• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • Ullerull
    Jalapeno skrev 2010-03-02 23:35:08 följande:
    tack jäklar vad sybloggar det finns
    Satt precis och tänkte samma sak...det blir bara större och större...
  • yrväder
    Jalapeno skrev 2010-03-02 23:35:08 följande:
    tack
    jäklar vad sybloggar det finns
    Jo det kan man lugnt säga, har drygt 200 tillagda i google reader.
  • bakabakalitenkaka
    lindalake skrev 2010-03-02 22:47:13 följande:
    Är ju väldigt dåligt om nya elefanterna är likadana som "jofotexelefanterna" var i början, just tryckta uppepå så att mönstret delar sig. Sånt tyg vill jag verkligen inte ha igen, det är stelt och blir fult när man syr. Är ju dessutom väldigt tråkigt om hon väljer samma leverantör till det andra tyget med utbåtar på, för jag ville verkligen ha det orangerosa. såå fint, men köper det inte om det är tryckt uppepå. rätt "komiskt" också eftersom hon svarade i sin blogg att tyget inte skulle vara sånt och är gjort i samma butik som "gangstar" vad nu det skulle säga oss... Delar sig trycket även efter tvätt, ni som har tvättat och torkat?
    Det gör det, lite grann. Men jag tror inte det kommer synas så mycket på ett plagg. Jag tycker tyget i sig blev mjukare efter tvätt och torkning.
    Om man jämför med Jofotex elefanter så tycker jag det här tyget är lite mjukare, motivet är inte lika stelt och spricker inte alls lika mycket. Ska försöka sy till något idag, jag är också nyfiken på hur det ser ut när det är "klart".
    Colin 07.12.21
  • 78Misan
    yrväder skrev 2010-03-02 23:25:39 följande:
    Var det inte hon som designat kaninerna som hade samma leverantör som gangstar?
    Gangstar har ju mycket tryck på sina kläder och de håller riktigt bra
    Längtar efter sommar
  • uniMog
    Jalapeno skrev 2010-03-02 21:14:16 följande:
    tricket måste bli att inte se ut som en elefant. Måste växla upp volangerna utan att få alla lager i midjan och överhöfterna. 
    Ja just ja! Du tar bara ett lager överst och sen syr dy ju på fler och fler volanger nedåt

midja
    en volang 2-3 ggr midjan
    två volanger xggr midjan
    fyra volanger xggr midjan
    ...
    osv.
    Inga kulor kan hejda oss! Framåt!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd