Inlägg från: Ullerull |Visa alla inlägg
  • Ullerull

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Pejgan skrev 2010-01-14 12:31:26 följande:
    Ullegull... har du koll på eller skulle du kunna fråga sambon vad han använt till dina syskåp.... framförallt vad hyllplanen som är utdragbara är monterade på.
    Och en väldigt intressant och rolig grej här är att jag har byggt och fixat syskåpen själv :D  Designat själv har jag å gjort, många olika varianter blev det innan jag slog till!

Frida s: ja det var ett mysigt litet hörn!
  • Ullerull

Pejgan :D Kan själv!
    Letade med ljus och lykta efter skenor som skulle hålla för en symaskin, hittade jättebra på ikea där de visar spisar (tillhör, alltså deras visningsinredning) och de går INTE att köpa där och jag lyckades aldrig få fram var de kom ifrån. Kom också fram till att skenor är väldigt glidiga så de skulle nog lätt åka in när man syr. Jag gjorde helt enkelt så att jag tog två överblivna sockelbitar (vi totalrenoverar huset) kapade dem till ca 5 cm samt djupet på skåpet, skruvade dit de två understa, la på skivan och sedan de översta uppepå skivan och skruvade fast dem. Nu sitter den stadigt mellan de två sockelbitarna och det varken skakar eller flyttar omkring. Alltså lite skärbrädeprincip typ. Lite trögt att dra ut, men det går att göra med en hand så det är inget som stör.

• Ullerull

Varför blev den sådär, prover igen

• Ullerull

Idag var sambon på ica och hämtade mitt tygpaket. Som lilla julafton! Stjärnor, ränder, prickar, troll, fordon, velour...mmmmm....

Konstaterade att jag betalat nästan lika mycket för en halvmeter plickig velour hos jofotex som för en meter av samma hos mjukatyger på rean...wohoo..

• Ullerull

sarahl, jag har djungeltyg på ärmarna på en tröja som gått ett par gånger i maskinen, 60 grader. Tycker inte att det är någon skillnad faktiskt.

• Ullerull

frida, bryt med en annan färg, rött, lime, grönt...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd