• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24

Nu är jag igång med sprutandet igen. Känns skönt o samtidigt psykiskt påfrestande. Vet nu man har en jobbig mnd framför sig.

Började spruta i  sö. Puregon 200 E. Höjde dosen lite denna gång. VUL på lö.
    Vad har jag att vänta nu? Biv? När kan man förvänta sig att börja känna av sprutorna. Jag har födelsedag på fredag. Känner mig lite velig om jag ska bjuda hem fler än mina två närmaste vänninor. Kan man dricka vin då eller brukar ni vara helt ren fram till TD? Alltid lika svåra frågor tycker jag.

Kram

• DjurgårdsRutan
    {#lang_emotions_flower} Anlo grattis till sprutstart.
    Jag drack 1 - 2 glas vin under min spruttid i februari.
    Man behöver ju kanske inte bli pruttfull ;)
    Viktigaste är ju att man inte dricker när man ruvar tycker jag.

Kram
  • pp08

Vi kör med ännu ett hemmaförsök denna månad   Har slutat amma helt nu så vi borde ha bättre chanser. Har redan märkt att ÄL kom lite tidigare (mera som vanligt) och hopppas därmed också lite längre lutealfas (mellan ÄL och mens) så att eventuellt befruktat ägg finns kvar och inte "spolas" bort med mensen i förtid. Så idag och imorgon ska vi mysa (Under sista amningstiden och hemmaförsöken fick jag mens redan 1 vecka efter ÄL ).
    Fungerar det inte denna månad heller, får vi fortsätta försöka under sommaren och blir det syskonförsök men något av våra 2 embryo som finns kvar hos CvL.

Lycka till alla andra som väntar, kämpar, ruvar, sprutar, etc.

• Särlan

Hej alla och tack för era grattis till ÄP!

Anlo: kul med sprutstart. Grattis! Jag drack två glas vin under spruttiden. Det kan knappast göra något. Inte förrän embryot har implanterat finns det egentligen någon anledning att avstå alkohol. Så länge man inte tutar i sig massvis varje dag, antar jag. :)

Embla: Några mer symtom? Inte långt till TD nu. Wow. Det kanske inte känns som det gått fort för dig, men jag tycker du precis blev ruvare.

Idag ringde jag CvL och hela 8 ägg är befruktade! {#lang_emotions_laughing} Känns jättebra. {#lang_emotions_sunny}Två ägg var omogna så det var egentligen bara ett som inte blev befruktat. Jag blev glatt överraskad. Var på jobbet och sken som en sol efter samtalet. Folk frågade varför men det är ju inte så lätt att säga att jag just fått bekräftat att jag och M skapat åtta potentiella barn! {#lang_emotions_tongue_out}

Pratade med Ingela på CvL och tänkte på Dahlia här på tråden som ju gjort långtidsodling, så frågade om det. Ingela sa att det var upp till oss och pratade om det vanliga om att man inte direkt har sett någon skillnad i om det blir graviditet eller inte, att om det var bättre skulle man alltid göra långtidsodling, men att de inte sett någon skillnad. Åh, det är svårt. Egentligen vill jag inte behöva välja! Trodde hon skulle säga att de inte gör långtidsodling förrän man misslyckats några gånger. Vi kom fram till att  jag skulle  lämna ett meddelande på telsvararen tidigt imorgon ifall vi vill vänta till lördag annars komma in som planerat på em.

Men jag tror jag har bestämt att det blir ET imorgon iaf. Inte för att jag tror det är mycket bättre utan av den enkla anledningen att jag jobbar på lördag. Det är ganska skönt att det är så för då blir beslutet lättare. Usch vad svårt.

Vad skulle ni andra gjort?

Ha en fortsatt bra dag. Det regnar här hos mig.

• Dahlia79

Smassk- Åh vad kul att det blev så många befruktade
    Men vilken tur ni har som får välja kort eller långtidsodling själva. Förr när jag frågat har det bara vart blankt nej från dr med motiveringen att de har så bra prognosmodell på dag 2.
    Det var först nu efter så många försök de ville testa en annan metod och det var ju rätt val den här gången för oss. Men jag tror att Linné i allmänhet är mer för korttidare.
    Är det ert andra försök nu och ni lyckades på första sist eller? Isf hade jag tagit korttidsodling

• Dahlia79

Smassk-Oj sorry för att jag tog så fel... Var helt övertygad om att du hade tvillingar. Hm.. Vart  har jag fått det ifrån Såg nu på din pres att dina barn inte var twins och att det tog längre tid med 2:an än 1:an.
    Hm.. Ja du, då förstår jag att det är svårt att veta om du vill ha korttidsodling eller långtidsodling. Har du försökt båda förut? Jag vet inte vad jag hade valt då om jag var du... Svåra val Men annars får man lita på Linné, de kan ju ändå sitt jobb

• Cahela

Smassk: Hm, jag hade nog gjort korta metoden. Ingela är mamma till en gammal kompis till mig och jag tycker hon är jättegullig!

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen