Inlägg från: Ullerull |Visa alla inlägg
  • Ullerull

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Mimmi: Superfin tröja, kanske vore något att apa efter till våren till lillfisen!

Jalapeno: Jag länkar också till min blogg trots att jag sålt 2 plagg, men jag har ingen info om försäljning eller så på bloggen och då gör man ju inte reklam. Bloggen är ju helt enkelt en dokumentationsdagbok typ. Säljer inget om inte någon kompis bönar och ber men oftast ger jag bort det.

• Ullerull

Lum: Wow, inte illa!

Kyssen: Neeeeej! Fy! Vet inte hur man får bort det. Jag använder super10 till fläckar, det är klockrent, men om det funkar på bläck har jag inte provat.

• Ullerull

emmize: Haha, du måste ju vara åsas kompis :o) Hon frågade mig exakt samma sak på facebook nyss :o)  Jag bor en mil på andra sidan schtaaan!

• Ullerull

emmize: Yes! Det verkar som så och jag har erbjudit mig att vara sömnadsguid :o) Vore ju kul om hon ville lära sig! Jag skulle också kunna tänka mig att beställa med på ett hörn!

• Ullerull

Jag får itne heller infomail från mjukatyger, kanske skulle klicka i så man får det. Jag har inte beställt fordonstyger men vill gääärna ha det rosa. Kan man efterbeställa till samma paket trots man betalat? Kanske skulle maila och fråga. Jag gjorde beställningen 19dec och har inte fått något skickatmail än.

• Ullerull

Tycker det är svårt att hitta snygga rosa tyger och jag missade rosa husvagnar. Stortjejen är inne i ett rosail, allt ska va rosa, lite tist att göra nygga andra kläder och så får man tvinga de på henne. Ibland går det bra men om jag ska slippa tjaffsa och protester så är det rosa som gäller.

• Ullerull

kaja: hmm, var ifrån utlandet? och vad menar du med tunnare trikå? fins det något att jämföra med? Å så vill jag ju inte ha pluttigulligt!

Och så försvann denna kväll också. Skulle ju bygga nattlinnemönster och gärna sy ett också. Suck!

• Ullerull

Har haft mailkontakt med anna på mjukatyger nu, hon är ju för snäll. Det gick jättebra att skicka med fordon i min beställning och sedan såg jag att det kommerin prickigt tyg. Jag är HELT GALEN i rött tyg med vita prickar. Hon kunde vänta med min beställning tills de kommit in och skicka det då. Så nällt av henne!

Btw så kommer det som är beställt 19-23 dec skickat på måndag skrev hon!

• Ullerull
    madebyinferno skrev 2010-01-10 21:58:08 följande:
    Nu kom jag på vad jag skulle fråga er gulliga tjejer Har sytt en tröja och satt kantband i halsen, tyvärr blev den alldeles för vid i halsen så jag behöver tips hur jag kan rädda tröjan på bästa sätt
    Sprätta och sätt dit en lite bredare mudd?
  • Ullerull

Jag har fått halsmudden att stå rakt upp en gång och det var när jag hade för lite v-form i ändarna, annars har det aldrig blivit så. Trots ganska breda muddar på vissa tröjor.
    Lägger nästan alltid in en väldigt tunn resor i mudden så den ska hålla formen bra.

Se länken ovan.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd