När skämde ett barn ut dig som mest?
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
Kanske konstigt formulerat av mig.
men jag undrar när ett barn skämde ut dig som mest, och vad hände?
kan vara ditt/dina/syskonbarn/kompis barn etc
När jag var liten åkte min familj på en semesterresa till skåne.
Vi besökte ett gammalt par som mamma hade köpt en häst av.
De hade mögel i huset och luktade gräsligt.
Min lillasyster som var 3 år sa till mamma:Det luktar fis här.
Mamma försökte tysta henne men när lillasyster inte fick ngn respons skrek hon ännu högre:Det luktar fis här mamma!!
Det var bara att hålla med henne annars hade hon aldrig blivit tyst.
Mamma satt därmed röda kinder=)
Min dotter som då var 4 hade på dagis börjat rimma på saker och en dag när jag hämtade henne så skulle vi säga hej då till fröken som heter Birgitta. Hon sa högt Hej då Birgitta fitta.... Gud va jag tyckte det var pinsamt men dottern vet ju inte vad fitta betyder, hon tyckte ju bara det rimmade.
Min dotter säger alltid vad hon tycker och tänker.
T ex så säger hon ofta "Oj vad stökigt det är här" när vi kommer nånstans. Eller "Det luktar illa här!". Hos min syster, när hon hade katt, vägrade hon gå in på toa för det luktade från kattlådan och katten hade sprättat sand över heeela toaletten.
Men hon hjälpte åtminstone moster att städa.
Och kommer vi till nån där hon tycker det är stökigt så hjälper hon till att städa.
Men nånting jag är riktigt stolt över är att trots att min mormor kan säga lite korkade saker (hon tänker inte efter och börjar bli lite förvirrad) om t ex mörkhyade så förklarar Alicia VARFÖR dom är svarta. "Det är ju för att dom kommer från ett annat land där det är varmare och då blir dom mycket brunare än vad vi är".
Om stora människor säger hon däremot att dom ätit för mycket socker och godis.
Men aldrig till dom..
Sen brukar hon fråga högt "Är hon en mamma?" Och nej oftast är det ingen mamma. Då tror man ju det ska komma nåt i stil med varför hon är så tjock om magen eller liknande men då kommer det istället "Men mamma varför dricker hon då coca cola?"
Jag har sagt att bara mammor får dricka cola.. Inte barnen alltså men såklart dom andra vuxna också
jag var barnflicka åt 3 tjejer uppe i sthlm för ett antal år sedan. Mellan tjejen var 4 år och väldigt pratsam med främlingar.
Vi hade varit på badhuset dagen innan och i omklädningsrummet så hade hon sett att jag hade piercingar i bröstvårtorna och "där nere", nu stod vi i alla fall i kön på Ica butiken som låg i det lilla centrumet där vi bodde när flickan i fråga känner att hon har lust att dela med sig av den här informationen till killen som sitter i kassan. Högt och tydligt berättar hon att jag var hennes barnflicka och att dom bara skulle veta var jag hade peesingar(kunde inte riktigt uttala det ), för att alla verkligen skulle förstå så berättade hon att det var små ringar och var de satt någonstans. Jag stod desperat och försökte hyscha henne helt illröd i ansiktet, det hördes en hel del fnitter från kön kan jag säga. Undvek efter det att betala i den kassan han satt i när jag var där och handlade.
Lite pinsamt var det väl när Olivia gick runt på stan och vrålsjöng "Jippie wow wow yeah, Jesus är min bästa vän!"
Eller när hon hade en stirrtävling med en a-lagare (som gav upp och gick därifrån)
Det mest pinsamma var när jag var på vårdcentralen med mina två barn. De busade och höll på och jag försökte lugna ner dem. Då säger min äldsta: Mamma slår barn mamma slår barn. Jag har aldrig slagit mina barn men fick allas blickar på mig. Min 4 åriga son märkte så klart att jag blev nervös så han fortsatte, jag försökte avleda genom att prata om någon annat. usch det var det pinsammaste jag varit med om.
Min 3 åring har sagt att jag har en bebis i magen i ett väntrum fast jag inte var gravid. Sen har min 4 åring sagt att jag är ful, har tjock mage, frågat mig inför en dagisflicka och hennes föräldrar varför hon är så brun.
Rååsa Smurfen skrev 2009-06-07 01:27:54 följande: