Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Marvin skrev 2011-01-04 21:36:00 följande:
    Hmmm...det låter som många har problem med UVI, så även jag...men jag har parerat det i många år med att äta en tranbärskapsel varje morgon i ganska många år. Det brukar resultera i att jag endast får UVI en gång om året. Hade dock inte UVI i samband med IVFen, vad jag kan minnas. Fast jag åt ju mina tranbärskapslar.

Kan ofta förekommande UVI påverka fertiliteten? Jag menar om det är så många av oss som har det och sedan gör IVF, eller menar ni att ni fått UVI pga behandlingarna runt IVFerna? Kanske något nytt för forskarna att ta tag i?

Marvin - vilket fabrikat har du köpt av kapslar & vilken mängd tranbär per kapsel är det? Köper du det på hälsokosten eller över nätet?
    kram!
  • CurlyRed

Susie - Stora och varma grattiskramar till dig och din ursöta ViolaHjärtaNalle!! Jag har en  väninna som också döpt sin dotter till det & hon växer också o mår bra! Kanske ett gott tecken...
    Förstår absolut  att du var nervös för snittet!! Men som jag sa precis till mannen som gick förbi, sååå mysigt att läsa om lyckliga slut!! Tänk vilken resa ni gjort och nu är hon äntligen här - helt fantastiskt!! Skål

Myran - grattis till resultatet!! Ser fram emot att följa dig närmsta veckanHjärta

Marwin - tack gulliga du för all information - har redan kollat in dina länkar!  Ska shoppa på mig efter IVF svängen, nu vågar jag inte börja något nytt.

Poussin - var det inte idag du också skulle ta första sprutan...Flört? Hur gick det? Tog du själv eller fick maken hugga in? Jag tog min andra Puregonspruta precis,  gick galant! Har fått aningen större dos denna gången 150 (hade 125 sist).

PS jklar vad jag slet m att få in en bild igår.... och så blev den en annan färg när jag laddade in den... skulle varit vit bakgrund m röda lockar.... jajajaja, får se om jag har energi att hitta annan...

trevlig kväll alla! Nu ska vi vara riktiga "svenssons" och se på Let's dance strax

• CurlyRed

Hej små räkorna - välkommen tillbaka! Såg att du fått 2 tvillingar, var det m IVF på CVL då med?
    Hoppas 2011 blir ert år!

Poussin - oj just ja, du har Menopur. Har hittills aldrig testat det. Är det fortfarande bara 1 gång om dagen man ska köra det? Eller flera?

Jag tog min 3e spruta igår av Puregon 150. Känner dock ingenting... bordet jag det? Kommer ihåg att jag var lite svullen över magen sist, men det kanske kom senare. Hur kände ni andra er?
    De höjde ju dosen denna gången mot förra IVF, men blir lite orolig att de höjde för lite...
    Är inplanerad för ÄP v3. Om man har för få & för små äggblåsor, på VUL (på torsdag) skriver de kanske ut mer Puregon då och så får man boka om ÄP till v4? Har ni varit med om det?

• CurlyRed

Hej alla!

Helena & Axel - välkommen till världens trevligaste o roligaste tråd ! Ni valde helt rätt ställe att hänga på

Myran - jag hade också några små o några större på VUL, men de växte till sig på någon dag och de fick ut 10 (dock enbart 3 som blev befruktade), men ändå! Du ska se att de "tar fart nu"   Håller alla tummar o tår för dig på fredagHjärta

Tjorven & Poussin - nu drar det ihop sig för oss, eller hur! VUL på torsdag för mig - och visst hade ni också tors och fredag... ? Lycka till, till oss alla 3!

pp08 och Dahlia - välkommen tillbaka - kommer ni ihåg mig? vi surrade här tillsammans i våras vill jag minnas, när jag gjorde min första IVF på CVL.

• CurlyRed

Poussin - lycka till du med vi får höras imorgon o berätta hur det gick... jag är grymt nervös - vet inte varför egentligen, har ju redan gjort det en gång förut... men ny läkare osv...

Och hoppas inte på några såna tråkiga kommentarer som ni fått Poussin & Myran - ibland verkar det hoppa grodor ur munnen även på läkarna...

Känner en aning i nedre delen av mage nu iallfall, men vill minnas att det kändes mycket mer förra gången. Vi får väl se vilket datum vi får för ÄP och om jag får höja sprutdos sista dagarna.

nu är det middagsdax, prusiouttosallad m parmesan-ost från vår italien resa i våras - MUMS!!!

• CurlyRed

Hej!
    sent om sider kommer ett litet inlägg ni kanske tror att jag fått tunga besked o ej orkar blogga idag. Men har istället jobbat och sen varit på yoga-pass o ätit o slappat i tv-soffan 
    Det har faktiskt gått bra idag på VUL, tjiiihooo ! Skål
    6 blåsor i "bra storlek" och 4-5 små också. Sen vet man ju aldrig om några är tomma osv, men läkaren verkade nöjd iallafall!
    Fick tid för ÄP på tisdag och ET på torsdag om allt går som planerat.
    Inga ändringar i doser heller, så nu sprutar jag vidare på 150 Puregon & sen Ovitrelle spruta på söndag kväll!

Susie - vilken drama!! Håller med Myran, min haka bara ramlade längre o längre när jag läste - värsta skräckisen!! Och att det drog ut på 2 dagar! Nu får du verkligen ta det lugnt o vila vännen! Hjärta

Poussin - grattis kompis! Kul att höra att allt gått bra! Men vilka doser du går på Wow!

och så det viktigaste idag --- Myran!!! Håller alla tummar o tår o allt man kan för att det ska gå bra dig imorgon bitti!!!Flört

kram på er alla!

• CurlyRed

Poussin - tack !
    Ja det är rätt, kör på! Jag skulle gladeligen höjt dosen jag med om det hade gett än bättre resultat...hihihi men läkaren sa att det är snarare då risk att vi "förlorar" de som är störst... gissar att han menar att man blir överstimulerad.

Nu får vi hålla tummarna för varann nästa vecka då

kram & gonatt vännen!

• CurlyRed

TACK alla gullliga ni för värmande ord!! Hoppas nu att det inte är massa tomma blåsor... men nej nu tänker vi positivt...!!

Myran - grattis vännen!!! Vad roligt!!! Stämmer in i kram-gänget här och skickar dig en stor bamsing !
    Kommer hålla stenhårt i tummar o tår imorgon - särskilt runt 11-12 då förståsFlört

Kanske blir ett baby-år detta....

trevlig fredag allihop!

• CurlyRed

Myran - åh vilka härliga nyheter!! 4 av 6 det är ju ett toppen resultat!
    Stort lycka till imorgon nu!{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen