• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82
    Dahlia79 skrev 2010-05-26 10:03:56 följande:
    Embla- Snart e det ju testdag för dig! Några känningar eller fusktestat
    jag har inte fusktestat än, funderar på att göra det..men jag vill ju helst testa på en helg, så trist att behöva gå och jobba om det blir minus. Jag känner mig mest livrädd, inte så mkt annat..
  • Dahlia79

Då kan du tjuvtesta på lördag ju
    Men jag försår precis vad du menar när du skriver att du mest är livrädd. Efter man gjort ett par ivf så är det just den känslan som innfinner sig
    Men jag håller tummarna ska du veta!!!

Själv tror jag att det skiter sig för oss.. Har värdens mensvärk redan! Skit oxå!!!!
    Men har jag gjort 8 ivf kan jag göra x antal till. Jag ger mig inte

• Embla82
    Dahlia79 skrev 2010-05-26 15:48:38 följande:
    Då kan du tjuvtesta på lördag ju Men jag försår precis vad du menar när du skriver att du mest är livrädd. Efter man gjort ett par ivf så är det just den känslan som innfinner sig Men jag håller tummarna ska du veta!!!Själv tror jag att det skiter sig för oss.. Har värdens mensvärk redan! Skit oxå!!!!Men har jag gjort 8 ivf kan jag göra x antal till. Jag ger mig inte
    nej men inte kan det vara kört redan? Du gjorde ju et ganska nyss? när var det? i lördags? IOf. långtidsodlat men vet du när du har bim? För mig kommer inte mensen fören jag slutar med vaggisarna så bim är inte mkt att ha för mig..
    Jag håller tummarna för dig!! Bra att vi håller åt varandra, det är på nåt sätt lättare att hoppas och tro åt någon annan
  • Dahlia79

Ja visst är det så att det är lättare att hoppas och tro åt någon annan. När det gäller en själv så tror man alltid det värsta.
    Japp, i lördags gjorde jag ET efter långtidsodling.. Men jag vet inte, mensvärk och en konstig känsla bara.
    Borde väl ha bim på måndag då är det ju 2 veckor efter äggplock. Men samma här, mensen kommer inte förens jag slutar med vaggisarna.
    Testdag har jag inte räknat ut när det blir än.. Är det 18 dgr efter äggplock va?

Men har de ändrat det? Var det inte 14 dgr efter et förut? Eller virrar jag nu

• DjurgårdsRutan
    {#lang_emotions_flower} Dahlia och Embla. Massa positiva tankar åt ert håll skickar jag nu.
    Detta skall bara gå vägen, och ni skal plussa bägge 2.

Ha en bra kväll allihopa.
  • Hhoppas

Hejsan!

Blödning och minus för mig. Så jävla trist. Självklart så ringer min bästa kompis och berättar att hon är gravid. Precis som förra försöket vid nyår. Men hon fick missfall en kort tid efter. Och var nu alltså gravid igen.
    Just nu känns det bara, varför ska det vara så svårt?
    Jag vet att jag ska vara glad att jag har ett barn, jag är verkligen glad över det. Men jag ville så gärna. Och nu blir det ju till att vänta tills efter sommaren.
    Dte gör liksom ont i hjärtat och jag vill bara skrika. 

Ursäkta mitt negativa inlägg men ibland måste man.
     Bajs helt enkelt...

Madde med Isak-06
  • Särlan

Hej!
    Nej vad tråkigt Hhoppas. Jag förstår verkligen din längtan efter ett syskon till Isak. Den längtan kan vara jättestark den med. Jag själv har ju barn sedan tidigare och vill så gärna. Det är ju väldigt naturligt att vilja ha mer än ett barn, så självklart önskar även vi som redan har barn det. Du ska se att hösten snart är här och du kan börja om.

Dahlia, inte är det kört än. Mensvärkkänslan kan lika väl vara embryot som borrar ner sig. Det tror jag iaf. Just nu borde den kännas som mest då det är det du känner är jag övertygad om.

Embla, förstår att du är rädd. Men snart vet du hur det gått och det är verklingen din tur att bli gravid nu. Så egentligen är ju chansen högre nu eftersom det inte gått de andra gångerna. ;)

Själv har jag idag fått ett toppembryo tillbaka! :) Det var härligt att få se det på skärmen. Riktigt vackert! Tänk att fyra celler kan vara så fina! :) Vi fick hela 6 stycken toppembryon till frysen och det känns som en lättnad. De sa att det hade varit svårt att välja ut det bästa för alla sex var så fina. Hoppas verkligen att just detta var det rätta då.

Försöker att inte oroa mig ännu men jag har tamigtusan redan börjat! Men jag vet från tidigare ruvarperioder att det går upp och ned med hoppet. Jag vill bara att embryot mår bra där inne. Fäster det så blir det nog på söndag (dag 6 efter ÄP) och det är mors dag då. Hoppas det är ett gott tecken.

Kram på er!

/S

• Hhoppas

Tack smassk!

Hur var det där med att byta färsk försök mot frys? Har för  mig att jag hörde nåt om det för ett tag sedan.

Madde med Isak-06
  • Dahlia79

hhoppas- Nej attans också!!! Så tråkigt
    Man får skriva nego inlägg här för vi är ledsna när man får minus eller andra motgångar i ivf-carusellen.
    Hoppas att det kommer att gå bättre nästa gång.

Vet inte vad det är att man kan byta färsk mot fryst. Har aldrig hört det faktiskt.

Smassk- Åh så kul att ni hade så många fina embryon! Det är ju jättebra
    Nu håller vi tummarna..
    Visst e det kul att se det på skärmen, det e helt fantastiskt att det man ser där faktiskt kan bli ett barn.
    Vi tog faktiskt ett foto när vi var där i lördags på våran blastis

Längtan efter ett syskon är faktiskt lika stark som längtan efter första barnet.

• Embla82

Dahlia, ja nu är det 18 dagar efter äp som är testdag. Men jag har för mig att dom ändrade det någon gång i höstas, förra våren tror jag att det var 14 dagar efter et så du har nog rätt  

Djurgårdsrutan, hoppas allt är bra!!
    Hhoppas, nej vad tråkigt Stora kramar till dig!
    Om du har många ägg i frysen får man i trepacket byta bort ett färskförsök mot två frysförsök. 
    Smaask, haha ja hoppas att alla mina fyra minus bidragit till ett plus den här gången Vi får se snart.. Grattis till ruvarstart!! och vilken superbra backup du har i frysen. 
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen