Inlägg från: Ullerull |Visa alla inlägg
  • Ullerull

Sytråden spinner vidare - röd tråd

NCL: Å så roligt att bli med lock :o) Jag fck ett tips när jag köpte min och det är att börja med två färgställningar, naturvit och mörkgrå, då har man de ljusa till ljusa tyger och de mörka till mörka tyger, det skarar man sig långt på. SÅ kan man ju köpa rött/blått/grönt etc så småningom.

Jag har dessa två samt rött på stora koner, MEN jag byter ALDRIG tråd, inte ens mellan ljus och mörk, den syns ju inte så varför bråka med det, nä så länge jag inte säljer så bryr jag mig inte att det är naturvit tråd  i alla plagg. Om man vill ha färger kan man satsa på att köpa 1000m rullar först och se hur mkt det används. Jag har haft mina koner i många år nu, och de är inte slut än så jag skulle tro att även 1000m räcker en bra bit. 

• Ullerull

finns det några vettiga program till ovannämnda maskin för att göra egna mönster? Det är ju det som är intressant om man ska brodera, om än små broderier, att göra eget, inte vill jag ha det some finns på typ gulliga nallar å så, charmen måste ju vara att designa eget, eller?

• Ullerull

Jag är ju egentligen ute efter en vettig basmaskin, men om man kan få lite brodyr med på köpet tex så är ju inte det fel. Har inte pengar att lägga ut på en dyrare maskin, nog så illa att jag vill ha en ny maskin ölver huvud taget väljer mellan symaskin - tv - eller badkar hmmm en egoleksak eller inte, det är frågan?

För det lilla jag syr är det helt onödigt med en stor maskin, säljer ju inget. Önskar jag kunde men tiden räcker inte till.

Tror bara man kan ha 10x10 ram till den här. Men då en fråga, om man vill brodera ett namn tex, kan man då inte hitta stora bokstäver och brodera en i taget?

Det är ju här jag undrar var begränsningarna ligger, hur allt funkar. Här i stan finns ingen vettig återförsäljare dessvärre så jag kan inte klämma och känna.

Har hittat ett utställningsex av denna för 6000:-

• Ullerull

man får väl helt enkelt ha bokstäverna lite huller om buller.

nä men vad tror ni, är det en hyffsad basmaskin? eller ska man skita i broderbiten och köpa en vanlig bas som typ en hq?

• Ullerull

Linalill: Tror du behöver en rullfållsfot då, men jag är inte säker

• Ullerull

Tänker så här:

Om jag kan få med lite broderi i en ba basmaskin så kör jag på det, men att lägga ut massor med pengar på en broderimaskin gör jag inte, det finns andra hål att stoppa pengarna i...soon to be gräsmatta och stenmur tex!

Gör ju en del applikationer och det skulle vara kul att kunna tex göra ögon, snygga små stjärnor i kanten av en tröja tex och till detta borde ju denna duga OM det går att få tag på sådana broderier vill säga,

det är väl lite det jag undrar för jag hade absout ingen användning av det om det inte finns broderier att tillgå.

MEN det viktigaste är att det är en hyffsad basmakin.

här en en annan länk..

http://www.brother.se/g3.cfm/s_page/64510/s_level/23900/s_product/NV900ZW1

• Ullerull

Stormorsan: Nu såg jag länken, ja där fanns det ju lite fräna grejer. Jag gillar stjärnor och prickar å sånna saker, inte gulliga nallar, det kan ju vara fint också iof men jag lägger inte ner massor pengar på att få massor nallar och blomdekorationer.

Hur vet man vilket filformat maskinen tar och vilka mönster som passar till sin maskin och även till eventuellt program?

• Ullerull

linjo: om jag nu får tag på en maskin, vet det senare idag så kan jag kanske vara intreserad, men det beror ju på vart du bor, annars blir det ju frakt här också.

• Ullerull

Ang missfärgningar så har jag en landskapskjol från kappahl (vit botten) som har blivit grådassig, tjejen har haft den en gång, itne någe kul.

Skulle det gå att göra något åt detta? Det trodde inte jag men vanish kanske kan vara något, har provat det någon gång men det tycker jag itne har varit bra så jag har inte köpt det någon mera gång. Kanske skulle ge det ett andra försök.

Gott nytt på er alla!

Det blir nog en Brother innovis 900 i nyårspresent :o)

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd