• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

Amelie,
    Precis samma sak här! Jag gick ju jättebra i höstas, men sentog det ju bara stopp. Jag tappade helt motivationen. Gillar ju inte alls promenader egentligen, så när det dessutom var snorhalt på vägarna osv så slutade jag. Sen kom jag aldrig igång igen haha... jaja, nu har jag ju en ny mage att skylla på!! Bra att nästa bebis kommer lagom till nyåret så man hinner med att sätta ett nyårslöfte som man kan bränna nästa år!

• jeng

Åghhhh, hjärtljud idag förresten! 160 slag och allt lät jättebra

• lille08
    jeng skrev 2009-07-07 14:21:17 följande:
    Åghhhh, hjärtljud idag förresten! 160 slag och allt lät jättebra
    Härligt!! Kan tänka mig att det kändes otroligt skönt att få höra dem.
  • KaOl

kikar in o visar att jag lever; ensam med alla 4 kidsen dagtid den här veckan så all tid går åt till dem (och på kvällarna är allt kvar som jag inte hunnit på dagen, full rulle )
    J jobbar t o m fredag, sedan har han semester *mys* - och 19 aug börjar jag jobba, vill INTE!

jucea: åh så mysigt att få höra hjärtljud!!! skönt att allt lät bra

• lille08

Jucea: Ja med sunt förnuft klarar man sig oftast långt. Att till 100% kunna skydda sig mot alla faror och risker som finns går ju knappt.

Själv så bytte jag i kattlådor under förra graviditeten och kommer även fortsätta gör det denna gången även om risk för smitta som kan skada fostret finns där också. Men jag anser som så att jag har haft katt i hela mitt liv. Så antingen har jag haft smittan redan och är då immun eller så har jag inte haft den och då känns risken för att få den just nu väldigt liten. Har jag liksom klarat mig i över 32 år så är nog inte risken särskilt stor att få det nu heller.

• jeng

lille,
    ja det var verkligen härligt!!
    ja, exakt! ph tog kattlådorna sist faktiskt! denna gången har vi ju alla katter ute.. iaf till vintern!

hur gör du med jobb nu lille? hade du ändå tänkt vara hemma så länge som det tar tillnästa bf? eller får du läggaom dinaplanernu? eller ska du försöka jobba lite innan?

kaol.
    urk för att börja jobba! iaf "på riktigt". mina50% har varit precis lagom,men samtidigt värdelöst.eftersom ingen räknar en som att man har kommit tillbaka,och påstår at 50% inte är tillräckligt för att ta ansvar osv... jaja... nej jag bävar inför den dagen då fpdagarna är slut och man måste börja jobba på riktigt igen!!

• jeng

å andra sidan, efter några dagar med 4 ungar hemmasom duhar så kanske man längtar till lugnet på jobbet också!

• lille08

Jucea: Planen var att börja jobba efter nyår. Men eftersom bf är i slutet av januari så känns det inte så stor idé att börja jobba alls. Kommer fortsätta som nu att hoppa in nån gång ibland när de behöver vikarie på jobbet. Blir 1-2 ggr/månad ungefär, så det är inte så mycket.

• 3 barns mamma84

jag undrar varför jag är så hungrig hela tiden fast jag har ätit mat så är jag hungig iaf haha har jag mask eller
    Kissar oftare också.

• lille08
    3 barns mamma84 skrev 2009-07-07 16:32:42 följande:
    jag undrar varför jag är så hungrig hela tiden fast jag har ätit mat så är jag hungig iaf haha har jag mask eller Kissar oftare också.
    Du får kolla ifall du är gravid! Visserligen kanske det är lite tidigt i så fall att redan få såna symtom. Men det är säkert olika.

Jag är uppe och pinkar 3 ggr varje natt nu. Så jäkla tröttsamt! Har man otur så vaknar dessutom W och vill ha välling där emellan också och har man ännu mer otur så kommer S upp och säger att han kissat i sängen. Så jag längtar efter att bli mindre kissnödig. Det förstör sömnen rätt rejält.
Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8