• Carolina 86

Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?

Som rubriken lyder..

Jag får för mig att jag ska klara värkarna bättre än utdrivningen.
    Kan tänka mig hur det verkligen stretar i hela underlivet när huvudet trycker på och att det kommer göra att jag drabbas av panik. När man vet hur mycket mer som ska öppnas upp så att säga.. Aj aj aj...
    Tar det länge att få ut bebisen när utdrivningen sätter igång? Är det typ som att vara riktigt hård i magen och krysta som en galning utan att nåt händer.. Alltså som det känns att det står still, att inget händer?

Tänker att utdrivningen är en mer skarp smärta än värkarna som är en mer molande smärta?

Usch.. hur kändes det för er?
    Tror jag är mest rädd att drabbas av panik.

• Svar på tråden Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?
  • SötFlöt

Öppningsvärkarna! Krystningarna är bara så häftiga! Du tror fan att ska dö men så jävla häftig känsla!

★☆°♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova Sarah Mathilda 5/3 ♥¸.?°´¯) ♥☆°★
  • Hildis

Öppningsvärkarna, utan tvekan. Krystvärkarna gör inte ont på samma sätt, tycker jag.

• Lbem

Öppningsvärkarna utan tvekan!! Kan bara tala för mig själv och jag tyckte inte alls att det gjorde ont när barnet skulle ut, däremot undrade jag vad det var för tryck neråt för det kändes som jag skulle bajsa
    Klart det känns att föda barn, och det gör förjävla ont det går ju knappast ljuga om! Men jag upplevde det som att det sved så enormt mellan benen då huvudet var påväg, men efter gör det inte ont de minsta

• GrönaDruvan

Jag kände ingen skillnad på värkarna under vägen, alltså dom gjorde lika ont hela tiden och det var jäkligt intensivt.. när krystvärkarna "tog över" utan någon som helst paus emellan så var det underbart. Krystvärkarna gör inte alls ont. Man känner barnet tryckas ner mer o mer för varje värk men det gör inte ont. Det som kändes lite var när huvudet stod i öppningen, men det var ju så kort stund!

• oldy

Jag hade tagit Eda så kände ingen smärta av värkarna, bara ett hemskt tryck.

För mig var utdrivningsskedet värst, var lugn ända tills huvudet stod i öppningen då jävlar brölade jag & fick lite halvt panik. Men det gick så snabbt över så jag skulle absolut göra om det! :)

• Emy88

Jag tyckte att öppningsvärkarna gjorde mycket ondare än krystningen. Jag öppnade mig iofs från 3 cm till 10 cm på lite mindre än 2 timmar så jag hade inga pauser mellan mina värkar. Jag låg sedan och bara väntade i 1,5 timme på att krystningsvärkarna skulle börja och det gjorde ont men absolut inte överdrivet ont. Krystningen upplevde jag som ganska lätt enbart de två sista krystningarna gjorde ont. Jag kände varken att det brände eller sved och inte heller att jag sprack.

• Pralina 81

Jag hade Eda pga igångsättning så jag tyckte inte öppningsvärkarna var så farliga. Det var värre att jag var så satans trött, hade nästan lite panik över det. Hade sovit sammanlagt 6 timmar på 3 dygn. Dottern drogs med sugklocka och det sved och gjorde ont när huvudet kom ut, det var det värsta under förlossningen. Har bf om 3 veckor och hoppas på att slippa både Eda och värkdropp (samt sugklocka förstås).

• Eisa

Öppningsvärkarna gjorde rätt ont, särskilt sista kanske 2 centimetrarna.

Utdrivningen gjorde inte ont alls och var inte jobbiga heller. Jag fick krystimpulser och tryckte på automatiskt lite lätt några gånger sen var han ute. Kändes som att göra nr 2 på toa, varken mer eller mindre

Svar på tråden Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?