• smulis 87

Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?

helt olika smärtor...
    men värkarna gööör ont..
    hade också tur 3 krystvärkar och sen ute..tog kanske 10 min..
    och värkar i 10 timmar..så de gick fort för att vara förstföderska =)

lycka till

• smulis 87

jag håller med..lustgas och EDA!!!!

när/om du börjar spy då kan ja informera om att du är nära att föda barn iaf =)

• smulis 87

EDA:n bedövarryggen och neråt..på mig tog den jätte bra ryggen och en bit neråt låren..men visst den stannade upp värkarna med 2 timmar med de va bara possitivt för min del för då hinner man samla nya krafter från värkarna..och äta och dricka lite..
    sen finns de dom som den tar snett på och dom som inte tycker den hjälper alls..men de tyckte jag ..vill ha den nästa gång igen..
    och som sagt de gör inte bara ont med värkar och föda..utan efteråt med..när du ska göra nr 1 och 2...usch usch..tyckte de kändes som att kissa ut rakblad typ..men fick bara sy 3 stygn..fast hade då "typ skrubbsår" eller va ja ska säga..små revor tydligen..och när de skulle bedöva där nere va inte så skönt heller..för den tog inte först..så kändes ganska mck när hon skulle sy till en början..fast de fanns något som tog bort de onda och distraherade mig..min guldklimp så klart =)

• smulis 87
    Carolina 86 skrev 2009-10-08 02:32:53 följande:
    Men du tycker alltså att EDA:n bedövade rätt bra "där nere" också?Ja det där med att göra nr 1 och 2 kan jag tänka mig inte är så kul.. Har hört något om att man kan använda duschslangen? Eller har du något tips som lindrar?Hur länge var det besvärligt?När de skulle sy, vad använde de då för bedövning? Spray? Har hört att den kan svida en del..
    ja de tyckte jag..fast visserligen har jag inte vart utan EDAN heller..
    men när jag ska ha barn nummer 2 kommer den användas igen..för jag kände ju hur benen va lite "domnade" eller hur ja ska beskriva..så då borde ja ju varit de där nere..hehe..
    ja de finns de säkert de som använder duschen som hjälp men jag gick till apoteket dagen efter ja fött och berättade och då fick jag något tarmreglerande..men minns inte va de hette..men de var iaf..poionspåsar typ med fibrer i..sen kan du även tillsätta ex: kruskakli till flingorna och så linfrö..allt groft är bra...
    som att jag käkade de där jag fick från apoteket så hjälpte de väldigt mck tyckte jag..
    så de kom i gång på någon dag efter ja började med de..men de gjorde nog ont att kissa för mig i ca 3 veckor men de var ju för stygnen och "skrubbsåren"
    ja de använde spray som bedövning och de sed väldigt men kan du föda barn tål man de lixom..men visst sved de..men när de tog så va de ju bra..
Svar på tråden Vad gjorde ondast - öppningsvärkarna eller utdrivningen?