• Katey

I morgon börjar jag testa, ruvardag 4

Vilken rolig tråd, ska bli spännande att följa dig Sötisa!

Jag ruvar också, är på RD 7 idag, eller jag menar RD 8 för jag ser nu att klockan är över midnatt Det är min fjärde IVF/ICSI, har fått embryo insatt varje gång men det har inte tagit sig. Den här gången fick jag tillbaka två stycken 8-celliga efter 3 dagars odling, de gjorde även assisted hatching på båda.

Jag fick jättesvullna och ömma bröst redan före ET. Måste ha varit en biverkning av Pregnyl och Crinone. Det har lagt sig nu sedan ett par dagar. Har lite lite molvärk i livmodern nu och har nu två kvällar i rad varit väldigt illamående och rapig. Kommer att tjuvtesta om några dagar, kanske på RD 9, vi får se....

Lycka till alla!

• Katey

RD 3 hade jag fortfarande ont efter ÄP, hade jättesvullna och ömma bröst och var också jättetrött! Nu på RD 8 har svullnaden/ömheten i brösten försvunnit. Har fått svag molvärk i livmodern och är illamående av och till, mest på kvällen. Är ofta hungrig, får ett riktigt sug i magen och mår illa då men det blir bättre när jag äter.
    Ska nog tjuvtesta imorgon på RD 9 men förväntar inget plus då, men chansen finns ju... är så jädrans nyfiken!

• Katey

Jag tjuvtestade imorse på RD 9, det blev minus.
    Fick insatt två stycken 3 dagars odlade 8-celliga embryon. Men jag har inte gett upp hoppet ännu, vet att det är väldigt tidigt att testa på RD 9 och att även om en del kan få plus då så får nog de flesta inte det så tidigt. Riktig TD har jag inte förrän 18/9! Ska testa igen om ett par dagar.

Minette: ET = dag 0, så RD 1 är dagen efter ET.
    Har man långtidsodlat så kan man testa lite tidigare, därför får man också tidigare TD av kliniken.

• Katey

Mina symptom har också varierat med tiden. Här kommer en liten lista för de som är nyfikna.

RD 1 - 4: Jättesvullna och ömma bröst, blev så redan före ET, måste ha varit en reaktion på Pregnyl och Crinone. Trött och kände mig allmänt ur form.

RD 5: Brösten inte lika svullna och ömma längre. Lite orolig känsla i magen, inte ont men känner av den lite liksom, svårt att förklara. Lite illamående på kvällen och rapig.

RD 6: Brösten tillbaka på nästan normal status, inte alls svullna längre men ömmar lite grann fortfarande. Fortsatt orolig känsla i magen. Illamående på kvällen, rapig.

RD 7: Brösten inte alls svullna och ömma längre! Lite svag molvärk i livmodern. Kraftigt illamående på kvällen, fruktansvärt rapig i flera timmar!

RD 8: Lite molvärk i livmodern. Lite illamående av och till på dagen samt kvällen. Huvudvärk.

RD 9: Lite molvärk i livmodern. Lite värk i ländryggen. Huvudvärk. Får se om kvällsillamåendet kommer tillbaka ikväll...

• Katey

Jag känner också som du Leia83!
    Idag är det RD 10 för mig och nu har jag verkligen mensvärk, det känns precis som mensvärk i alla fall, har till och med ont i vänster äggstock där jag brukar få ont precis före mensen kommer! Inga blödningar eller färgade flytningar ännu. Känns ändå inte så positivt, det där med äggstocken är ju ett så speciellt menssymptom för mig, skulle väl knappast ha kommit ifall jag var gravid.
    Fan, jag orkar inte med den här skiten längre! Det är vår fjärde behandling, ska vi aldrig lyckas!?

• Katey

Suck, jag skrev precis ett inlägg som försvann... jag försöker väl igen då.

Tack för era peppande kommentarer!

Jag är på RD 11 idag och testade igen och fick minus, blir så himla ledsen! Jag vet att det kan vara för tidigt för att testa men man blir ju ledsen ändå för man tror att det är helt kört. Har fortfarande en vecka kvar till riktigt TD. Jag hade mensvärk hela dagen igår men det kom inte en droppe. Inatt när jag jobbade så avtog värken. Nu har den kommit tillbaka men fortfarande inget blod, inte ens färgad flytning. Är fortfarande varm och har förhöjd temp med ca 0,5 grader. Mår även fortfarande lite illa av och till. Jag vill inte ha någon jäkla mens!!! Hoppas den håller sig borta.

Lycka till alla, håller tummarna för oss!

• Katey

Tack Sötisa!
    Jag ska försöka att vänta lite med att testa igen. Eftersom det var ett så fett minus idag kan jag inte tänka mig att det kan ändras till imorgon. Ska nog testa igen på söndag eller måndag om jag kan hålla mig så länge. Men ifall jag börjar blöda så kommer jag nog testa igen direkt. Usch och fy för denna väntan!
    Hoppas på ett plus för dig också trots avsaknaden av symptom!

• Katey

Jag var helt säker på att mensen skulle komma med besked när jag gick upp för att gå på toaletten nu på morgonen. Men ingen mens, ingenting, inte ens färgad flytning! Hoppas hoppas mensen håller sig borta helt och hållet! Är på ruvardag 12 idag. Ska det följa tidigare mönster så borde den komma idag. Har fortfarande mensvärk.

• Katey

För mig är det kört! Har fått mens, ingen liten blödning utan riktig mens!
    Är otroligt ledsen. Har nu misslyckats för fjärde gången. Förstår inte hur man ska orka med att börja med ett femte IVF. Har inget i frysen.

Lycka till ni som är kvar!

Svar på tråden I morgon börjar jag testa, ruvardag 4