• vadskajaghetadå

När skämde ett barn ut dig som mest?

Kanske konstigt formulerat av mig.
    men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?

kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc

• Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?
  • Tjohalia

Jag skulle ha kryddparty härhemma för nån månad sen, och tjejen som skulle demonstrera kryddorna hade kommit + några av gästerna, jag hör att fyra åriga dottern sitter och mumlar nåt konstigt som jag tyckte lät lite fel (men jag trodde att jag hörde fel) så jag frågade "vad sa du" och fick nytt munnel till svar, jag sa att hon måste prata högre för jag hör inte vad hon säger, då skriker hon rätt ut "EN ANNAN FITTA". Jag ville bara sjunka genom golvet.... Hon har ingen aning om vad en "fitta" är för något och det är defenitivt inget ord vi använder här hemma, och frasen hon skrek vet jag inte vart hon fått den ifrån, jag skyller väl på dagis, där lär dom sej mycket konstigt av äldre barn Pinsamt var det iaf!

• MrsXanadu

Vill inte låta som en tokmamma eller att jag inte älskar min dotter nu för det gör jag mer än ord kan beskriva.

Men min stora skämmer ut mig varje dag i stort sett. Hon är en mkt ilsk ung dam som inte bryr sig närmvärt vem som ser eller hör vad hon gör. Jag har helt slutat ta med henne ut och handla tex. Orkar inte stå i affären och lyssna på henne och hennes anfall.

• Förväntansfull0406

Alltså ni skulle bara visst hur glad jag blev över denna tråd, en av de bästa som jag sett på fl faktiskt. Nu vet jag att min blivande fem åring inte e ensam om att TVUNGET ska VISA och berätta om HUR tjock den där mannen var, eller hur liiiten den där gubben var (en kortväxt) han hade ju en barncykel och allt *suck* detta e verkligen inte hemska saker, men det e så hemskt pinsamt, men för henne e det världens naturligatse grej, att berätta för mig vad hon ser. Och om jag inte hör, (låtsas) så talar hon minsann om det så att ALLA hör....{#lang_emotions_embarassed}

• Tesssan

Jag har aldrig förr skrattat högt åt en tråd här på fl. Tyckt att många varit roliga, men aldrig fått mig å gapskratta. Nu sitter jag å skrattar helt hysterisk och läser högt för sambon som garvar han med
    Underbar tråd!

• Förväntansfull0406
    Tesssan skrev 2009-06-07 19:28:11 följande:
    Jag har aldrig förr skrattat högt åt en tråd här på fl. Tyckt att många varit roliga, men aldrig fått mig å gapskratta. Nu sitter jag å skrattar helt hysterisk och läser högt för sambon som garvar han med Underbar tråd!
    eller hur!!
  • Aprilin

Jag och min dotter, fyra år, var på ett café när det kom in två män. En hade grå mikrofon-frisyr och den andra hade flera piercingar.
    Först pekar hon ouppfostrat på frisyrmannen och säger: "Mamma, titta, han har peruk. Sedan ser hon den andre och känner sig tvungen att kommentera: "Mamma, han är inte så fin".
    Lite pinsamt var det ju!

• LiindaE

Rååsa Smurfen skrev 2009-06-07 01:16:38 följande:

hade varit bättre att inte säga någonting alls  och frågar han ändå så är det ju inget pinsamt utan  bara att förklara för på ett enkelt och odramtiskt sätt.Nu bäddade du för frågan innan mötet.

eller hur ..Att barn skulle kallar en  färgad man för apa  känns inte naturligt ,då har de nog fått det från någon vuxen från början .Neger känns inte heller okej för mig ,skulle aldrig tycka det var okej om mina barn kallar någon neger.
    min mamma har berättat att när hon åkte spårvagn med sin systerdotter för typ 25 år sedan så sa hon EEEVAAAA KOLLLA EN APA!!!!!!!!!!!!! och pekade och vart helt till sej över att det var en apa på spårvagnen.
    min mamma säger att hon typ ALDRIG har skämts så mycket som då
  • buselibus

Ja, glömde berätta när vi skulle ta bussen. Då vart där nån kille med färgat grönt hår och nitar etc. Min 4 åring säger till lillebror: Titta, där är ett monster. Nån på bussen skrattade och då blev han ju mallig och skulle upprepa det flera gånger och lillebror höll så klart med.

• Tesssan

Detta hände mig när jag satt på spårvagnen på väg till veterinären med min hund. Han är en fransk bulldogg med öron som står rätt upp och inte jättestor.
    På spårvagnen var även en skolklass från en internationell skola. Tror det var en förskoleklass. Barnen pratade engelska. Dom upptäckte min hund och pratade högt om hur fin hunden var mm. En liten tjej blev helt vansinnig på de andra barnen å upprepade ljudligt: NOOOOO!! It's a cat! Can't you seeee!! It's a cat!! Hon pekade och ställde sig upp. Läraren försökte tysta ner henne och tittade på mig med en något ansträngd blick. Tyckte säkert att det var jättepinsamt. Själv tyckte jag det va rätt kul. Min hund skulle kanske kunna se ut som en förvuxen muterad katt lr så i ett barns ögon.. hehe
    Kom å tänka på detta nu även om det inte var mitt barn lr jag själv som skämdes..

• Tesssan

Kom nu även att tänka på en sak som hände för flera år sen när jag och en kompis passade en annan väns son. Han va då ca 3år. Vi gick förbi en man som spelade ett musikinstrument på gatan. Kompisens son tittar på mannen och säger: Käften! Och spottar sedan på mannen. Då skämdes jag!

Svar på tråden När skämde ett barn ut dig som mest?