Inlägg från: Ullerull |Visa alla inlägg
  • Ullerull

Sytråden spinner vidare - röd tråd

gobli..åhh vilken snygg!

• Ullerull

Jaha, och jag som redan sytt alla sömmar utom hålet, antar att det itne går att göra så då...

• Ullerull
    GOBLIgobli skrev 2010-01-21 23:12:28 följande:
    Fasiken, nu var det ett tag sedan jag gjorde det, men vik in kanterna räta mot räta högst upp på handtaget och sätt en nål där. Sen vränger du väskan genom hålet så du får  tygerna räta mot räta och kan sy från toppen ner på ena halvan. Sen vränger du igen så du får fram sömsmånen och kan sy andra halvan ner från toppen.Ser att det här är hopplöst att få till i text, skulle ha bilder...
    Vilka kanter?
  • Ullerull

Millimina, det måste vara en omöjlighet, hur jag än gör så hamnar någon del galet. Nu börjar jag om, har klippt bort sömmen jag SKA lära mig detta, tänker inte ta kantband som utväg (säger jag nu i alla fall)

• Ullerull

Ok, ny dag nya tag!

Sitter nu här med den för****nade väskan, ett foder och en ytterdel,

HUR ska jag nu sy ihop dessa för att kunna vända den sedan????
    Är det någon som kan förbarma sig med lite hjälp!

Just nu är huvudet ganska utvilat, men i em ska vi till Leos lekland, efter det är jag väl ännu tröttare än igår kväll.

• Ullerull
    madebyinferno skrev 2010-01-24 18:59:54 följande:
    börjar så smått planera för sommaren och undrar såklart om någon har tips på bra mönster på en singoalla för en 5 åring eller hur gör jag för att rita om ett vanligt mönster till det?? Vill minnas att någon gjorde det nyligen men jag vet inte vem det var??
    Jag har ritat ett singoallamönster från en raglantröja, blev hyffsat måste jag säga. Dock stl 68 typ. Finns i bloggen.
    sarahl skrev 2010-01-24 20:30:11 följande:
    Nej, jag förstörde precis en body i strl 56, de var det sista av mitt gula elefanttyg som gick åt, hade sytt ett matchande set till bebisen och storebror, satte 2 tryckknappar fel och det blev såklart hål när jag skulle ta bort dessa. Fy så ledsen jag blev, får se om jag kan rädda den på nå vis när det "bara" skall vara för eget barn. och inte säljas.nå tips på hur man får bort prym tryckknappar utan hål?
    Åh nej! Vet inte om prym än npgra speciella knappar, men jag har tagit en liiten avbitartång och knippsat av ringen, tagit tag i kanten och försiktigt lirkat loss klamrarna från "knappen", det har fungat utan att förstöra tyget, men man måste vara försiktig.
    GOBLIgobli skrev 2010-01-24 21:40:49 följande:
    En annan skulle få ta ett påslakan.
    Eller hur Tur de är dubbla annars skulle jag behöva ett fram och ett bak
  • Ullerull

Gobli: Förresten! Idag klickade det hur jag skulle vändsy väskan, bara så där, helt plötsligt var allt självklart. Men du anar inte hur uppgiven jag var...usch! Nu har jag gjort 2 vändsydda, det var ju inte så svårt.

Tack alla som försökte hjälpa min då sovande hjärna!

• Ullerull
    GOBLIgobli skrev 2010-01-24 22:58:19 följande:
    Ja vad bra! Men att försöka förklara det i ett forum, haha!
    Haha, nä, inte lätt, fattade faktiskt inte ett jota, försökte få sambon att engagera sig men han såg ut som ett stort frågetecken...
  • Ullerull
    GOBLIgobli skrev 2010-01-24 23:23:23 följande:
    Mohaha, sömnadsointresserade sambosar är en vild chansning.
    Ja, alltså, tror inte jag ska testa att involvera min sämre hälft någon mera gång, iof så var ju den vääääääldigt engagerade blicken lite kul!

*power off, save mode*

Go'natt!
  • Ullerull
    madebyinferno skrev 2010-01-25 18:38:52 följande:
    Ullerull: har du sytt en resårkanal i halsen och ärmsluten på singoallan??
    Yes, det är resorkanal, i halsen behöver man väl ha det men i ärmarna kan man ha vad man tycker är snyggt.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd