• vadskajaghetadå

När skämde ett barn ut dig som mest?

Kanske konstigt formulerat av mig.
    men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?

kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc

• Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?
  • Ulja

Träffa mina föräldrar idag och var bara tvungen att berätta lite vad jag läst här. Vad vi skratta. De hade även vänligheten att berätta vad jag själv sagt när jag var liten vilket nu är lääänge sedan.

Jag var ca 4 när min pappas faddrar kommer på besök, efter att de hälsat och berättat vilka de var utbrister - Va lever ni ännu?

Roligt idag (de lever fortfarande) men just då tyckte mina föräldrar det var lite pinsamt.

• Yggdrasil

Jag skulle till systemet och köpa en halvflaska vitt vin. Jag och min kille dricker väldigt sällan och då så lite att en helflaska inte går åt utan får kastas. Mitt på torget utanför systemet säger min son:

"VArför ska vi gå dit?"

"För att jag ska köpa en flaska vin"

"Men jag vill gå hem nu"

"Ja, men det går fort - sedan går vi hem"

Tystnad, varpå min lille kille ropar:

"Snälla mamma - DRICK inte en flaska vin ikväll!"

DET var pinsamt!

• Sidenros

hände min mamma och min broder dom var och skulle handla till hans pappa dom skulle köpa dricka som hette louder eller nått "kommer inte exakt ihåg" så hittade inte min mamma den. då ställer sig min broder upp och pekar och skriker i hela butiken mamma mamma där är sån där luder som pappa ville ha hon skämdes en hel del efter det.

• Huskatt

Son 1 ser en person med el-driven rullstol.
    Förföljer personen/rullstolen genom hela affären.
    Till sist får han nog och säger
    "-Nu får du flytta på dig, det är min tur nu. Jag vill oxå köra!"

Personen i rullstolen tog det bra och förklarade.
    Jag bara dog...
    Han var 5 år då.

• Lolion
    Huskatt skrev 2009-06-09 22:26:49 följande:
    Son 1 ser en person med el-driven rullstol. Förföljer personen/rullstolen genom hela affären. Till sist får han nog och säger "-Nu får du flytta på dig, det är min tur nu. Jag vill oxå köra!" Personen i rullstolen tog det bra och förklarade. Jag bara dog... Han var 5 år då.
    Hahaha! Så otroligt sött!
  • Nellie81
    Kul tråd det här!

Mina systrar (är 10 & 13 år äldre än jag) har berättat en hel del som jag gjort när jag var liten.

Min ena syrra passade mig och vi åkte buss. Plötsligt tar jag upp ett par solglasögon jag hade i fickan å satte på mig och ropade "Ulla-Bella sekreterare 888!!!!"

En annan gång på bussen säger jag högt och tydligt till syrran: "Du, kan vi byta plats, den mannen ser ut så jag mår illa!"

När min äldsta syster för första gången bjudit hem sin kille, hon kan väl ha varit 16 år och jag runt 3 och jag frågar honom vid middagsbordet: " När ni skall para er, hoppar du upp på X rygg då??" Min syster trodde hon skulle dö men pappa skrattade bara... (kan tillägga att jag älskade natur-program)

Samma kille första gången han skulle träffa vår släkt på ett kalas tog jag honom i handen och ledde in honom i vardagsrummet och ropade: "Allihopa! Detta är X!! Vi ÄLSKAR varandra och vi tänker gifta oss!!!"

Kan berätta att min syster är fortf. tillsammans med samma man.
  • Niike

Detta hände när stora grabben var liten...

Var på väg hem från stan, körde bil och hade bara några kilometer kvar hem. I bilen kände jag hur toanödig jag blev Nr 2. Ökade farten då jag visste att Västegöte mack och resturang låg en bit bort åh det börja trycka på ordentligt. Så vi springer in. Jag sätter grabben vid vårt bord (vi är alltså kaffe stamkunder där) åh springer in på toa. Jag går in åh lättar på trycket, strax hör jag att (vi kan kalla honom viktor) Viktor kommer killen jag är helt hopplöst förälskad i (då) höra att han pratar lite med min grabb. Åh tillslut så frågar han ju självklart: Var är mamma? Grabben svara: Mamma höll på att bajsa ner sig så hon sitter åh bajsar på toa. Viktor svara då: Ok men då håller jag dig sällskap tills mamma kommer.

