• Sötisa

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

Ja, den här olidliga väntar i ruvningen är det väl ingen som uppskattar?!
    Jag ruvar nu för 6:e gången och tänkte testa lite nytt bara för att.
    Gjorde ett gravtest samma dag som et för att kolla om Ovitriellen satt kvar och det gjorde den för det blev ett supersvagt andra streck. Gjorde ett nytt test igår (rd2) och då fanns det inte kvar så imorgon börjar min tjuvtestarvecka! Jag tänker göra ett test varje morgon för att se när man (jag) tidigast kan plussa om jag nu gör det över huvud taget. Jag har fått tillbaka två stycken tvådagars och hoppas ju innerligt att det ska ta sig..Blev gravid innan sommaren som slutade i mf v 8.
    Ja, som för de som tycker det är spännande med tjuvtest eller bara vill hålla koll för skojs skull så häng på!
    Uppdaterar varje dag hade jag tänkt och slänger in lite symptom också.

Dag 3: lite känningar i nedre delen av magen annars inget!

• Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4
  • Sötisa
    Pinglan73 skrev 2009-09-11 10:08:25 följande:
    Varför går ruvartiden så sakta?????
    vilken rd är du på?
  • leia83

Katey: behöver inte alls vara negativt. Så länge mensen inte kommer så kan allt hända Lycka till

• Laplata

Sötisa: känner exakt som du!!! man vill bara ligga i sängen och bara vänta tills den dagen man vet att man är gravid...orkar med ingenting annat!!
    Idag testade jag med CB men statisktiken säger att om man testar 4 dagar innan mens så är det typ 50% säkert så det kan ju vara för tidigt..vi får hoppas!!...har försök att intala mig själv i alla fall att det är för tidigt

Hur är det med dig? inga blödningar idag?

Håller tummarna för oss alla!!

• Katey

Suck, jag skrev precis ett inlägg som försvann... jag försöker väl igen då.

Tack för era peppande kommentarer!

Jag är på RD 11 idag och testade igen och fick minus, blir så himla ledsen! Jag vet att det kan vara för tidigt för att testa men man blir ju ledsen ändå för man tror att det är helt kört. Har fortfarande en vecka kvar till riktigt TD. Jag hade mensvärk hela dagen igår men det kom inte en droppe. Inatt när jag jobbade så avtog värken. Nu har den kommit tillbaka men fortfarande inget blod, inte ens färgad flytning. Är fortfarande varm och har förhöjd temp med ca 0,5 grader. Mår även fortfarande lite illa av och till. Jag vill inte ha någon jäkla mens!!! Hoppas den håller sig borta.

Lycka till alla, håller tummarna för oss!

• Sötisa
    Katey skrev 2009-09-11 15:36:33 följande:
    Suck, jag skrev precis ett inlägg som försvann... jag försöker väl igen då. Tack för era peppande kommentarer! Jag är på RD 11 idag och testade igen och fick minus, blir så himla ledsen! Jag vet att det kan vara för tidigt för att testa men man blir ju ledsen ändå för man tror att det är helt kört. Har fortfarande en vecka kvar till riktigt TD. Jag hade mensvärk hela dagen igår men det kom inte en droppe. Inatt när jag jobbade så avtog värken. Nu har den kommit tillbaka men fortfarande inget blod, inte ens färgad flytning. Är fortfarande varm och har förhöjd temp med ca 0,5 grader. Mår även fortfarande lite illa av och till. Jag vill inte ha någon jäkla mens!!! Hoppas den håller sig borta. Lycka till alla, håller tummarna för oss!
    hoppas hoppas!!! Det låter ju onekligen positivt med dina symptom. Ska du testa igen i morgon??
  • Ellia

Diddi: Jag håller med - tiden går riktigt lååångsamt. Jag tycker att allt tar längre tid- att köra till jobbet t ex (datorn ska vi inte pratat om!) och jag tycker mig till och med ana att de flesta människor blivit lite mer saktmodiga än tidigare.... Försöker dölja min otålighet bäst det går!!
    Det som funkar allra bäst för mig är bra filmer- men inga lååångsamma dramer...

Någon som vet när man kan förvänta sig eventuella symptom vid ostimulerat?

• LeaNat

Sötisa: Jag vet hur jobbigt det kan vara, men för att "lindra" din svårighet så kan jag berätta för dig att jag och min man har försökt att få barn i 3 år nu, så jämfört med ditt år så är det lite väl mycket haha.

Jobbigt jobbigt jobbigt, ruvardag 13 fick jag rosa aktig flytning när jag torka mig, ruvardag 14 samma sak så jag tänkte ska ta ett test och se vad det visaar och det var ett svagt positivt. MEN nu på ruvardag 15 lite mer flytningar som är brunaktiga och nu "kommer det ner" på trosskyddet. Tidigare var det bara när jag torkar mig.

Med det sagt vill jag bara peppa allihop, det är tråkigt, jobbigt, deprimerande och allt möjligt med denna väntan, MEN det finns alltid någon som har det sämre så man får tacka Gud för den situationen man är i. Jobbigt tro mig jag vet, vet inte riktigt vad man ska säga för att peppa varandra. Vad man än säger så hjälps det inte jag vet, men men NU ska VI alla tänka positivt och hoppas på det bästa. Går det inte denna gången kommer det att gå nästa gång

• Katey

Tack Sötisa!
    Jag ska försöka att vänta lite med att testa igen. Eftersom det var ett så fett minus idag kan jag inte tänka mig att det kan ändras till imorgon. Ska nog testa igen på söndag eller måndag om jag kan hålla mig så länge. Men ifall jag börjar blöda så kommer jag nog testa igen direkt. Usch och fy för denna väntan!
    Hoppas på ett plus för dig också trots avsaknaden av symptom!

• Sötisa
    LeaNat skrev 2009-09-11 17:11:43 följande:
    Sötisa: Jag vet hur jobbigt det kan vara, men för att "lindra" din svårighet så kan jag berätta för dig att jag och min man har försökt att få barn i 3 år nu, så jämfört med ditt år så är det lite väl mycket haha. Jobbigt jobbigt jobbigt, ruvardag 13 fick jag rosa aktig flytning när jag torka mig, ruvardag 14 samma sak så jag tänkte ska ta ett test och se vad det visaar och det var ett svagt positivt. MEN nu på ruvardag 15 lite mer flytningar som är brunaktiga och nu "kommer det ner" på trosskyddet. Tidigare var det bara när jag torkar mig. Med det sagt vill jag bara peppa allihop, det är tråkigt, jobbigt, deprimerande och allt möjligt med denna väntan, MEN det finns alltid någon som har det sämre så man får tacka Gud för den situationen man är i. Jobbigt tro mig jag vet, vet inte riktigt vad man ska säga för att peppa varandra. Vad man än säger så hjälps det inte jag vet, men men NU ska VI alla tänka positivt och hoppas på det bästa. Går det inte denna gången kommer det att gå nästa gång
    Leanat- innan våran dotter kom till så hade vi försökt i över tre år varav vi stod i kö till su i 1 år och 7 månader- det var en eeeeevighet. Tackar gud för att hon kom till på första försöket. Nu det sista året har vi jobbat på syskon och efter 5 ruvningar så har det fortfarande inte funkat (förutom ett mf i v8 sist)?? ville bara klargöra lite för jag kan själv rycka lite på axlarna åt folk som försökt i ett år och "klagar" lite (då INTE ivf, för då får man klaga hur mycket man vill oavsett hur många försök, ha ha)...

Önskar jag hade samma inställning som du- går det inte så går det nästa gång!! Det hoppas jag innerligt på, vet inte om man orkar mer bara..

hur som haver-lycka till!!
  • LeaNat

Sötisa: alltså jag försöker inte tracka ner dig eller så, försöker bara få dig på bättre humör, hela den här processen är så jobbig. Ibland känns det som att man bara vill ge upp och inte fortsätta. Det är nästan lindrigare än att hela tiden undra om det ska gå vägen eller inte. För min del så får jag mer och mer blod, så jag vet inte vad jag ska tro längre.

Men men....

Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4