• yrväder

Sytråden spinner vidare - röd tråd

Sytråden spinner vidare - Röd tråd
    Här samlas vi sömnadsintresserade, nybörjare eller erfarna, oavsett vad vi syr. Alla är välkomna med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Object, är en hyllvärmare som vi av någon anledning inte färdigställt.

Länkar till mönster, butiker etc finns i första inlägget.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-12 13:12
    Bibbi

www.sysidan.se/company/view.htm

Hon har massor i sybehör, är billig och supersnabb på att skicka!

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd
  • bakabakalitenkaka

idag kom brevbäraren med ett paket fullt av glada elefanter från Znok, dom snurrar redan i tvättmaskinen. Så fina!

Colin 07.12.21
  • Stratus

De flesta mönsetrleverantörer brukar ha ett avsnitt som heter typ easy, quick eller liknande. Det kan vara bra att ha ett mönster att utgå ifrån, och så kan man ändra från det.

• Ullerull
    mrsIce skrev 2010-03-02 10:44:06 följande:
    Jag är kanske dum, men varför behöver du diametern?? Jag sydde en mössa åt dottern igår i interlock från e-slöjd, så tyget är inte så elastiskt. Den är 19 cm bred (halva omkretsen), hennes huvudmått är 42. Och då sitter mössan perfekt.
    Diameter eller halva omkretsen, det spelar ju ingen roll, det var ditt mått jag menade. Jag började från 2-4 månader å så har jag gjort upp till 4 år nu, tror de kommer passa ganska bra. Har ju bebis 7 måpnader hemma så henne har jag testat på, å så har jag rotat fram 3 åringens alla tunna mössor som jag vet hur de sitter. Har ju gjort massor mössor med aldrig massproducerat till andra förut.
  • Tjej 83
    Tjej 83 skrev 2010-03-02 10:40:13 följande:
    braa tt du syr en sån kjol först så får ja se om de blitt fel eller tips på enklare lösningar osv. tills ja ska sy syrrans klänign emd tyll kjol 
    haha så många fel oj oj men hade lite väl brått att åkte iväg så hann inte rätta hihi

de finns olika tyll,  vilken ska man ha då?
    är de med större hål/hårdare tylls om kjolen står mer utåt?

kollade i SoS katalog att de  hade bröllops, mjuk o håradare tyll..
    den mjuka va med små små hål o den hårdare med större..
  • plura

Om man inte har elastisk söm (heter det så?) på maskinen. Jag har nog inte det (kan vara ett handfavande fel också )
    Funkar det att sy fast resårband med sicksack då, eller blir det jättedåligt?

• Annis123

Ni som har en butik på er blogg hur funkar det? Någon som vill förklara hur man gör?

• Mimmi 71
    78Misan skrev 2010-03-02 12:21:10 följande:
    2 kassar broderade efter beställning
    Coola! Ankorna gillade jag väldigt mycket, men då är ju min grabb i de "undre" åldrarna.

P.S var har du hittat dem, eller är de egna stygnsättnigar?
  • 78Misan
    Mimmi 71 skrev 2010-03-02 13:20:27 följande:
    Coola! Ankorna gillade jag väldigt mycket, men då är ju min grabb i de "undre" åldrarna. P.S var har du hittat dem, eller är de egna stygnsättnigar?
    det är sådant som följde med min maskin faktiskt.
    Längtar efter sommar
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - röd tråd