Inlägg från: Ullerull |Visa alla inlägg
  • Ullerull

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Vi var och hälsade på en tjej som har ett fantastiskt dockhus ögonen på dottern blev som basketbollar och hon satt är jättelänge. Än är hon förliten men jag funderar på när man ska börja samla prylar,för intresserad verkar hon ju vara. Än är hon knappt 3 så det är ju ett bra tag kvar.

Har bloggat om en stuvfilt och brummels stigbyglar idag! Har en hel hög med obloggat så jag tar en sak då och då...Å så lite presenter som jag inte kan blogga om förrens de hamat hos de som ska ha dem.

• Ullerull
    melizza skrev 2010-02-02 21:26:18 följande:
    Ni som har sytt länge eller ett bra tag iaf.....vad började ni sy med? symaskin eller overlock???ni som började med symaskin.....hur långt tid tog det innan ni köpte en overlock??jag är inget proffs på att sy och har inte sytt mycket alls men funderar på när jag ska köpa mig en overlock......vill ju kunna ha såna snygga sömmar på tröjor och byxor som jag syr till barnen
    ca 6 månader, sedan blev det en ol, men helt av en slump, gav ett pris på en auktion och jag var den enda så jag fick en billigt, hade jag inte gjort det vet jag inte när jag hade köpt någon MEN jag ångrar mig absolut inte!
  • Ullerull

Ang kuddfodral så har jag sytt/broderat ett till mamma som hon fick nu när vi kom ner. 40x40 blev det, vanligt på soffprydnadskuddar tror jag, jag har dock 50x50 i min soffa.

Finns i bloggen

http://kristindesign.blogspot.com

• Ullerull
    78Misan skrev 2010-02-03 12:28:05 följande:
    snyggt
    Tack!   Jag är nöjd och det passar in jättebra hos mamma!
  • Ullerull
    m o e skrev 2010-02-04 20:39:19 följande:
    Ni är ju många syvana här. Är det någon som vill förklara hur man syr med tretrådig OL när maskinen är trädd med fyra trådar? Jag ställde en fråga, men den har nog hamnat någon sida bak nu.
    Nu vet jag itne på rak arm, har bara 3 eller 5 trådig, men när jag byter mellan 1-5 trådar tar jag bara bort 2. Testa?
  • Ullerull

hmm..njaa, det kanske inte riktigt bara är att trampa och sy.

Dt är väldigt viktigt att det är rätt trätt, oftast faller det på det tror jag, rätt trådspänning? Sitter tråden ordentligt i trådställningen?

• Ullerull

Nuuuuu har jag ägnat en timme åt att skriva hur jag gjorde för att vändsy den där *piiip* "dagisväskan". Det var ju ett par som frågade och jag valde medvetet att inte svara (sorry) för att jag hade tänkt lägga ut detta tidigare, MEN det har inte blivit varken tid eller lust till det.

Men nu så..och TACK! Igen ni som hjälpte mig, hoppas någon kan ha lite använändning av detta så ni slipper ha sånt huvudbry som jag hade.

• Ullerull

Oj vad det är svårt med mösstorlekar, har sytt några nu efter alvineas mönster men en storlek varierat jättemycket beroende av tyg. Har gjort en i tågtyget nu i stl 48 (utan sömsmån) som lilltjejen på 6 månader kan ha utan problem. Medna stortjejen, 3 år, kan ha samma mönster om man har ett stretchigare tyg.

• Ullerull

vet att detta varit upp förut men jag minns inte vad som skrivits

funkar prymtången till stoff och stils tryckknappar?

• Ullerull
    Millimina skrev 2010-02-10 19:54:18 följande:
    Ja, men inte perfekt. Kalotten har taggar på dem väl? Då passar den ungefär men töjer en aning på hålet på prymverktyget. Så man behöver vara lite noggrann med att passa in taggarna. Fast priset blir ju rejält mycket bättre än med pryms knappar och enklare ändå än att slå. Tyckte jag. 
    Vad är kalotten?
    Men det går alltså om man är noga? Jag tycker iof itne att det är svårt att banka, men det låter för j*vligt, svårt när barnen sover och om lillan är i närheten får hon panik stackarn. Köpte en tång på citygross idag, så då kan jag behålla den då kanske, annars ska jag lämna tillbaka den. Iof inte dyr men onödig om den inte funkar.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd