• Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8
  • jeng

lille,
    jag kissar varje kvart typ på dagtid, men på nätterna klarar jag mig faktiskt!!! det är himla skönt. dock om jag vaknar till av nåt DÅ måste jag minsann. men så är det oftast annars också.

• Lana

Heeej i målnvädret
    I dag har jag och Kesso träffats,sååå kul och mysigt.hoppas vi kan ses en dag till innan de åker hem.de är ju här ute på konferensen.fick ju träffa Nils med,så coolt att träffa era barn IRL!

• Kvack

Har lagt upp ett klipp på Facebook på Ida när hon går, om någon vill se.

Annars så har dagen varit bra. Vi har varit på Marieberg ( ett stort köpcentrum) och shoppat lite kläder och skor. Sen var vi hem till mormor ett tag. Sambon och H är i väg på Speedway just nu. Jag försöker söva Ida och R.

• Amelie

Hallå allihopa, vi har varit på middag hos goda vänner. De har lekt med Robin, han har varit i full gång. Nu ligger A och ska natta honom. Fast jag tycker att han pratar på rätt bra där nere i källaren. Han är uppe i varv.

Idag har vi varit på marknad en kort sväng och så har vi varit på stan. Köpte coola kläder till R, skulle behöva lägga in en bild i bildtråden på R, han har ju blivit ganska stor. Fast bildtråden är nog inte aktuell. Kan uppdatera min bilddagbok i stället och meddela länken. Får bli en annan dag dock.

• goshheidi

gråter....gråter....gråter.... Vår älskade pappa drog sitt sista andetag igårnatt. Fick telefonsamtal från min syster igår på morgonen, och vi packade och satte oss genast i bilen och körde iväg. Han var redan medvetslös när hon ringde och vi visste inte om vi skulle hinna fram, vi hann fram medan han ännu levde även om han inte reagerade på något vi sa, men jag är ändå säker på att han kände att vi var där och kanske tillochmed hörde våra röster, för när vi spelade hans favoritlåt så rann en tår nerför hans kind...
    Det är så tomt så tomt.... Alla hans saker skriker av tystnad... Han har lämnat en så stor tom plats efter sig. Jag vet inte hur jag ska komma ur denhär sorgen. Allt, ja precis allt påminner om honom!
    Det blev på min och P:s bröllopsdag, vilket ändå kändes speciellt på något vis. För två år sedan denhär dagen var han så jätteglad. Så levande.

• Melva

goshheidi: nej, vad sorgligt. Men du, han hann träffa F och du hann dit i tid för att ta farväl. Tänker på dig.

Önskar mensen kunde komma utan pms...

• sthlmstjejen

Heidi: Men vad sorgligt!! Stor kram till dig!!

Kvack: Vad duktig hon är som kan gå!

Melva: Önskar att jag kunde slippa den hemska mensvärken...

• Melva

Kvack: så hon går också nu

Vad tidiga en del är det på det. Jag liksom hoppas att A inte ska börja med det än, en mindre att jaga

sthlmstjejen: förra gången kände jag i princip inget, men så var det efter dom andra barnen också. Dom första menserna kände jag inte mycket, men sen kom även den smärtan tillbaka. Det är f-n drygt, är ju inte människa 1½ vecka i månaden. Först pms och sen smärtor.

Jag drog med barnen och handlade igår, planerade att maken skulle hämta oss. Det gjorde han, och precis när vi skulle lasta in barn och mat i bilen började det ösa ner. Jag skojar inte, på den lilla stunden hann allt bli blött, maken och förpackningarna. Så blött att dom gick sönder... Sen åskade det lite, men det försvann snabbt. Fast det känns som att det inte blir klart, är fortfarande lite grått ute och klibbig luft.

Jag mår iallafall bättre nu, ingen huvudvärk eller så. Idag tänkte jag röja upp här. Behövs röjas massor.

A sov oroligt inatt förresten, han fick sova en stund på min arm. Låg och vände och vred på sig gjorde han, men till slut lyckades han somna om ordentligt. Då passade jag på att lägga ner honom i hans säng, jag kan inte sova annars.

Rimfolina: hoppas kommunen skärper till sig snart och ni kan komma igång ordentligt med det hela igen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008, del 8