• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • luzorsus

vet nån här om det finns möjlighet att hyra barnvagn/sulky någonstans i stockholm?Bilbarnstol vet jag men barnvagnar?

• goshheidi

LinaS, haha, ursäkta att jag skrattar, men det "lät" så roligt detdär med att du skulle slänga bort en snuttfilt nästa gång han var dum :) även om det säkert inte alls var roligt just då :) Hur fortsatte resten av den dagen/kvällen?

• lille08

Så, nu har jag läst ikapp lite. Har haft datorn urdragen pga en massa åskoväder här och igår spenderade vi hela dagen på Liseberg. Hade en härlig och rolig dag där och William sken som en sol mest hela dagen. Otroligt nog somnade han inte för natten förrän vi kom hem - vid MIDNATT! Idag har han varit ovanligt trött kan jag säga.

Hmmm... nu kommer jag knappt ihåg vad av alla inlägg det var jag hade tänkt kommentera!

Jucea: Ja det är skönt att syskonen har en bra relation här hemma. Hihi, skriva en bok... njae... tror mycket är att det är "lagom" åldersskillnad mellan var och en vad gäller t ex konkurrens. Mellan A och S är det 4½ år och likaså mellan S och W.

Carina: Låter inte som ni haft det nåt vidare där hemma. Är det bättre nu?! Annars kanske ni ska försöka vänta med fler barn och försöka reda upp situationen som den är nu. Fler barn löser sällan problem, tvärtom så sätter det ju verkligen förhållandet på prov. De flesta förhållanden har säkert sina svackor då och då, men huvudsaken är att man i grund och botten älskar varandra, kan lita på varandra, respektera varandra och visa uppskattning. Vi kan bli osams här hemma ibland och behöva rensa ur luften, men det brukar inte ta särskilt lång stund innan vi är sams igen.

Hallon: Vad skoj att du blivit moster! Grattis!

• jeng

Jag är nästan nästan nästan klar med första självhjälpsboken. På relationstemat. Vill verkligen rekommendera den!!

7 gyllene regler för en lycklig kärleksrelation - John Gottman

Kanonbra bok som bryter ner det gamla klassiska och inte ger övningar som är så uppstolpade och avancerade att man aldrig får in dem i livet, utan istället fokuserar på mer självanalys, relationsanalys osv. Jag har hittat många konkreta tips som jag tror kommer hjälpa här hemma,och väldigt många ggr så har man känt att han sätter ord på nåt som man själv inte kunnat få ner lixom. Han tar också upp vad som är viktigt då man får barn och såna saker.

• goshheidi

Låter som en riktigt bra bok Jucea, *noterar*

F somnade för ett par minuter sedan. Det har varit en så händelserik dag så han somnade bums. Nu har vi kvällen för oss själva. Bastu och relaxing står på schemat.

• jeng

ted är nu nattad för första gången i sitt nya rum dit jag flyttade in spjälsängen förut idag.

nu har jag byggt ihop min syhörna också där spjälsängen stod förut! jättefint blev det!!

• MissHellen

Hej tjejer! Nu var de LÄNGE sedan.. Har ni glömt bort mej?

En snabb sammanfattning kanske nån är snäll att ge?

Har varit extra mycket för oss ett tag nu.. Mycket nu oxå, men de går lättare nu iaf!
    Men hur mår alla? Saknar att "prata" med er..

Snart börja de närma sej alla 1års dagar Om 24 dagar fyller Elton, helt sjuk! Jag har sån ångest över hur fort de går.

Elton har fortfarande ingen tand, kryper inte, äter och sover dåligt.. Han lär nog skippa krypandet, han hatar de! Men så fort han har fattat att han kan ta sej upp efter grejer, är de nog inte långt kvar tills han går. Han är super stadig och tror redan nu att han kan gå (har han gjort länge..)
    Konstiga är att i sängen kan han ställa sej upp, kättra på oss och är som värsta vilden, men inte på golvet (?!). Men men, jag har inte brottomt! Snart springer han runt här och jag efter

• MissHellen

Justja: Bloggar fortfarande (massa bilder), om de är nån som är nyfiken på vad vi gör om dagarna! missh.blogg.se

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8