• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • Vilda Tiger

Ja, jag fundera på att lägga Lyckeli mellan oss ikväll efter att ha sett filmen på 5an. Fyyyy vilken mardröm.

Av oss aktiva är det jag som har första födelsedagsbarnet snart då. 22 juli blir Lyckeliten 1 år. Idag lärde hos sig att skicka slängkyssar.

• jeng

SUCK! Trots alvedon så har Ted vaknat flera ggr nu och velat upp i famnen... Iofs är det 4.5 timma sen han fick alvedonen nu, så det kanske är att den har slutat verka... Hoppas den dumma tanden kommer igenom snart... ja, men då kommer det väl bara en till och en till...

men visst kan det vara så att han vaknar till precis som vanligt, bara det att nu är han i ett annat rum och känner inte igen sig, och då vaknar han till ordentligt och vill ha koll på att jag ärdär??

• Melva

Idag kom L hem. Vi blev lite heta på gröten där ett tag så vi försökte skicka ut barnen att hitta på annat (ja, i ett annat rum då ), men det gick inte så bra.

Vi båda känner oss fö rätt risiga. Jag har ont i halsen och huvudet. Kliar i ögonen och jag orkar inget. Sjuka mao!

jucea: kan ju vara nytt rum, kan ju också vara tand. Svårt att veta sånt där.

Filmen ni pratade om. Jag har sett den förut och även dokumentären. Första gången jag såg den lipade jag nästan ögonen ur mig. Nu bläddrade jag vidare när det blev jobbigt .

MissH: fina bilder

Tack för komplimangerna om barnen!

VT: ja, jisses, knappt 3 veckor kvar då . Klart lillan ska kunna slängkyssar när hon blir 1

• sthlmstjejen

Jag klarar inte av att se annat än komedier sen vi fick barn, börjar gråta eller blir livrädd av allt annat som har mer allvar i sig.

VT: Häftigt att ni snart har en 1-åring hemma, och gulligt med slängkyssar

Melva: Ett tips som brukar hålla våra barn sysselsatta om vi vill vara lite passionerade dagtid: Dora - utforskaren på dvd och datorspel för stora!

• lille08
    Lina S skrev 2009-07-05 22:54:07 följande:
    Va bra filmen var! Vilken mardröm, tänk att få sitt barn kidnappat *rys*
    Vi satt också och tittade på den igår kväll. Vore verkligen en mardröm om någon tog ens barn. Minns när jag var au pair i USA. Där förekommer det ju oftare än här att barn blir kidnappade så man fick aldrig lämna barnen utan uppsikt en sekund när man var  t ex i affären, på lekplatser eller om barnet hade somnat ute i vagnen.

Vi gick och la oss strax efter filmen var slut och precis när jag höll på att somna så flyger vårt sovrumsfönster upp!! Fy vad RÄDD jag blev!! Men när det varit så varmt så har vi haft det öppet och sen hade jag visst bara dragit igen det utan att vrida om handtaget. Så igår kväll när det ösregnade och blåste lite så for det upp (det lät ju en del också eftersom jag hade lite grejer stående i fönstret som for i golvet).
  • lille08

VT: Vad sött att Lyckeli lärt sig att skicka slängkyssar! Här klappas det mest i händerna. "Give me five" tycker han är jätteroligt också. Och väldigt mycket goooosa är det också. Han trycker huvudet mot ens eget och bara myser!

Ja visst går ett år otroligt fort!!

• lille08

Carina: Vad skönt att det är bättre mellan er nu.

Med lillskrutten i magen här är det förhoppningsvis bra. Gick in i v 11 i fredags och nu på onsdag ska jag på inskrivning. Med mig är det lite sisådär. Mår riktigt illa emellanåt och tycker det mesta luktar skunk. Nu har jag dessutom haft migrän ett par dagar och det är jobbigt som bara den!

• lille08
    MissHellen skrev 2009-07-05 21:30:23 följande:
    Oj, vad jag har missat Grattis Jucea och lille!!! Hur mår ni? Jag är bara lite avis
    Tackar!

Du får läsa mitt svar precis här ovan om hur jag mår. Kan inte direkt säga att jag mår som en prinsessa! Fast i och för sig... även prinsessor kan väl må illa och kräkas ibland!
  • jeng

sthlm,
    ja jag ÄLSKADE ER (cityakuten heter det på svenska va?) förut, men nu kan jag inte se det längre! iofs så kunde jag få mardrömmar eller må dåligt av det förr också, sjukdomar man kunde få osv... blä jaja...

lille,
    usch trist att du inte mår bra! jag verkar ha klarat mig himla lindrigt vad gäller de bitarna den här gången också!! inget illamående egentligen förutom lite attacker då och då... det värsta har ju just varit att jag inte vill laga mat (som jag ju normalt älskar) och inte äta kött eller stekt mat eller grönsaker, som jag ju normalt lever på typ... men nu vekrar det ha lättat. v 16 här nu! ihh imorrn är det första hjärtljuden. fy fan vad jag är nervös...

• Rimfolina

Vet ni vad? Jag är inte föräldraledig längre! Det slog mig igår att nu ska jag jobba heltid och inte få vara hemma med mina älskade ungar längre... Iofs kommer jag ju att ha dem på jobbet snart men ändå! Jag har nästan glömt hur det är att jobba heltid, har ju varit hemma med barnen i 2,5 år. Hjälp!

Har inte hunnit kika på alla era bilder ännu, ska göra det vid tillfälle. Har lagt in några nya på facebook om nån vill kika.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8