När skämde ett barn ut dig som mest?
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
Jag hade hand om min systerdotter för några år sedan när hennes föräldrar var utomlands, tror min systerdotter var runt 5 år då.
I alla fall så behövde vi handla mat, så vi gick till konsum. När vi började gå igenom butiken så fick systerdotter syn på morötter och började skrika "morots-moster", när detta inte hade nån effekt så fick hon syn på juicen och då blev det "juice-moster".. det var ju inte heller så farligt, men efter det kom en hylla med öl, och det reagerade jag självklart på och försökte få henne att lugna ner sig lite, var på barnet skriker "Öl-moster, öl-moster, öööööööll-moster" genom hela konsum och alla börjar stirra lite argt på mej, var nästan rädd att socialen skulle vänta utanför och plocka med sig barnet på en gång!
När min lillasyster va ca 2-3 år så lyssnade jag samtidigt en hel del på Hjalle & Heavy och Björn Rosenström.
Några av deras låtar lyckades min syster tyvärr lära sig så när vi var och handlade gick hon omkring i affären och sjöng högt "tutta tutta tutta öveallt" och "Vi ä pojkar busa flicka musa" typ... hon kunde ju inte ordagrannt men man förstod vad hon sjöng... pinsamt för både min mamma och mig som 13årig storasyster...
Kom på en till som syrran gjort!
Denna gång var hon ca 6 år och jag 16. Min syster ville inte äta ärtor när hon var liten (antagligen för att jag inte tyckte om dom) men hon ville hemskt gärna ha stora tuttar, så mamma lurade henne och sa att om man äter ärtor så får man stora tuttar.
På en släktmiddag så kom väl diskussionen upp ang. just ärtor och tuttar som ska bli större och min syster utbrister "M (jag) behöver inte äta ärtor för hon har redan så stora tuttar!"
Detta tyckte jag va jättepinsamt, 16år och mitt i puberteten
Min kompis åkte buss med sin son påväg in till stan när en rund kvinna steg på.
"Så tjock hon är!" sa sonen
Mamman förklarade att man kan tala om sånt när de kommer hem, och att det är fult att säga så för att någon kan bli ledsen.
När de åkte hem med buss så steg en invandrare på med väldigt stor näsa.. då sa sonen "Mamma, dendär näsan ska vi prata om då vi kommer hem"
Haha, stackarn.. :) Min lillkille är ännu för liten för å skämma ut mig, men det kommer väl;)
Dottern kan hela låten "Naken i min säng" eller vad den nu heter.
Det är pga min syster som endast hade en skiva med såna låtar i bilen när vi hälsade på en vecka och det var endast den låten som sonen höll sig lugn och sovande av när vi åkte bil. Annars skrek han högt.
Lite pinsamt när dottern sjöng den jämt efter det. Är nu ett år sen så nu har hon nog kommit över den.
Sen rimmar hon och har kommit på nåt hon säger varje dag "Hej hopp, Pillisnopp! Äter snor, hela dan!" Jag har ingen aning alls om var hon fått det ifrån för hon går inte på dagis så det kan vi inte skylla på..
Som tur är så är hon ganska tystlåten OFTAST när det är andra i närheten.
Sist vi var och fikade på ett fik med en killkompis till min granne så sa hon "Mamma har pruttat!" Och hon sa det högt flera gånger. Det var ju inte som hon sa för det var ju hon som gjort det men inte var hon blyg den gången.
Hon har börjat skylla på andra hela tiden nu.
Oftast på lillebror och pappa men bland folk skyller hon på mig.
T ex om hon råkar gå förbi nån vara på affären och nåt ramlar ner så säger hon "Men mamma, var lite försiktigare! Jag tänker inte plocka upp efter dig hela tiden!"
När min lillebror var runt 1½-2 år så satt han och min mamma på ridskolans cafeteria och åt lunch när vi hade ridkurs hela dagen.
Jag var sådan tur var nere i stallet eller nån annan stans, 14 år gammal.
Då kommer det in en annan kursdeltagare, som vi känner rätt väl, och hon ser nog ut som ett troll i ett barns ögon, runt 55-60 år med håret färgat i massor av färger; och Oscar utbrister: Mamma titta ett troll!! Mamma det är ett troll där!"
Mamma vill väl sjunka genom golvet.
Detta var nästan 10 år sedan och hon heter fortfarande Troll-Lena när vi pratar OM henne, inte med henne =) Haha
Nar min son blev sa arg for att vi gick ut ur leksaksaffaren att han kastade sig ner pa gatan och bet (!) i vagnen. Jag hade min da manadsgamla dotter i Babybjornen och kunde alltsa inte plocka upp honom och satta honom i vagnen som jag annars skulle gjort, utan fick vanta ut honom. Det var tio laaaanga minuter, kan jag meddela!!