• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Den Osynlige
    Skumboll skrev 2010-03-04 09:21:40 följande:
    Om du klickar upp bilden på dynan finns där en variant för tripp-trapp också!
    tusen tack.
  • plura
    Skumboll skrev 2010-03-04 08:55:42 följande:
    Slut är den nog inte, jag har en Hq 400 som går som en dröm! Men det är klart, alla maskiner behöver service och är den inte servad på några år så kan det ju vara en god idé. 
    Mimmi 71 skrev 2010-03-04 08:52:58 följande:
    Jag tror inte maskinen är slut, de äldre maskinerna är av bra kvalité (känner dock inte till 500:an ), men en service skadar nog inte om det inte är utfört på länge. Maskinerna brukar gå "som en klocka" efter det. Själv servade jag min 20-25 år gamla OL för ett år sedan (helt klart dags igen, kanske ) och efter det så sydde den toppenfint. Service brukar göra underverk!
    Tack för svar.
    Får kolla upp var man kan serva den. 
    Fast den får duga som den är just nu. För jag är sugen på att sy
    Sen ska jag till tandläkaren den här månaden och har redan förköpt mig på tyg.
  • Mimmi 71
    plura skrev 2010-03-04 09:41:18 följande:
    Tack för svar.Får kolla upp var man kan serva den. Fast den får duga som den är just nu. För jag är sugen på att sy Sen ska jag till tandläkaren den här månaden och har redan förköpt mig på tyg.
    Ja ibland får man välja sina utgifter. Lite nya tyger är ju betydligt roligare än en service. Tandläkaren får väl gå in under kategorin "måsten"
  • Ullerull

Nu har jag bloggat senaste tidens kreationer, jag börjar faktiskt *viskar* va lite less på att sy nu..skulle behöva en liten paus...Efter fredag...då....

• Tjej 83

heheh neeeej ja skulle så i knapparna i klänningarna o börja med knapphålen, men på ena klänningen råka ja sy ena knapphålet bak o andra fram på hängslena
    ser ut som om ja hade beslutsångest för hur man ska knäppa den haha..

på andra klänningen sydde ja p åknapparna först så de blev rätt lättare o sprätta dem än knapphål...  jaja skit samma de va fint ändå hiih.. kanske inte många som märker de?!
    .... eller så säger ja att----  de ska va så! de va meningen 

• MarJoDe

Finns det någon vänlig själ som har vägarna förbi ett Citygross som har en prymtång och skulle vilja köpa en till mig???? {#lang_emotions_sunny}

Jag har en syblogg
  • madebyinferno

det enda jag sytt de senaste dagarna är jeanslagningar, undrar hur mina bröder bär sig åt för de går sönder i mittsömmen bak och gärna ner längs ena benet iom att det var väldigt dyra jeans börjar jag ju undra varför det är sådan skitkvalite med tanke på att andra betydligt billigare jeans håller tusen gånger längre jämförelsevis!?

Be the change that you want to see in the world - Gandhi
  • sarahl

tack för alla svar ang åkpåse till babyskyddet. Vi har ett britax römmer och det verkar klurigare att få till eftersom det är 5 punktsbälte och att man justerar höjden på bältet genom att dra en grej på baksidan upp och ner.

svårt att förklara. MEN jag har ingen aning om hur jag skall sy en åkpåse som passar den.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd