Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Hej alla godingar!! Fick komma till Gyn redan idag han hade fått alla blodprovssvar och mitt bland dom låg ett positivt HCG! Han visste inte att vi hunnit med FET innan jul, så han ringer och lämnar ett glatt meddelande på mitt mobilsvar och undrar om jag vill komma redan idag - hissa hur många minuter jag var kvar på jobbet efter det ? Max 2 min... Väl där fick jag en stor kram fastän vi bara setts en gång förut! Och utan att säga mer pekar han på britsen vid ultraljudet och säger "hoppa upp ska vi kika" ! Såg en liten söt hinn säck och fick foto med mig. Det är ju bara V5+1 idag så inget hjärta , utan han vill att jag kommer tillbaka om en vecka igen, Blev sååå lugn och lycklig när jag varit där!! Nu har jag mailat ner blodprovs resultaten till Aten, så får vi se vad dr D säger. Det enda jag såg var att TSH stigit från 1,5 till 3,1 bara sen september! Gissar pga medicinerna. Så nu blir det Levaxin och nytt prov igen senare. Poussin - ska bli såååå spännande att höra om Aten!! Myran- hoppas imorn blir en bättre dag!! Kram!!

• CurlyRed

Tjorven - vad bra m besked!! Jag kände samma när jag fick svar på östrogen och tunn slemhinna!! Kanske är det bara lite progynon som behövs läggas till på ditt FET . Vad tyckte du om Gyn? Trevlig eller hur!? Stor kram! Cah - ja jag är galet pirrig och ser fram emot tis, men samtidigt sååå nervös att det inte ska va ngt hjärta då heller... V6+1 är det då, är det säkert att se det då? Kan ingen annan dag den veckan så annars blir det v7+0. Är det ngn fara för pyret att göra UL 1g per vecka? Susie- kommenterade aldrig din SÖTA choklad historia, men jag läste den högt för min älsk och vi garvade högt båda två😄 hur kan man försöka se sträng ut då...

• CurlyRed

Cah - tack vännen för lugnande ord!! Höll på att sätta i halsen av skräck när jag var på toa i morse och såg beige brun flytning i trosskyddet (sorry TMI). Precis som jag brukar få 2-3 dagar innan mens.... Neeeej tänkte jag, det får inte hända.... Försökte tänka lugnt och sluta noja, åt mysig lunch m nära vän och försökte jobba extra lugnt på eftermiddagen. Redan varit på toa två gånger till och inte fått något mer, pust.... Hur ska man stå ut till tis morgon... ?

• CurlyRed

Åh Cah - tårarna rinner på mig nu, vet inte om jag redan har blivit mer emotionell... ? Men du skriver sååå fint! När jag läste MIN DOTTER som du skrev så fick jag en stor klump i halsen och så började dom rinna det är ju målet man kämpat för i 4,5 år! Som alla kämpar för här så hårt... Men för att orka månad efter månad så har det för mig känts lättare att bara fokusera på nästa spruta, nästa VUL, nästa FET, nästa IVF. Så det var så härligt att läsa ditt kärleksfulla inlägg! Önskar sååå av hela mitt hjärta att alla starka underbara tjejer här i tråden snart ska få uppleva samma sak som er familj! Det är såna här inlägg som gör att man orkar kämpa ett litet tag till! Stor KRAM !

• CurlyRed

Tack rara Ullis och Pp08 för era stöttande ord . Har inte fått mer sen i torsdags, så nu är det bara att räkna ner timmarna till UL på måndag...

• CurlyRed

Vaknade och stört blödde imorse... Som en vanlig mens. Hjärtat stannade. In till Gyn akuten, men efter nervös väntan kunde man ändå på VUL se en hinnsäck och lite blinkande som troligtvis är ett hjärta... Storleken stämde med v6+0 . Dock kan det va ett missfall som är på gång. Så nu får vi bara vänta och se några dagar och sen gå på UL igen senare i veckan. Känns så konstigt, mens och mensvärk men ändå kanske gravid...?

• CurlyRed

Tack Myran. Ja hon kunde bara se en hinnsäck iallafall. Det positiva är att hon sa att den definitivt var större än min VUL bild jag hade med från i tisdags. Och nu såg man lite blinkande och det gjorde man inte då... Försöker klamra mig fast vid alla positiva tecken och undvika resten... Även om det känns tungt idag...

