• Carolina 86

Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?

Som rubriken lyder..

Jag får för mig att jag ska klara värkarna bättre än utdrivningen.
    Kan tänka mig hur det verkligen stretar i hela underlivet när huvudet trycker på och att det kommer göra att jag drabbas av panik. När man vet hur mycket mer som ska öppnas upp så att säga.. Aj aj aj...
    Tar det länge att få ut bebisen när utdrivningen sätter igång? Är det typ som att vara riktigt hård i magen och krysta som en galning utan att nåt händer.. Alltså som det känns att det står still, att inget händer?

Tänker att utdrivningen är en mer skarp smärta än värkarna som är en mer molande smärta?

Usch.. hur kändes det för er?
    Tror jag är mest rädd att drabbas av panik.

• Svar på tråden Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?
  • P2007

Enligt mig gör värkarna förbannat ont...det värsta jag varit med om faktiskt!
    När det sen börjar trycka på bak känns det helt sjukt, som man helt enkelt är på väg att skita ut en melon! Men då vet man att det är på gång och vid det laget vill man bara att det ska vara över så det är en lättnad att nåt händer men visst gör det ont.
    Jag har alltid trott att det skulle vara värst när huvudet var på väg men tycker inta alls det var så illa.
    Nu har jag haft turen att när tjejerna börjat pressa sig ner och det varit dags att krysta ut dom så har det gått väldigt snabbt, 10-20 minuter.

• lovelylocks

utdrivningne var piece of cake i jämförelse ;D

• lovelylocks

30 min krysta var det för mig men jag uppfattade det nog mer som typ 15. var ltie snurrig med. och som skribenten ovan beskriver håller jag med fast jag tyckte de tmest kändes som att skita ut ett kylskåp :D

• morgonsolan

Värkarna var absolut värst. I jämförelse med dem kändes inte ens utdrivningen . Men allt var hanterbart! Lycka till TS!

• Miss Lau

Tvärtemot de andra tyckte jag att krystvärkarna var absolut värst!

• smulis 87

helt olika smärtor...
    men värkarna gööör ont..
    hade också tur 3 krystvärkar och sen ute..tog kanske 10 min..
    och värkar i 10 timmar..så de gick fort för att vara förstföderska =)

lycka till

• Marsflickan78

Tyckte värkarna var mycket värre! Kan ju bero på att min dotter var väldigt liten när hon föddes (2430g) och att den EDA:n jag fick var så bra att hela mitt underliv också var bedövat.

Sen är det väldigt individuellt hur det känns. Det bästa rådet jag kan ge dig är att försöka fokusera och låta kroppen sköta sitt, den vet precis vad den ska göra. När värkarna kommer ska du inte kämpa emot dem utan med dem. Vet att det är lätt för mig att säga men det är det bästa råd jag kan ge som sagt.
    Har du pratat med din BM om din rädsla och oro? Tycker du ska göra det, om det inte redan är gjort, för det är ju inte meningen att du ska känna panik och vara rädd. Det finns hjälp att få!

• AnnaH

För mig var öppningsskedet värst, följt av latensfasen och efterbörden (hade 2 dygns latensfas och kvarhållen moderkaka). Utdrivningen var bara positiv, trots att den var lång, att jag stundvis inte hade värkpauser samt att det avslutades med klipp. Tror det berodde på att jag kände att jag hade kontroll under utdrivningen och att jag aktivt fick jobba tillsammans med värkarna.

♥ Evina 080509 ♥ BF 100111 ♥ → annaharr.se
  • Kazeer

Öppningsskedet kändes mest. Jag säger bara LUSTGAS!

Jag kan inte påminna mig att utdrivningsskedet gjorde ont ... men det var låååååångdraget.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
Svar på tråden Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?