Inlägg från: MarJoDe |Visa alla inlägg
  • MarJoDe

Sytråden spinner vidare - röd tråd

lindalake skrev 2010-01-20 10:11:31 följande:
    Bling: usch för polyster men ska man vara stilenlig så Stormorsan: jag vet inte än, har inte så stort utbud av klädtyger här. men ska kika lite. har försökt leta på nätet men inte hittat nåt bra. svårt med när man inte kan känna på tyget.
    Är alldeles ny här men ska försöka mig på ett inlägg.
    Jag har två 60-talstyger, det är är från 60-talet och är i syntet det andra kanske inte är från 60-talet men ser ut som ett med hundtandsmönster i kraftig bomull som inte verkar skrynkla. Kan fota dessa och skicka över till dig om du är intresserad.
    Jag har en syblogg
  • MarJoDe
    Annis123 skrev 2010-01-25 19:51:18 följande:
    Jag har ingen aning om hur lång tid det tar, men det går ju inte speciellt snabbt från "mina namnband".
    Jag tror att snork har beställt.
    Jag har en syblogg
  • MarJoDe
    Juleja skrev 2010-01-30 14:58:58 följande:
    Tack för svar! :) Vad menas med 80-100 osv då? Hur väljer jag rätt nål till den maskinen? Eller är det inte mått på tjockleken där man fäster nålen i maskinen?
    Det ät mått på grovleken på nålen t ex 70 är för tunnare tyger och 90 för lite tjockare.
    Jag har en syblogg
  • MarJoDe
    sarahl skrev 2010-02-01 17:03:40 följande:
    hjälp mig rädda tröjan nu tjejer. jag har en velour hoodie i hilcos lila velour. Tyvärr så klippte jag fel på luvan så den är superliten till övriga tröjan. jag har helt slut på det tyget. och vill inte ha någon annan färg. framtill har jag gjort ett sprund. så nu måste jag ta bort den lilla luvan och hitta på nåt annat att sätta mudd i halsen funkar ju inte då sprundet redan är klippt, skulle kunna göra en knappslå men jag vet inte hur man gör ju. eller tips på nåt annat sätta att rädda tröjan.
    Är luvan för liten på alla håll?
    Jag har en syblogg
  • MarJoDe

sarahl,

Man kan sätta i en remsa mellan dom olika delarna från framkant till nacken, ungefär som på små barnhjälmar, antingen i samma tyg eller i någon matchande färg.

Jag har en syblogg
  • MarJoDe
    Dora skrev 2010-01-26 18:42:22 följande:
    "Feather" heter kommandot. Då blir det så där luddigt och fint i kanterna. Om det var det du menade. Annars är det det där fantastiska verktyget som gör en så fin markering.
    Vad heter det fantastiska verktyget??
    Jag har en syblogg
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd