vingården vi ska besöka i Italien över pingsthelgen... men hade förstås ännu hellre bara "sniffat" och haft kvar vårt lilla embryo!!

- försöker tänka positiva tankar nu!!! det är ju inte helt kört än...

• CurlyRed
    Marvin skrev 2010-05-05 13:39:45 följande:
    Pratade precis med CvL och av de 9 äggen var 5 mogna och av dem blev 3 befruktade!! ET imorgon em!!
    hihi Marvin du hade EXAKT samma ÄP resultat som oss 9 ägg, 5 mogna och 3 blev befruktade - 1 till oss och 2 till frysen!! Lycka till nu m ruvningen!!! Och önskar dig stooort tålamod, det verkar behövas, för har väl aldrig varit med om att tiden går såååå låååångsamt.....
    är på RD13 och testade minus igår... men ska väl vänta till RD18 som CVL säger, så jag har fortfarande ett minimalt hopp kvar...

annars FET så snart det går !

Anlo - lycka till m ÄL! Kör ni "naturliga metoden den här månaden" eller blir det FET?
  • CurlyRed

Marvin- vi var lite "sena" att ställa oss i kö till landstinget. Vi försökte själva i 2,5 år först. Så ställde oss i kö i januari i år efter att fertilitetsutredningen givit "oförklarlig barnlöshet". Så här i efterhand ångrar man ju sig bittert att man inte anmälde sig tidigare... så tidig höst 2011 skulle vi kunna få sponsrade landstingsförsök...

dvs vi går privat och betalar själva på CVL. Surt men vad gör man. Jag fyller 36 i år och min man 37 och vi skulle ju jättegärna vilja ha 2 barn. så vi hade ingen lust att vänta tills hösten 2011...
    Dvs vi köpte inget "paket" på CVL denna gång utan en 1-gångs, men kan ju då köpa till för upptining av våra 2 små eskimåer vid behov.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen