När skämde ett barn ut dig som mest?
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
När min då 3-åring drar upp min kjol (bak) precis när vi går förbi ett fik med massor av gäster och ropar: Mamma, jag ser din rumpa!!
Eller när min son stolt ska berätta för alla att han och jag har något gemensamt. "Mamma har också blöja. Samma som E"
Sjukt rolig tråd, asgarvar här för mig själv. Nu är våran son bara 9 månader så han har inte hunnit med så mycket pinsamheter ännu. Men vi vet nu vad vi har att vänta oss. Min lillebror har docj kläckt ur sig en del saker genom åren (han är idag 16) En gång när han var typ 2 såg vi en man i hästsvand varpå brossan börjar gnägga som en häst.
Och en annan gång när vi sitter hela familjen och ska planera våran semester tillsamman med en annan familj säger han att han aldrig får åka någonstans, och åker vi utomland är det till Tyskland och köper sprit.
När sonen var nästan 2 år så åkte vi tåg till en kompis i Stockholm. På just detta tåget åkte Idolerna 2007 hem från sina "hembesök".
Mitt under resan så var jag och sonen och köpte fika i bistrovagnen, jag hade han på höften samtidigt som jag försökte ha koll på maten. Tåget krängde en del just då. Och precis som tåget kränger till så slängde sig sonen lite bakåt, så han skallade personen på armen som gick förbi oss då. Jag vänder mig lite snabbt och slänger ur mig ett ursäkta. När personen i fråga säger at det inte var någon fara, DÅ inser jag att det är Idol-Daniel... Av alla på tåget sonen kunde trilla in i väljer han juust min favvo i Idol det året
Senare under resan så springer sonen rundor i vagnen, och så fort dörrarna öppnas mellan vagnarna försöker han smitta ut där. Och en av gånger när jag fick dyka efter honom så dök jag rakt igenom 3-4 från Idol som var på det tåget...
Den resan glömmer man inte i första taget Hoppas dom har gjort det bara...
Mina föräldrar är skillda och när jag var fem år så träffade min mamma en ny man. Nyfiken som jag var så frågade jag honom "Hur känns det att hålla i en snopp?" Hans svar blev: "Som en ljummen Kumlakorv"
En annan gång när vi hade en mäklare hemma så frågade jag honom varför han hade så stora öron, mamma såg innan att jag var på väg att säga detta för jag tittade på honom som han kom från mars. Stackars mamma, hahahaha! Men det är ju kul idag =)
Vi var på sjukhuset för att jag skulle ta prover. Sonen var 3½ då, ungefär.
När sköterskan kom in och skulle sticka mig i armen så fick sonen tokspel och skulle "försvara" mig så han nästan la sig över min arm och skällde ilsket på henne att hon inte fick vara dum mot hans mamma. Han var verkligen jättearg och hon hade ingen som helst aning om hur hon skulle bemöta detta medan jag försökte lugna honom och förklara att det var okej. Så gulligt men samtidigt så pinsamt.
En annan gång stod vi i kön på ICA när en androgyn person stod bakom. Min son satt och tittade och tittade lääänge, varpå han frågar personen, högt och tydligt, om h*n var tjej eller kille. Med orden "har du en snopp eller en snippa"? Jag höll på att dö...
En sak i sig som inte är så konstig men ändock obekväm är ju när min son paratr om vars han kommer ifrån, tack och lov vet han inte allt.
Han har ju fått en lillasyster för några månader sen, och nu sist när vi var ute och gick när dte var fint väder så säger han:
-"Jag har varit i din magen!"
"Ja" sa jag då.
-"Och sen kom jag ut ur din MUTTA!!!"
Ibland brukar han spetsa till det med att peka vart den är, så det kan ju kännas aningens pinsamt även om det faktiskt är fullt naturligt.
En gång när vi var i Storstan Umeå för lite shopping passerar vi en skylt(tack och lov) men en örkhyad man på,varpå sonen frågar:
-"Är han smutsig?"
Det var pinsamt men det var nog ingen som hörde det hoppas jag, jag svarade helt sonika nej på den frågan och sen dess har han aldrig kommenterat mörka människor mer.