• CurlyRed

Måste jobba imorn... Tyvärr... Men ska ta det lugnt, lovar! Enligt läkaren idag så spelar set ingen roll i Man jobbar eller inte, är det missfall på gång så kommer det komma även innan vilar... Men idag är det soff läge som gäller

• CurlyRed

Tack för sparken i baken Cah!! Ligger här m tårarna rinnande nu! Det är klart du har rätt! Varför lyssnar man fortfarande så mycket på läkarna??? Får bli mag influensa söndag natt...

• CurlyRed

Tack alla fina för stöd!! Men gissar att missfallet kom igårkväll vid 22 tiden. Var på toa och kunde känna en klump som "gled ur". Vill ju så gärna tro att det var vårt andra 2celliga embryo och att 4an är kvar... Men man är ju tyvärr realist av naturen... Ska va hemma och vila idag och så gå till Gyn på tis morgon för VUL. Och sen hem och vila igen. Oavsett besked har jag ingen lust att åka direkt till jobbet efteråt... Har haft rejäl mens värk sen igårkväll, så nåt var det som ändrades då, därav mina dåliga vibbar... STORT tack alla för ert fantastiska stöd!! Ni är BÄST helt enkelt!

• CurlyRed

Tack vänner för att ni fortfarande hoppas för oss!! Inget nytt idag, blöder fortfarande rött... Jag dom brukar ha typ 1-2 dar och sen bara lite spottings är ku inte van vid det här... Känns som jag redan haft lika mycket som på två månader ihop... Vart kommer allt ifrån... Fragminen och progynonen har väl ökat på slemhinnan antar jag. Min älskling är gullig och kör mig on till stan till Gyn imorn och hem igen, lättare än att åka tåg och köa på Gyn akuten. Och så är han så rar min Gyn, så åker hellre dit och får hans stöd.

• CurlyRed

Underbart är kort... Var hos Gyn imorse och hinnsäcken kvar, men inget hjärta längre. Dvs missfall på gång. Fått tabletter för att sätta igång allt. Spydde och fick sammandragningar och kramper redan i bilen hem. Tablett och 2 Alvedon och till slut lyckats sova lite. Har inte ens gråtit mer, var så förberedd på det här beskedet. Gyn var mycket vänlig iallafall. Återbesök på mån. Tack alla underbara för ert stöd de här dagarna!!

• CurlyRed

Susie- min kropp satte igång det själv redan i bilen från Gyn idag. Har aldrig haft så ont förut, ländes som att hela kroppen ville vända ut på dig själv! Spydde t o m för att det gjorde så ont. man får ofta tabletter för att allt ska komma ut ordentligt. Men som sagt jag började efter kroppen redan satt igång. Ska på VUL igen på måndag och se att allt ser bra ut, så känner mig väl omhändertagen. Alla känslor börjar komma nu, satt och grät floder nu när min älskling kom hem. Men jag låter det komma, ska vara hemma imorn med och bara tillåta mig att vara ledsen. Tack alla för era inlägg och fina ord!! Det värmer i mitt hjärta!!

• CurlyRed

Tack söta vänner!! Var hemma tis och ons och bara tillät mig att vara ledsen. Idag har jag jobbat, kändes ändå ok. Ingen visste något och jag skyllde min trötthet på att jag varit sjuk. Eld provet blev när en jobbar kompis kom på besök med 2 mån liten dotter... Fick bita mig hårt i kinden för att inte börja gråta... Men det gick. Idag har vi mailat Aren och betalt första delen, så nu väntar vi på vilka datum som funkar att åka ner. Låter kanske konstigt att vi redan går vidare, men tror det är mitt sätt att hantera sorgen...

• CurlyRed

Susie - Poussin har faktiskt startat en tråd eftersom vi är så många nu som gjort immuno utredningen i Aten! Heter "vi som snart är gravida efter utredning i Aten", välkommen in dit !! Annars allt bra, dock hittade läkaren där både en polyp i livmodern och en trolig cysta på vänster äggledare, så nu är jag i kö till hysteroskopi och HSG röntgen. Blev först så arg och frustrerad att ingen sett något här hemma på 4 år... Men samtidigt glad att vi nu kan göra något åt det innan nästa IVF!! Hur är det med dig?? Kram!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen