Inlägg från: Ullerull |Visa alla inlägg
  • Ullerull

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Men alltså ni är ju helt sanslösa, är inte inne på några dagar och vipps måste jag sitta 1,5 tim å läsa ikapp (å endel inlägg läste jag inte). Skulle ju bara kolla läget här medan jag borstade tänderna, har nu mera KRAMP i läpparna efter att ha knipit igen om tandborsten i över en tim. Rekord i tandborsning tror jag, eller effektiv borsttid blev nog inte så länge, om än längre än normalt :oD

Väldigt indressant läsning och tankeväckande, jag som lever i min lilla bubbla kanske måste börja tänka till lite ibland...

För övrigt så har jag fått hem MASSOR tyger, djungel, moln, enfärgat, troll, väntar på igolkottar...ja i alla fall massor skojjigt! Vill sy sy sy nu, men har inte riktigt tid!

• Ullerull

Skumboll: Hm, det kan säkert vara tyget som gör det, prova med flera olika tyger...

• Ullerull

lum....det är gränsfall....om det vore bikini så skulle det bli psyket nästa

• Ullerull

Gobbli..oj så det kan gå..ta det lugnt och surfa på!

• Ullerull

gfospgkibojogmvbmpti540mig9tmrtyum9...säger jag bara!

Skulle slå till med en mjukatygerbeställning men NU FUNKAR INTE SIDAN..mitt i min beställning...Blir tokig snart, allt som har med detta ställe att göra strular tycker jag, det brukar ju ordna upp sig men just nu blev jag pissless!

• Ullerull

uppdaterar..nu funkar det...!!!!

Någon som vet var fraktgränserna går?

• Ullerull

linjo: tack! Hittade inte det! ligger på drygt 8 meter...ååååhhhh...jag som INTE ska köpa mera tyg..har inte plats....men men men...nu trycker jag på beställ....

• Ullerull

Ska förresten sy en fett/julklänning till tjejan, tänkte använda lite skrottyger som ligger dvs vitt blankt foder/sidentyg och vinrött skirt glansit ja vad det nu är, sånt där tunnt ni vet :o)

Tänkte göra livet i det vita tyget, och "underkjolen" i det vita, med det röda över från livet och nedåt. Nu är ju frågan...det röda är så tunnt att det nästan blir lite konstigt att ha endast två lager över det vita...kan man ha 4 lager skirt tyg för att uppnå önskad rödhet..eller blir det klumpigt och om man nu gör 4 lager ska man ha det slätt eller går det ha lite rynkor i livet????? Hänger ni med?

• Ullerull

Har inte varit inne på ett par dagar här, tack för alla svar om´klänningen, det blev 4 lager skirt tyg det funkade bra gjorde dock inga rynkor, men med facit i hand kunde jag gjort det, ska blogga om den så småningom!

Det där med kopiering är ju skitvårt, hur det är med försäljning etc. Jag surfar inte så speciellt mkt bland bloggar, önskar jag hade mera tid till detta, ett problem är dock att jag sällan kommer ihåg vart jag ser saker och blandar ihop bloggar hej vilt. Då blir det svårt att skriva om man fått inspiration till någo. En gång var lite kul, jag skulle göra en singoalla i ja vad det nu var för tyg, det var i samma veva som jag letade och letade efter singoalla möster. Medan jag försökte hitta en tut på hur man kan rita ett singo-mönster sprang jag på en EXAKT lika dan klänning som jag tänkt göra, så häftigt att jag gjorde det just då. Jag hade designat klänningen i huvudet och fick se en exakt lika i en blogg. Det ser jag dock inte som plagiering för JAG vet att jag hade tänkt hur den skulle se ut innan jag gjorde den.

Sedan så går det ju inte göra hur många varianter av samma tyg. Singoallor i tex elefanttyget ser ju oftast väldigt lika ut, går ju ha lite olika färg på sömmar ev muddar eller applikationer.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd