• Sötisa

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

Ja, den här olidliga väntar i ruvningen är det väl ingen som uppskattar?!
    Jag ruvar nu för 6:e gången och tänkte testa lite nytt bara för att.
    Gjorde ett gravtest samma dag som et för att kolla om Ovitriellen satt kvar och det gjorde den för det blev ett supersvagt andra streck. Gjorde ett nytt test igår (rd2) och då fanns det inte kvar så imorgon börjar min tjuvtestarvecka! Jag tänker göra ett test varje morgon för att se när man (jag) tidigast kan plussa om jag nu gör det över huvud taget. Jag har fått tillbaka två stycken tvådagars och hoppas ju innerligt att det ska ta sig..Blev gravid innan sommaren som slutade i mf v 8.
    Ja, som för de som tycker det är spännande med tjuvtest eller bara vill hålla koll för skojs skull så häng på!
    Uppdaterar varje dag hade jag tänkt och slänger in lite symptom också.

Dag 3: lite känningar i nedre delen av magen annars inget!

• Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4
  • Avalie
    Pinglan73 skrev 2009-09-15 09:39:51 följande:
    Avalie; jag har gjort stim FET, idag RD 12, och därför är det så långt till TD, om man testar tidigare kan det visa fel pga av hormonerna. Så jag får nog hålla mig till nästa vecka iallafall Ingen mens i sikte men mensvärk och lite illamående så det är bara att fortsätta hålla tummarna... Hatar verkligen denna väntan....
    aha, själv gjorde jag också stimulerad fet både förra gången och denna. Förra gången plussade jag på ruvardag 11.(tog bara progynon+proggisar) Det visar ju bara fel om man har tagit pregnyl eller ovitrelle, men alla andra hormonerna ger ju inte utslag på ett grav test.

Håller tummarna för alla !!!!
  • Pinglan73

Avalie; du har alltså gjort stim FET, jag tar oxå Progynon och Progvagg. Så du menar att jag skulle kunna testa nu?...... Oj....

• Avalie

alltså, så länge du inte har fått ta ägglossningspruta t e x ovitrelle eller pregnyl, dom innehåller grav hormonet hcg. så då kan det visa falskt positivt på ett ev gravtest. men inte på progynon eller progesteron, dessa hormoner påverkar inte gravtestet alls.

• leia83

aaaaaah RD 9 nu!!! Nervösa är vi nu här hemma. Än så länge ingen blödning, man får vara glad för allt...

• LeaNat

Hej allihop, min blödning började med liten rosa fläck på toapappret, sedan brun blödning, och sista dagen klar röd blödning. Men inte alls mycket. Det började ruvardag 14 bara efter toabesök ruvardag 15 samma, 16 började det komma ner på trosskyddet. Ruvardag 17 lite mer och sen slutade det. Jag ringde men de kunde inte göra något test eller så vi får vänta tills ul. Nej ingen smärta alls i varken mage eller rygg, bara lite på ruvardag 17 som mensvärk. Vi får se vad som händer jag kommer att informera er iaf. Tack för alla frågor som visar att ni bryr er. Hoppas verkligen att det kommer gå bra för alla.

• leia83

LeNat: Du ska se att det går bra. Om det har slutat så e det ju ett jætte bra tecken. Missfall gør ju i regel ont också men det har ju inte varit så før dig. Håller tummarna. kram

• leia83

Hur går det för alla??? det är lite tyst här i tråden tycker jag.

• Pinglan73

Är på RD14 och ingen mens.... vågar jag hoppas???

Leia; hur mår du?

• leia83

Diddi73: klart du vågar hoppas WOW vad spännande!!!
    Hur känner du dig?

Jag är på RD12 nu och känner mig såklart mega gravid . Vet inte om det är vaggisarna, önsketänkande eller riktiga symtom. Skit jobbigt. Har en lååååååång lista på symtom.
    - aptitlöshet, illamående efter ätit
    - ilningar i brösten & i magen
    - täppt i näsan
    - kissenödig
    - huvudvärk
    - trött
    - yrsel ibland
    - fryser och svettas om vartannat

Som du ser det är hur mycket som helst så jag litar inte på att det är på riktigt. Jag har ju varit skengravid i 3 års tid så detta är inget nytt.

• Avalie

Diddi, när nAn gör stimulerad FET så får man ingen blödning förr än man slutar med alla hormoner, enda sättet att veta är att testa. Har du inte vågar testa än?, hoppas på ett stort plus för dej!!!!

Leia83: Du låter ju supergravid hehehehhe, hoppas hoppas, saken e den att jag gjorde Stim FEt och och hade inga som helst symtom tills ruvardag 9 , började få lite ömma bröst o tröööööttt, samt lite yrsel ibland. Ska du tjuvtesta eller orkar du hålla dej till testdag? Jag har rest bort ett par dagar och har ej tagit med mig några gravtester för att hålla míg ett par dar hehehehehe, Håller tummarna så att vi alla plussar snart!!!!

Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4