Så det var ju bara att gå ut med ett illrött ansikte åh se glad ut...

• Loysan83
    Nellie81 skrev 2009-06-10 05:39:53 följande:
    Kul tråd det här! Mina systrar (är 10 & 13 år äldre än jag) har berättat en hel del som jag gjort när jag var liten. Min ena syrra passade mig och vi åkte buss. Plötsligt tar jag upp ett par solglasögon jag hade i fickan å satte på mig och ropade "Ulla-Bella sekreterare 888!!!!" En annan gång på bussen säger jag högt och tydligt till syrran: "Du, kan vi byta plats, den mannen ser ut så jag mår illa!" När min äldsta syster för första gången bjudit hem sin kille, hon kan väl ha varit 16 år och jag runt 3 och jag frågar honom vid middagsbordet: " När ni skall para er, hoppar du upp på X rygg då??" Min syster trodde hon skulle dö men pappa skrattade bara... (kan tillägga att jag älskade natur-program) Samma kille första gången han skulle träffa vår släkt på ett kalas tog jag honom i handen och ledde in honom i vardagsrummet och ropade: "Allihopa! Detta är X!! Vi ÄLSKAR varandra och vi tänker gifta oss!!!" Kan berätta att min syster är fortf. tillsammans med samma man.
    Då gjorde du nog ett bra första intryck om de fortfarande är tillsammans=)
  • Jordgubbsmuffins

Jag och min syster har nog varit hemska som små barn mot pappa för han tycker allt är pinsamt.

Iallafall så åker vi tåg. Det sitter en gammal tant på tåget och så säger jag åt pappa "Lämna mig inte! Jag kommer ihåg när du lämnade mig på tåget i USA!"
    Vi har aldrig ens varit där

Min syster satt på pendeltåget med pappa och tittar allvarligt på några tanter och säger "Pappa råna banken!" Han skämdes och tog min syster och hoppade av så fort han bara kunde. Han hade lånat pengar av min syster från hennes "bank". Alltså spargrisen.

Vi bodde på nedersta våningen i lägenheter och hade en stoor gräsmatta på baksidan av huset och där låg grannarna toppless och solade. Då bajsar våran schäfer på gräsmattan och jag skriker allt jag kan "GRANNARNA! Titta hääär!"
    Farsan tyckte det var nog pinsamt att hunden bajsat och han fick plocka upp det. Han är så känslig så han kräks av allt som har med bajs och spyor att göra. T o m kräks av sopor

Alicia -05, Samuel -07 och Pytte (BF 10/10-09)
  • MammaTillDomFinaste

min dotter är bara 4 månader, så jag har ett tag kvar att gruva mej på ser jag... ;)

men när jag var liten, ca 4år eller nåt, så var jag och min mamma ute och handlade. Inne i en butik så kommer det en punkare, men grön hög tuppkam, ca 190cm lång, nitar, kängor, allt liksom.
    Jag: "mamma"
    Mamma såg min blick och försökte få mej intresserad av en leksak istället och sade bara
    mamma: "mm"
    Jag: "men mamma"
    mamma: "Mmm"
    Tillslut så kom det. Jag STÄLLDE MEJ PÅ HANS FOT!!! och sade högt OCH pekade "MEN MAMMA, kolla vad FUL han är!!!"
    min mamma, 158cm och mager, hade fått en väldigt röd färg i ansiktet... hahahahhahahaha. Men killen hade tagit det bra, hade svarat nåt i stil med "Ja, alla kan ju inte vara söta" eller nåt sånt. hihihi-

Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?