• Kazeer

Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?

Öppningsskedet kändes mest. Jag säger bara LUSTGAS!

Jag kan inte påminna mig att utdrivningsskedet gjorde ont ... men det var låååååångdraget.

BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kazeer
    Carolina 86 skrev 2009-10-07 16:51:35 följande:
    Ja, det låter ju.. mysigt =o}Skulle önska att det fanns någon bedövning för själva utdrivningen, måste ju svida/skära/spänna som satan i hela underlivet?Vad jag förstått så hjälper bara EDA vid värkarna men det kanske bedövar där nere också litegrann?Jag är så knäpp att jag hade tänkt att klara mig så länge det går utan bedövning, endast lustgas, pga att det kan göra att det drar ut på tiden. Och det vill jag inte. Är rädd att barnet ska få syrebrist eller att de måste avsluta med ett kajsarsnitt.Men läste för ett tag sen på nån sida att värkarna kan stanna upp också om man har FÖR ont och att bedövning då kan balansera upp det. Vet ju inte hur det stämmer.. Vad har ni för erfarenheter med det här kring bedövning?
    Jag använde ackupunktur och lustgas som smärtlindring under förlossningen. Jag ville i möjligaste mån undvika EDA. Jag hade bett BM säga till om hon bedömde att jag behövde EDA. När BM kom och pratade igenom förlossningen med mig ett par dagar efteråt, så sade hon att hon hade bedömt det som att jag klarade mig bra utan EDA ... och det är min uppfattning också.

Jo, jag blev lokalbedövad också alldeles i slutet, eftersom sonen förlöstes med sugklocka och det behövdes ett klipp. Enligt BM hade läkaren bedövat rikligt. Och det måste han ha gjort för jag kände ingenting.
    BF febr-10 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
Svar på tråden Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?