Missne skrev 2009-08-24 22:27:29 följande:
Måste bara avreagera mig nån stans. Fick idag brev från RMC i Linköping där jag både gjort min utredning, mina landstingsförsök samt 2 privata IVFer. Ivåras när jag fick besked av dem att jag inte var välkommen att göra fler försök där tjatade jag till mig TSH-prov vilket de aldrig tagit tidigare varken i utredningen eller inför nån av mina IVFer eller FET. Idag fick jag brev från kliniken med resultatet från TSH-provet (hade ju redan fått reda på det från vårdcentralen och fått Levaxin) och där skriver läkaren att mitt värde (4,2) låg utanför normalintervallet, men att det troligtvis inte är något som man behöver göra nåt ytterligare åt, men att det bör väl kontrolleras om. Hur kan en överläkare inom IVF som jobbar heltid med fertilitetsproblem skriva att det inte är något man behöver göra nåt åt???? Blir riktigt förbannad. Har lust att skriva och klaga och "sätta dit dem " för felbehandling.
Så konstigt. Jag förstår dig...
Jag skulel bli skogstokig.... Det första min läkare gjorde överhuvudtaget så tog hon blodbrov för att kolla mina TSH-värde. Allt annat kom senare... Och jag är så tacksam att hon var så kunnig. Mitt första IVF resulterade i ett barn. och nu är jag full med hopp att det andra kommer bli lika lyckad.
Klaga!!!! F**n det är dig det handlar om!!!!