• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Tjej 83

om ni ser något byggare bob tyg någonstans får ni gärna säga till!
    såg på tradera men missade tiden för nån dag sen...  lite surt!

• Ullerull

Sitter här med MASSOR dreggellappar jag ska banka eller pressa i tryckknappar i...MEN...jag brukar ha 2 knapppar i, men det blir ju massor med knappar, det är inte bara en jag ska förse med knapp.

Kan man bara ha ett par eller blir det galet och hur vet jag i sånt fall vilken "omkrets" runt halsen som blir bra?

Eller ska jag ha två "underdelar" och en "överdel" så man kan skifta?

• Tjej 83

tror de va din blogg ja kolla på en gång med dregglisar men kan ha fel..
    iaf de va 2 på varje sida o då tänkte ja är de inte bättre med 1 på ena o 2 på andra så man kan ändra storlek själv.
    som du nämnde nu..

Ullerull skrev 2010-03-03 21:38:45 följande:
    Sitter här med MASSOR dreggellappar jag ska banka eller pressa i tryckknappar i...MEN...jag brukar ha 2 knapppar i, men det blir ju massor med knappar, det är inte bara en jag ska förse med knapp. Kan man bara ha ett par eller blir det galet och hur vet jag i sånt fall vilken "omkrets" runt halsen som blir bra? Eller ska jag ha två "underdelar" och en "överdel" så man kan skifta?
  • GOBLIgobli
    Ullerull skrev 2010-03-03 21:38:45 följande:
    Sitter här med MASSOR dreggellappar jag ska banka eller pressa i tryckknappar i...MEN...jag brukar ha 2 knapppar i, men det blir ju massor med knappar, det är inte bara en jag ska förse med knapp.Kan man bara ha ett par eller blir det galet och hur vet jag i sånt fall vilken "omkrets" runt halsen som blir bra?Eller ska jag ha två "underdelar" och en "överdel" så man kan skifta?
    Jag körde dubbla knappar rakt av. Tänkte inte så mycket mer på det utan öste på bara. Är nog ca 55 st.
    Foot - A device for finding furniture in the dark
  • tinni78
    lindalake skrev 2010-03-03 16:22:58 följande:
    vad har du för symaskin? det låter som undertråden är för lös. Det brukar finnas ett litet hjul för trådspänningen. Den sömmen som du beskriver blir likadan för mig, funkar alldeles utmärkt. om det blir för stora / \ så kan det va att du drar i tyget så det matas för fort
    Jalapeno skrev 2010-03-03 16:42:27 följande:
    tinni78: när maskinen tuggar är det för att det inte finns nog med tyg över "mataren". Försök starta lite längre in, om du kan
    Tack för svaren!

Det är en Husqvarna 230 electronic som jag har, jag tror den är från 90-talet. Jag får försöka skruva lite om jag hittar nått att skruva på.

Vissa saker är ju svårt att börja längre in på, hu löser ni det? En del grejer kan man ju ha extra sömsmån på.

Nu kommer jag inte iväg till symaskinsaffären för att få hjälp med instruktinsbok imorgon eftersom dottern har fått magsjuka .
  • Ullerull

Tack för svaren!

Fördelen med att ha dubbla knappar är att man kan få den jätteliten och jättestor, passar alltså både som dreggellapp år en 4 månaders och som en halsduk till en 5 åring.

Denna gång blev det två på nedre fliken och en uppe.

14 bandanas x 3 knappar = 42 knappar

Jag vill itne ens tänka på vilken tid detta skulle ta om jag skulle banka dem och för att inte tala om oväsen, skulle inte gått när barna sover. Jag HYLLAR prymtången och att den funkar bra till sos knappar när det inte är så tjockt!!!!

Provade på en body och då fick jag slutbanka för att få det att sitta. Men på bandanasarna gick det ypperligt.

• bakabakalitenkaka

Jag har då inte hunnit sy en enda söm idag. Och dom nya elefanterna som jag är så sugen på att sy av, hoppas morgondagen kommer med en liten systund

Colin 07.12.21
  • mrsIce
    tinni78 skrev 2010-03-03 21:55:58 följande:
    Tack för svaren!Det är en Husqvarna 230 electronic som jag har, jag tror den är från 90-talet. Jag får försöka skruva lite om jag hittar nått att skruva på.Vissa saker är ju svårt att börja längre in på, hu löser ni det? En del grejer kan man ju ha extra sömsmån på.Nu kommer jag inte iväg till symaskinsaffären för att få hjälp med instruktinsbok imorgon eftersom dottern har fått magsjuka .
    Har du testat att skicka en förfrågan till dem?
    http://www.hemprodukter.husqvarna.se/node132.asp
  • tinni78
    lindalake skrev 2010-03-03 23:18:57 följande:
    tinni78: men har du inte ett hjul ovanför nålengrejen?, alltså ovanför på högersidan brukar det finnas ett litet hjul för trådspänningen för undertråden. Är det en sån här? www.discountsewingcenter.com/images/Viking230...
    mrsIce skrev 2010-03-04 07:18:01 följande:
    Har du testat att skicka en förfrågan till dem?www.hemprodukter.husqvarna.se/node132.asp
    Visst är det en sådan, det var inte konstigt att jag inte fick fram så mycket när jag bara sökte electronic. Nu ska jag fortsätta söka vidare.

Tack för hjälpen!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd