• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • luzorsus
    lille08 skrev 2009-07-06 12:17:21 följande:
    Tråkväder här också!! Men då hinner man kanske med lite här inne också... som att hamna vid datorn! Hihi! Nä, men tvätten är iallafall påbörjad här. Alltid något. Låter gott med bullar. Det bakade jag häromdagen.
    har sorterat tvätt så när mannen kommer hem så blir det tvätt heela kvällen lång Har inte lyxen att ha tvättstuga i hemmet så jag måste gå ner och upp tre trappor....
  • Lana
    jucea; wow v.16 helt sjukt kul
    åh jag älskar ochså ER vill se hela serien nån gång har bara sett ströprogram.

melva; fy va jobbigt,krya på dig.

rimfo,jag förstår dig,börjar jobba i mitten på augusti och både längtar och inte.kul att komma hemmifrån men nja till jobbet vill jag inte.(pga en jobbarkompis)

mareld;låter som en toppen dag
    det är lugnt,man kan inte alltid hinna.
    du är inte alls en usel mamma,du är den bästa mamman julia kan ha.det känns jobbigt men det blir nog lättare.jag känner också att det är tidigt för mig att gå och jobba docka ska hon inte in på dagis,men det är just saken att inte vara med henne,man är så van.men våra gubabr ´har ju haft det så hela tiden så tråkigt nog är det nog en vanesak,och även en känsla vi alla en dag måste leva med.hoppas jag inte är taskig nu men det är så jag tänker.
    jag firade med god midda här hemma och lite vin på kvällen med mikael.

KaOl; jag fick en ny ipod av Mikael lite smått och gott av pappa och ska få en klänning av min syster,jag ska våga ha långklänning En midda på ne fin resturang här ute fick jag av kusinen.hmmm mamma kommer snart hit får se vad hon ahr  svärmor och svärfar kom med en MEGA ljuslykta,har velat ha en länge men de är ju svindyra,men nu har jag en

Lina;jaaaaa kom hit så tar vi en härlig utekväll på en uteservering

Amelie;ska ni med ha en 2a?rooooligt

tack för alla grattis

Mikaels pappa har brytit armen och mikael måste då åka med upp till arvika i helgen,och iom att det inte finns så mkt att göra just nu får mig,malin och karin så ska jag stanan hemma och mikael ska ta med sig Elly till Arvika.
    Gissa vad jag ska göra i helgen då?
  • 3 barns mamma84

Jag hoppas att jag blir gravid denna månad sambon är så längtansfull haha skönt att veta
    Vill också känna någon sparka och hålla på inne imagen ju.
    Och bli 3 barns mamma ojoj jag längtar så in i alltså.

Jösses vad kallt det är ute ingen sol har man häller här
    Och ingen lust med något alls häller

• sthlmstjejen

Amelie: Spännande att försöka få en liten till, ni får ta er tid att jufsa Hade faktiskt heller aldrig hört det uttrycket.

Melva: Stackare! Klart att du överlever, men är du ensam med barnen eller kan du fixa en barnvakt ett tag? Annars får barnen överleva en dag med mkt Tv tex.

• Lina S

Jufsa här är en till som aldrig hört det, du måste ha hittat på det själv Amelie

Nu har jag egentid, mormor o morfar har hämtat kidsen, skönt!!

Jag är nog också lyckligt lottad. Jag och Steve bråkar i stort sätt aldrig. Han är världens underbaraste man {#lang_emotions_heart} och han ställer alltid upp. Han fixar minst lika mycket här hemma. Han är sååå snäll.
    Nu var det inte meningen att strö salt i såren för er som har det jobbigt, förlåt...
    Ville bara hylla min man lite...

Jag har det jobbigt med barnen istället haha

Lana - ja det får vi göra

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Melva

VT: klart jag överlever. Vad gör det att hemmet blir som ett bombnedslag, det tar jag när jag är frisk igen.
    sthlmstjejen: nope, hemma själv och maken ska träna ikväll. Men som sagt, en madrass på golvet, kudde och täcke så klarar vi det mesta
    Lana: tack.

A ville inte riktigt sova förut heller. Vet inte om han också börjar bli sjuk, har ont av tänder igen eller om det är värmen. Framtänderna hann ju knappt komma igenom innan jag såg vita prickar i överkäken igen. Han somnade iallafall efter lite alvedon.

Angående en till. Nu säger maken att han inte har något emot ett till egentligen, men att han är orolig för hur vi ska klara det ekonomiskt (precis som tidigare) och hur VI ska klara ut det mellan oss. Går ju inte att argumentera mot något av det...

Nu ska jag orka med att fixa lunch. Tur att äldsta är såt stor och gärna vill fixa och göra ditten och datten.

Amelie: tror säkert att det kan vara arbetsfördelning som ställer till problem i många fall, men tyvärr inte här. Då hade det varit "lätt" fixat. Men nu har i allafall maken börjat i terapi, hoppas det ger något bara. För hans egen skull om inte annat.

Måste ju bara berätta att efter frukost så kröp A omkring i blöja och tröja. Så råkade jag gå i en liten kisspöl. Misstänkte först V, men det var så lite så jag kollade in A och jovisst, han hade lyckats ta av sig blöjan . Han var ju stolt och glad . Mindre glad när jag tog på han ny och en body över...

• Amelie

Men hallå... svenska akademins ordbok:

Jufsa: (förhållandet att två perso­ner ligga tillsammans o. därvid ha) könsumgänge; äv. konkretare, om enskilt tillfälle då könsum­gänge äger rum; i sht förr äv. om könsumgänge mellan djur: parning;

• Amelie

Hihi, skoja bara, det är inget uppslagsord.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8