När skämde ett barn ut dig som mest?
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
Jag och barnen gick in på systemet för att köpa lite öl och vin, när 5 åringen utbrister högt och klart -Åh måste vi vara här varje dag!!...
Det var lite pinsamt , kännde blickarna i ryggen, haha ( vi är inte där varje dag...) Lät som värsta alkisen...
Olivia utbrast "titta en GRIIIIS!" när hon såg en vit bullterrier! (tja, den var nästan lite rosa och såg nog lite grisaktig ut! Ägaren skrattade iaf)
Hon har humor min stora lilla tjej, för nån månad sen så gick vi på stan och hon gick en bit före mig men så stannade hon plötsligt och väntade vid ett hörn, precis vid husväggen. Precis när jag kom ikapp henne så kom en kille gående runt hörnet och Olivia sa "BUU!" och han ryckte till, tittade på MIG och skrattade!
Min värsta var nog när äldste sonen var 7 år och hemma och lekte med en kompis. Vi hade bestämt att när han ska hem skulle kompisens mamma P gå hem med honom eller köra hem honom i bilen.
När det var dags för hemfärd ringer P och säger att min son vägrar att gå eller åka med henne utan vill att jag ska komma. Jag ber att få prata med sonen och försöker förklara varför jag inte kan komma (bebisen sover) och gör allt för att övertala honom. Till slut i ren desperation säger jag "A, du får en guldpeng om du åker med P" och han säger att det är OK. Jag lägger på luren och pustar ut - det gick vägen...
En minut senare ringer telefonen och jag har återigen sonen i luren. I bakgrunden hör jag att hela kompisens familj står i hallen och hör vad han säger. "Jo du mamma, jag tänkte ... om jag går med P istället för att åka bil, kan jag få två guldpengar då???"
mitt kusinbarn 12år (men detta skedde för ett par årsen) i matkön på lokala affären så står vi och väntar på våran tur då hon får syn på kondomerna som hänger vid kassan.
- vad är det? jag svarar ärligt vad det är och hon ställer lite frågor under tiden och jag märker att killen som står bakom blir mer och mer röd i ansiktet, hon blir tyst en stund innan hon frågar slutligen.
- men varför finns det olika smaker?- då gick killen bakom mig och jag svara fint att endel gillar när det luktar jordgubb men guuud va jag skämdes då...
Min dotter har en spansk kompis som heter Lucia. Lucia är mörkare i hyn än vad hon själv är.
Jag satt och pratade med Lucias mamma när jag hör min dotter säga "Nämen Lucia. Tvättar aldrig din mamma dig? Du ser ut som du ramlat i en lerpöl!"
Jag blev högröd i ansiktet och försökte avleda det lite snyggt och sa "- Ja, hon kanske gjorde det(ramlade i en lerpöl) när vi inte såg det?"
Då kommer min dotter springande och ropar - Nej mamma, jag menar inte idag, Men titta då. Hon är ju alldeles svart, och hennes mamma också! De kanske ramlade i samma lerpöl?!" Säger hon och pekar på Lucias mamma.
Jag ville bara döööööö!!!